gastouder clubje op het forum???

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tuc, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.843
    1.354
    113
    #441 Korenbloem86, 1 feb 2015
    Laatst bewerkt: 1 feb 2015
    Ja, dat dacht ik ook.
    Maar ze hebben het leuk bedacht;
    "Wij berekenen ieder jaar de voorlopige aanslag automatisch. Voor 2015 willen we de voorlopige aanslag beter laten aansluiten bij de definitieve aanslag. Dit doen we door uit te gaan van meer recente gegevens. Dan hoeft u achteraf minder belasting bij te betalen."

Dat is toch wel heel fijn van de belastingdienst, dat ik nu alvast mag betalen zodat ik straks minder belasting hoef bij te betalen;).

@Rozemarijke,
    wat een toestand. Ik hoop dat jullie bij deze gastouder terecht kunnen en er ook met het gob uitkomen.
    Hier gaat het eigenlijk altijd goed, af en toe de vraag (van de ouders) voor een paar uurtjes of een dag extra of een andere dag, dan kijk ik of het mogelijk is. Ik vind het gob wat 'hardnekkiger'. Belt/mailt regelmatig met een opvangvraag op mijn vrije dag. Voor mijn vraagouders wil ik best een keer wisselen (indien mogelijk), maar ik ga geen vaste gastkinderen erbij nemen op mijn vrije dag.

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wij hebben er wel 1 gehad maar dat had dan weer te maken met de hypotheekrente aftrek. Verder nog niks

3. tuc

tuc Niet meer actief

zijn jullie ook door je gob geinformeerd over de matrasjes in de campingbedjes?

4. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    jep

ik heb een duobed dus gelukkig geen last van.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Nee. Heb het wel gelezen.
    Ik snap het ergens wel. Maar ik heb geen minibaby's meer (eentje, maar die slaapt op een voedingskussen in een aankleedkussenhoes, meegegeven door moeder zelf ivm spugen)
    De rest ligt gewoon lekker op een matrasje. Die zijn groot genoeg.

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.563
    3.067
    113
    Goedemorgen,
    Ik wil na de zomervakantie beginnen als go.
    Moet nog even de opleiding gaan doen ervoor,maar dat zal vast goed komen :)
    Kan waarschijnlijk sowieso al 2 kindjes opvangen 2 of 3 dagen per week :) (vertelde het aan iemand en die zei gelijk "goed dat ik het weet,ik zocht nog een go" )

Maar is de gastouderroute een goede opleiding?
    Zijn er nog goedkopere alternatieven?

7. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Hier een stapelbed dus geen gebruik van campingbedjes. Ik was idd wel op de hoogte daarvan.

Ik heb alweer een aanvraag binnen dus zou betekenen dat ik per mei op de maa din en woe helemaal vol zit.
    :)

8. tuc

tuc Niet meer actief

ons gob heeft een mail van de ggd gekregen dat de matrasjes gewoon helemaal verboden zijn hoor, ook niet voor peuters dus. De ggd wil die nergens in de go opvang meer tegenkomen.

9. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Het gaat toch om normale matrasjes in een campingbedje? Mij werd verteld dat bij gebruik van een campingbedje nu wordt geadviseerd het bijbehorende (dunne) matrasje te gebruiken. Dus niet meer een 'goed' dikker matras erin te leggen.

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
  11. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Goldsword ja dat klopt dat hebben ze mij ook verteld.

Succes mamaChantal !!

12. tuc

tuc Niet meer actief

Nee dat klopt niet. Het enige dat je er nu in mag leggen is die bodem die je om het bed vouwt als je hem opruimt. Die matrasjes die je in drieeen vouwt zeg maar die mogen niet meer.

13. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ja die bedoel ik ook, ik noem dat een dun matrasje, maar idd datgene wat erom heen zit.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ow haha sorry. Ja die leg je er gewoon in en daar het hoeslaken overheen. Maar ik had er dus ook altijd zo'n matrasje wat in drieeen opgevouwd gaat als je het opruimt en die mag dus niet meer. Daar zou te veel speling tussen komen.

15. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Aha, vandaar. Ik heb enkel wat bij het campingbedje hoort, dus voor mij geen veranderingen :)

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Ik heb in al die 8 jaar dat ik als gastouder nog nooit de GGD gezien.
    1x een boze mevrouw aan de telefoon gehad waarom ik niet aan het werk was(bij vraagouders thuis toen nog)...MIDDEN IN DE ZOMERVAKANTIE!!! ;) Ik kwaad geworden, klacht in gedient. En nooit meer weer gezien. zelfs niet bij adreswisselingen of nieuwe vraaggezinnen.
    Ze durven niet meer te komen.:p

Maar ik gooi mn matrasjes best niet weg. Alsof die dingen niks hebben gekost...Gaan ze dat dan ook vergoeden? Gaan ze tegemoetkomen in de aanschaf van normale matrassen? (want ik begreep dat het echt om die opvouwdingen ging) De verbouwingen om extra kastruimte te kunnen creeeren om die lompe monsters in op te ruimen? Ze kunnen wel heel veel zeggen maar hier gaan ze niet weg.

En buiten dat om.... als ze hier komen en er ligt een kind in bed...spijt me vriendelijk maar dan komt ze best niet naar boven. Dan wacht ze maar tot kind wakker is, en dan heb ik die matras allang weg gemoffeld.

Malloten zijn het daar bij de GGD. Je kunt ook te ver gaan. Ik controleer mijn slapende kindjes regelmatig en vind het erg belangrijk dat ze gewoon comfortabel liggen. En voor die enkele keer dat ik meer dan 1 matras nodig heb (ik heb nl nog 1 ledikantmatras van dochter haar bed bewaard) ga ik echt geen nieuwe erbij kopen *KOEKOEK*

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik noem dat geen matras... Dat is een opvouwbare plank.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Hier wel elk jaar controle. Maar weet je wat het ook is...er kan dus blijkbaar iets mee gebeuren. Stel dat het nu bij jou gebeurd dan weten ze dus dat je die matrasjes nog gebruikt. Ik zou dat niet durven.

19. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik durf ook geen campingbedjes te gebruiken, ik heb een stapelledikant en een gewoon vast ledikant en als het echt eens nodig zoui zijn heb ik een campingbed, maar doe hier dan geen los matrasin. Hier overigens ggdcontrole gehad in Augustus ofzo en toen gaven ze al aan dat ze matrassen in campingbedjes afraden.

20. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik moet nog voor het eerst aangifte doen zakelijk, dus nog geen sprake van een voorlopige aanslag, maar ik dacht dat je als zzper mocht kiezen of je maandelijks vooraf een voorlopige aanslag wilde of eenmalig achteraf de belasting betalen?

Deel Deze Pagina