gastouder clubje op het forum???

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tuc, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Hier slapen ze er gelukkig prima op, verder nog niks gehoord van gob. Je zou denken dat ze dit toch even moeten communiceren.

2. tuc

tuc Niet meer actief

ja precies wat ik zei dus...ik had gister vergadering en heb het ook nog eens nagevraagd maar het klopte idd wat ik eerder zei.

Met dat formulier werkt idd niet, dat is hier ook door een andere go gevraagd.

3. tuc

tuc Niet meer actief

ja dat lijkt me slim...het moet niet ten koste van de andere kinderen gaan

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Bij jongere kindjes zal het ws wel prima gaan. 1 net dreumes ging ook redelijk. wel echt maar de helft geslapen van normaal maargoed...zal ook ff moeten wennen.
    Maar die peuters, die zijn een stuk zwaarder dus dat kleine beetje vulling dat die plank heeft, hebben zij geen profijt van. En die zijn al jaren gewend om een lekker matras te hebben en worden nu ineens op zo'n plank gelegd. Daar zou ik ook niet mee akkoord gaan. Dus ik snap dat wel.

5. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Dat kan ik me inderdaad voorstellen. Hier is de oudste 1.5 en niet de zwaarste, dus dan is zo'n dun dingetje prima. Echt allemaal normale bedjes daar heb ik hier simpelweg geen ruimte voor ...

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    nee ik ook absoluut niet. zelfs niet 1.

7. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.843
    1.354
    113
    Wat vreemd, ik kreeg vorige week een mail met de uitleg en een dag later had ik een toestemmingsformulier wat de ouders moeten ondertekenen.
    Het gob heeft het formulier Veilig slapen nu gewoon uitgebreid, dus de ouders kruisen aan of het kind ingebakerd mag worden of niet (en zo ja, tot welke leeftijd), of het kind op de buik slaapt en nu dus of het op een extra matrasje in het campingbedje mag slapen.
    En dan een zinnetje erbij dat de ouders op de hoogte zijn van de eventuele risico's en dat gob en go niet verantwoordelijk zijn.

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Echt waar????? Dan moet ik daar toch ook eens achteraan.

9. dgh

dgh Lid

12 apr 2010
    38
    0
    0
    Friesland
    Hoi, wat leuk dat er een topic is voor gastouders! Ik heb niet alles gelezen, maar het lijkt me leuk om het te blijven volgen.

Ik ben sinds januari 2014 gastouder, daarvoor heb ik 8 jaar in de kinderopvang gewerkt. Ik heb een zoon van 4 jaar, momenteel ben ik 35 weken zwanger en heb ik verlof. Het is de bedoeling dat ik 1 juni weer aan de slag ga. Het werken als gastouder bevalt mij heel goed! Wel ben ik alvast aan het bedenken hoe het zal gaan met het brengen en halen van en naar school van mijn zoon als de baby er is, in juni krijg ik nl. op 3 dagen nog een baby erbij. Het lijkt mij wel wat om een bolderkar aan te schaffen, naar school is ongeveer 15 minuten lopen. Hoe doen jullie dat met vervoer?

10. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Gezellig dat je mee komt kletsen dgh !

Ik heb qua vervoer een duo wagen, een bakfiets en een auto.

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik draag de jongste altijd in een doek als er een baby is.
    Voor mijn dochter heb ik een Tula draagzak, die gaat dan op mn rug indien nodig. (of als er geen kindjes bij zijn sochtends want dan nemen we de hond mee ;))
    Verder heb ik een duobuggy en de rest loopt gewoon. Soms gaan we ook allemaal lopen. De school is hier 2 straten verderop dus geen schokkende afstanden.
    Ik zou in jouw situatie 1 baby in de kinderwagen doen en eentje dragen.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Dgh, ik heb een dubbele wagen waar ik ook nog een zijzitje aan kan hangen...dus zo 3 zitplekken en heb een boba draagzak waar er 1 in kan. Hier is het 10 minuutjes ongeveer

13. misa

misa Niet meer actief

Ik heb mijn gob's ook benaderd en zij geven ook aan dat het niet meer mag, die matrasjes in de campingbedjes. Ja de bodemplaa, daar mogen ze op. Nou ja zeg...! Ik vind het van de zotte! Een van de bureaus gaf aan dat als ik van ouders een reply mag krijgen op een mailtje met de vraag of hun kind op het matrasje mag liggen. Dat zou volgens hen voldoende zijn? Of misschien maak ik een zelf een formulier waarop ouders kunnen tekenen.

Ik heb ook geen aparte kamer waar vaste bedjes kunnen staan. De kamers van onze eigen kinderen wil ik dat gewoon niet, want soms delen is wel wat anders dan een vast bed of twee er bij op. Onze kamer is niet groot genoeg om ze voor vast te katen staan. Dan moeten we klimmen om in bed te komen....... ;)

Ik moet ook 3x per week mijn oudste op school ophalen. Dit is ruim 5 min lopen. Ik heb een berg bolderkar met een huif. Daarin heb ik een babyschelp bevestigd en dan kunnen er nog twee peuters bij in. Er achter hangt een kidsit en daar kan er nog eentje zitten. Als het nodig is kan ik nog een baby in de bondolino draagzak doen....... :)

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb trouwens nog eens een heel ander vraagje. Houden jullie in de planning rekening met eventuele broertjes of zusjes die nog kunnen komen?? Dus wanneer 1 van de vraagmoeders zwanger raakt? Als je nl al vol zit op die dag dan zou dat broertje/zusje er niet meer bij kunnen...dan kun je dus een klant verliezen, maar ja hoelang hou je daar rekening mee?

Ik ging erover nadenken toen ik benaderd werd door een vader met deze vraag...hij hintte heel subtiel dat zij dus voor een broertje of zusje bezig zijn...en wilde weten of er tzt plaats is voor dat kindje. Ze willen nl heel graag bij mij blijven, maar sowieso 1 go voor beide kindjes. Jongetje is nu net 1.

In dit geval kan het hoor, dus heb dat toegezegd, maar ik heb nog meer kleintjes waarbij het best mogelijk is dat er een broertje of zusje komt.

15. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Net gebeld met mijn gob. Vandaag was mijn contact persoon er weer.
    Ze ging het even met een collega bespreken.
    Omdat we natuurlijk al wat dingen geprobeerd hebben.
    Wordt er vanmiddag over terug gebeld.

16. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik hou er geen rekening mee dat erbroertjes of zusjes kunnen komen, ze moeten dan eerstnog zwanger worden, dan negenmaanden zwanger zijn en dan duurt t nog 3 maanden voor de kleine komt. Al die tijd heb ik geen inkomen. Ik heb nu 1 kindje waarvan ik weet dat ze bezig zijn voor een tweede, maar de eerste duurde ruim 2 jaar voor ze zwanger waren dus nee, al had ik een plaats dan zou ik die niet vrijhouden. Maar zoals het ernu uitziet heb ik pas over 2 jaar weer plaats.

Als een ouders aangeeft in verwachting te zijn en ik heb heb plaats dan hou ik de plaats wel vrij.

Vervoer: ik heb een droomland bolderwagen met maxicosi erin, peuterschaal (va ong 9 maanden te gebruiken) twee tuigjes voor dreumesen en nog ruimte voor
    twee peuters. Heb nu een huif voor de bolderwagen in bestelling met regenhoezen want vanaf april moet ik ook dagelijks dochter uit school halen.

Vraagje aan gastouders met een schoolgaande kleuter: Hier is het de bedoeling dat je je kind in de klas brengt, ik moet straks met de bolderwagen naar school met gemiddeld 3 gastkindjes, waaronder baby's. Ik kan never nooitmet 4 kids de school in, de bolderwagen kan de school niet in en de klas van mijn dochter is ook nog eens boven. hoe doen jullie dat??? Kan de kids moeilijk alleen op het schoolplein laten staan

17. tuc

tuc Niet meer actief

Op dinsdag en donderdag moet ik idd ook met 4 kids naar binnen...5 met mijn schoolgaande kleuter erbij. Ik heb daarom expres een duowagen achter elkaar. 1 lopend en mijn zoontje óf in het zijstoeltje en dan stapt hij af óf in de rugdrager. Ik ben ook wel 10 minuten in de klas met inloop.

18. misa

misa Niet meer actief

Mijn man brengt op mijn drie werkdagen onze oudste naar school en in de klas. Bij het ophalen kan ik buiten wachten.

19. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Bij het ophalen kan ik ook gewoon op het plein wachten. Kids mee naar binnen is geen optie ivm trap, no way dat ik met vier of vijf kids die trap op en af kan :( Nu geregeld dat manlief haar twee dagen brengt, schoonouders allebei eeen dag en.ik zelf.1 dag, dan.heb ik maar 1 kindj. Maar zie nu al gebeuren dat opa en oma de helft vd tijd afzeggen, ken ze een beetje.

20. misa

misa Niet meer actief

Tuc, ik hou ook geen rekening met eventuele broertjes en zusjes die nog moeten komen. Ook nog niet meegemaakt. Als er iemand zwanger is in de toekomst oid, dan kan ik dan bekijken of ik het vrij houd.

Deel Deze Pagina