gastouder clubje op het forum???

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tuc, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Ik knutsel vaak wel 1 a 2 keer in de week met de kids. Ligt aan de aantallen, leeftijden, ritmes en de interesses. Verder altijd wel buitenspelen, spelletje doen, puzzelen kleien en vrij spelen. De tv staat hier bijna nooit aan.

Ik knutsel vaak wat er bij de tijd van het jaar past. Dan zoek ik op google met bijvoorbeeld "kerstboom knutselen" en dan zet ik het op afbeeldingen. Altijd wel wat te vinden! Of vragen wat ze willen knutselen of kleuren.

Ik zou nu iets willekeurigs (hun interesse en leeftijd) kiezen (bumba, prinses, woezel en pip, frozen) of iets mbt de winter.
    Maskers maken is ook altijd leuk.

2. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.843
    1.354
    113
    Oh, wat knutselen jullie vaak, ik wil minimaal 1 keer per maand met de kindjes knutselen. Maar scheelt misschien ook dat mijn oudste gastkindje volgende week 2 jaar wordt, ben dus nog veel met flesjes, fruit/groentehapjes en slaapjes bezig. Verder moet ik zelf ook nog het één en ander er aan knutselen voordat het mee naar huis kan. Deze zomer heb ik een meisje van 4 opgevangen (vakantie-opvang), toen knutselden we ook meerdere keren per dag.

Een pindaketting is ook erg leuk om te maken in deze tijd van het jaar. Ik liet ze dan met een prikpen gaatjes in de doppinda's maken zodat ze hun vingers niet kapot prikken op de naalden. Het rijgen was dan een makkie. En ze vinden het ook erg leuk als de vogels de pinda's ook echt opeten.

3. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Wij zijn verhuisd :) nu alleen weer wachten op nieuw lrkp nummer. Bleven jullie gewoon het oude nummer gebruiken tot de nieuwe er was?

4. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    #304 Marieke502, 5 jan 2015
    Laatst bewerkt: 5 jan 2015
    Vraag; ik zit met een heel verdrietig en boos kindje van 2. Hij wil naar mama, maar mama is werken tot 15:30 en kan hem niet komen halen.

Hij is ontroostbaar. Ik heb al van alles geprobeerd. Afleiden met speelgoed. Liedjes zingen. Uitleggen dat mama straks komt. Ik heb zelfs al de TV aangezet, maar meneer blijft huilen.

Hebben jullie nog tips? Ik heb hem nu met zijn knuffels in bed gelegd, want hij was in zijn ogen aan het wrijven. In de hoop dat hij kalmeert en in slaap valt.

*edit*
    Hij is in slaap gevallen. Eens kijken hoe hij straks uit zijn bed komt :)

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Fijn dat hij slaapt nu. Misschien dat hij een virusje onder de leden heeft, dat hij daardoor zo moe en zo huilerig was?
    Heb je een draagdoek of een draagzak? Helpt het om hem daarin te doen, terwijl jij gewoon lekker je ding verder kunt doen dan?

zelf ook even een vraagje: mijn 2 gastkindjes hebben vrijdag een studiedag en worden om 6 uur gebracht door hun vader. Nogal vroeg dus :D Dus ik zat te denken om aan te bieden hen hier te laten logeren: dat vader ze gewoon na het eten, tegen bedtijd, komt brengen. Slaapplekken zat hier, met de bedden van mijn stiefkids, en dan kunnen ze vrijdagochtend gewoon uitslapen. Ga die extra uren natuurlijk niet rekenen dan, dan wordt het gewoon vanaf 6 uur, maar scheelt hen vroeg opstaan en ik hoef dan zelf ook niet om 6 uur al in de kleren te zijn :)
    Zouden jullie dit ook zo (kunnen) doen en vind je dit een prima oplossing? Of is het raar?

6. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Gelukkig! Hopelijk gaat het straks beter ... I
    Komt hij al lang, of is het nog wat nieuw voor hem?

7. tuc

tuc Niet meer actief

rozemarijke, ja als jij het ziet zitten waarom niet dan?

marieke, is hij net nieuw??? Heeft hij niks vertrouwds van thuis mee waarmee je hem vandaag kan troosten?

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben zo ongeveer klaar met mn themaindeling van 2015...wat een werkje om alle feestdagen en jaargetijden in de juiste thema's te krijgen en dat het ook nog een logisch geheel is:D

9. misa

misa Niet meer actief

Ooh zielig zo'n verdrietig kindje... Ik denk dat het slapen een goede set was. Ik heb eens een baby gehad die bijna de hele dag huilde en heeel weinig dronk. In de middag heb ik ouders dit laten weten en ze kwamen toen eerder ophalen. Zo vind ik naast ziek zijn, zoiets ook een reden om een kind eerder door ouders of een ander op te laten halen.
    Ja, is hij nieuw? Dan zou ik met ouders kijken of je het langzamer op kunt bouwen.

Rozemarijke: ik zou dat een prima oplossing vinden als vooral jij en natuurlijk ook de ouders hier achter staan.

@knutselen: leeftijd ligt er natuurlijk ook erg aan of je knutselt of niet!

10. tuc

tuc Niet meer actief

hier knutselen de baby's en dreumesen net zo hard mee...maar ik heb ook wel jaren op een babygroep gestaan, misschien scheelt dat..ben het dus gewend.

11. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Het kindje is niet nieuw, hij komt hier nu bijna een half jaar. Hij zal idd wel iets onder de leden hebben, moeder gaf vanmorgen aan dat hij bij haar ook wat hangerig is. Ben blij dat hij is gaan slapen.

En ja, als hij niet was gaan slapen zou ik moeder gebeld hebben. Ik vind dat ook echt een reden om ze eerder te laten ophalen.

@Rozemarijke, laten slapen is idd ook een optie. Alleen breng je dan kosten in rekening aan de vader? Je zou nog kunnen aanbieden dat vader de kinderen in hun pyjama naar jou brengt. Zo vanuit het bed de auto in, dat jij ze aankleed en dat ze dan bij jou ontbijten. Op die manier kan vader ze op het laatste moment uit bed halen. Zo gebeurt dat bij mij (met hetzelfde kindje) hij komt om 6:30 in zn pyjama met een tas vol spullen, ik kleed hem aan en wij ontbijten samen met mijn man een zoontje. Heel gezellig :)

12. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik heb ook een kindje dat in pyjama komt. Zij gaat zelfs eerst weer in bed, daarna ontbijten en aankleden :)

13. tuc

tuc Niet meer actief

Ja hier ook...is dan wel een baby. Komt om half 7 en gaat na een fles gelijk slapen tot 8 uur.

14. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    @tuc, wat slim van je thema indeling? Heb je daar een voorbeeld van? :D

@rozemarijke, ik had in jouw geval denk ik ook hetzelfde gedaan! Als beide partijen er achter staan waarom niet.

@knutselen: verschillend. De ene week heelveel de andere week minder. Ligt inderdaad aan ritmes, leeftijden, seizoenen etc.

15. tuc

tuc Niet meer actief

haha jij bent slim...ik zitten puzzelen;) nee hoor geen probleem...het is nog even een opzetje moet alles nog checken of het klopt:

Ik gebruik als nummers de nummers van de weken:

1 t/m 5: winter
    6 t/m 9: ziek en gezondheid
    10 t/m 13: eten en drinken
    14 t/m 18: lente/pasen
    19 t/m 22: kleding (kan nog iets anders worden)
    23 t/m 26: verkeer/vervoer
    27 t/m 29: kunst
    30 t/m 35: Zomer
    36 t/m 41: dieren
    42 t/m 46: herfst
    47 t/m 49: sinterklaas
    50 t/m 52: kerst

de dikgedrukte komen elk jaar terug, soms verschillen de weken als het anders valt, de andere thema's wisselen per jaar.

16. raspberry

Ik ga vader beide opties even voorleggen. We zullen zien. Moet er zelf sowieso wel om 6.15 al uit om oudste op tijd op school te hebben.

En goed nieuws: vanmiddag gebeld door de organisatie waar ik laatst gesolliciteerd heb: ze hebben toch een baan voor me. 20 uur per week, wat wel echt helemaal perfect is qua uren, wat mij betreft. Kan dus ook direct weer gaan afbouwen als gastouder ;)
    Maar eens even met de ouders om tafel.

17. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Gefeliciteerd :) fijn dat je toch de baan hebt gekregen!

18. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Net gekocht bij de action.
    Alvast voor Vaderdag denk ik.

Bijgevoegde bestanden:

19. raspberry

't Is een niveau lager dan ik op gesolliciteerd had, maar na 2,5 jaar thuis vind ik het niet zo erg. De clientengroep is wel heel uitdagend (blinden en slechtzienden met psychiatrische problematiek) en op deze manier kan ik rustig aan weer wennen aan werken. Met nu 2 dames thuis, is dat wel fijn :) Kan ik wel doorschuiven naar een niveau hoger zodra daar een plekje vrij komt :)
    Morgen arbeidsvoorwaardengesprek en eens zien of we het kunnen gaan combineren met de dagen waarop onze eigen gastouder onze meiden kan opvangen :), (die zit -zul je net zien- per deze week vol op do en vrij na schooltijd. Maar goed, zal vast een mouw aan te passen zijn :)

20. misa

misa Niet meer actief

Marieke502: hoe is het na het slaapje gegaan met het verdrietige kindje?

Rozemarijke: wat fijn dat je de baan toch hebt gekregen!! En wat klinkt dat als een geweldige doelgroep..! Tja een niveau lager deed je nu als gastouder vast ook wel. Soms moet je weer laag beginnen en krijg je vanzelf de kans om door te groeien.
    Succes met het overleg met de ouders over het slapen, met het afbouwen van de opvang en met je eigen gastouder!

Deel Deze Pagina