gastouder clubje op het forum???

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tuc, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Hier is het ook de afspraak dat we zeggen als we wat kwijt moeten. Verder is er 1x per jaar een gesprek vanuit het gob. Zij checken dan of iedereen tevreden is.

Maar een vragenlijstje over de tevredenheid is zo gemaat natuurlijk. :)

Ik heb trouwens bij de ouders van de nachtopvang aangegeven aan welk bedrag ik ongeveer dacht (50 euro). Zij gaf toen gelijk aan dat ze dat te weinig vond. :) Ik heb aangegeven dat ik dit genoeg vind, dus als zij meer willen geven dat dat aan hen is. :)

2. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Nee tuurlijk al er wat is meld ik dit. Na het een paar keer te hebben aangezien.
    Heb me net ziek gemeld. Groot deel van de nacht boven de pot gehangen. Zo me bed snel in. Voel me ziek. :(

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Beterschap Gerdatje.

Ik ben van mening dat je eigenlijk alles met ouders moet kunnen bespreken.
    Ik heb in een situatie gezeten met een baby die niks anders deed dan schreeuwen en aandacht opeissen hier.
    Niet in slaap kunnen komen en dan echt 45min lang schreeuwen totdat er uitgeput in slaap gevallen werd.
    Meerdere keren aangegeven aan de ouders dat het zo echt niet ging. Er zijn meer kinderen hier. Zo lang laten huilen vind niet verantwoord( er kwam ook hoofdbonken etc bij kijken) en de andere kinderen zo lang alleen laten ook niet.
    Het was doodvermoeiend en ik trok het echt niet meer.
    Maar op het eind kreeg ik bijna het gevoel dat ik voor gek werd verklaard.
    Maar puntje bij paaltje waren zij al blij dat ze die kleine met 30minuten slapend in bed hadden. Dus ik was helemaal niet gek.
    Tips gevraagd bij het GOB maar niks hielp.
    Dus een evaluatiegesprek met alle partijen aangevraagd.
    Daaruit is gekomen dat het bij mij gewoon niet ging...
    Inmiddels is de kleine sinds januari op het kinderdagverblijf en na een wat ik heb gehoord pittige start gaat het nu vrij goed.
    En ik heb weer rust in huis en in mijn hoofd.
    Iedereen blij...

Mijn punt, maak dingen bespreekbaar. Naar de ouders, maar ook naar het GOB.
    Niet alleen de negatieve maar ook de positieve dingen uiteraard.
    Anders krijg je het gevoel alsof je alleen maar klaagt hahahahaha.

4. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik heb geen periodieke evaluatie momenten met de ouders, maar als er wat is kan dat gewoon altijd gezegd worden. Daarnaast schrijven we ook elke dag in het oppasboekje, maar grote dingen kunnen gewoon mondeling gecommuniceerd worden :)

Ander vraagje, ik heb vandaag 4 kids, 10 mdn, 11 mnd, 18 mnd en 20 mnd. Nu gebruik ik mijn duo wagen (twee kleintjes erin, twee grotere op het voetensteuntje voorop), maar ik zit te denken of ik een bolderkar oid moet kopen. Ik wil er ook weer niet te veel aan uitgeven, maar ik wil wel graag fatsoenlijk naar buiten kunnen. Hebben jullie suggesties over wat handig is? De oudste twee lopen beiden wel, maar willen niet ver lopen, zeker niet als ze gespeeld hebben en we naar huis gaan. Wat zijn handige, compact op te bergen vervoersmiddelen die niet honderden euro's kosten?

5. misa

misa Niet meer actief

Beterschap gerdatje...!

Goldsworld: ik heb een berg bolderkar via mp gekocht. Daar kunnen 3 kindjes in. Ik heb ook een babyschelp voor een fietskar/bakfiets gekocht en daar een manier van bevestigen op bedacht zodat ik liggend of half zittend ook een baby in kan vervoeren. Ook heb ik een (kinderstoel)tuigje in de bolderkar bevestigd zodat een kindje van een jaar ook blijft zitten en niet gaat staan.
    Daarnaast heb ik nog de kidsit, die kan je aan de onderstang van de bolderkar vastmaken, zodat er daar nog eentje op kan zitten.
    Ik moet alle drie dagen de kinderen meenemen om mn zoon van school te halen. Dus ik moet wel. Maar door die slechte dagen heb ik besloten toch een huif voor de bolderkar te kopen en daar ben ik superblij mee. Dus op deze manier kan ik er 4 in/op/aan de wagen vervoeren. En er kunnen er 1 of 2 lopen. :)

Het is een aanschaf maar ik ben er superblij mee. :)

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb daar ook niet iets vasts voor eigenlijk. De evaluatie wordt sowieso 1x per jaar door het gob gedaan...een kleinschalig bureau dus ws al anders dan wanneer je een groot landelijk bureau hebt.

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik heb een rambler explorer, wel een duur ding
    Maar ja, het loopt echt heel ligt :)

Ik heb meerdere bolderkarren gehad en uitgeprobeerd, maar deze is e prijs zeker waard!

8. misa

misa Niet meer actief

Ja die zijn helemaal geweldig! Maar die kon ik echt niet betalen jammer genoeg. :)

9. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Hmm ik ga me er eens in verdiepen :) Misschien vind ik wel iets moois op mp, heb mijn duo urban jungle ook voor 40€ gekocht, echt een koopje ;)

10. misa

misa Niet meer actief

Ik moet even wat met jullie delen. Hier in de buurt hebben we een tweedehands winkeltje. Een vrouw die allemaal speelgoed, kinder benodigdheden, meubelen, en kleding krijgt van iedereen omdat vervolgens te verkopen voor een heel klein bedragje. Geweldig voor mensen met weinig inkomen of juist gastouders. Momenteel sluiten er ook veel kinderdagverblijven en daar krijgen ze dan ook er veel spul van. Denk aan tafels met bankjes eraan, dubbele bedjes of hoge boxen.

Prijzen voor wandelwagens zijn vaak tussen de 7,50 en 15 euro. Kamertjes ook iets van 15 euro. Dubbele bedjes 30 euro, wippers 4 euro, kleding 50 cent, speelgoed varieert van 10 cent tot 4 euro. En ga zo maar door.

Het heet Timba-s en ze zijn via google en via fb te vinden. Ze reserveren niks, dus dat is altijd een gokje. Maar ze zet we veel op fb wat ze weerbinnen heeft gekregen.

11. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Mij een beetje te ver weg :D

Maar wel super handig zo'n winkeltje !

12. misa

misa Niet meer actief

Snap ik hoor! Maar wie weet voor iemand als je op redelijke afstand bent, is het een mooie kans als je nog wat zoekt! ;)

13. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Heb nu niks nodig. Maar als ik wat zoek zal ik sr aan denken.

14. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik heb een bolderwagen van droomland via marktplaats, heb er 175 voor betaald. kunnen 6-8 kids in. Er zitten twee bankjes in waar ze op kunnen zitten, ik heb er een maxicosi, peuterschaal en twee tuigjes in en dan kunnen er nog 2 los zitten. Heb onlangs een huifje met regenflappen erbij besteld, was wel even een aanschaf maar nu mijn dochter van en naar school moet wil ik wel door weer en wind kunnen.

15. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Ik heb een Babboe bakfiets met alles erop en eraan.
    Ideaal!

16. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik heb ook wel eens aan een bakfiets gedacht maar toch gekozen voor een bolderwagen omdat ik anders wel leuk ergens kan komen maar als je er eenmaal bent moet je alke kids uit de bakfiets halen. Ik loop graag naar de supermakrt, bieb en kinderboerderij enzo maar kan niet alle kids tillen (heb er bijv 3 onder 1,5 jaar)
    Mijn bolderwagen gaat gewoon overal mee naar binnen, ideaal.

17. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Daar zit ik idd ook een beetje mee ... wat als je ergens bent, hoe neem je ze dan mee :)

18. tuc

tuc Niet meer actief

Deze had iemand op ons gob...ideaal als je met een aantal peuters loopt en allemaal een hand wil geven.

19. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Grappig :) Ik heb meer het probleem dat de oudste twee vaak niet zo ver willen lopen en de jongste twee nog niet kunnen lopen ;)

20. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Bij mij is ook het lopen vd groten het probleem nietmaar ik heb drie dagen id week een kleine van 8maanden, 2 van 15 maanden en 1 van 25 maanden. Dan kom je dus nergens

Deel Deze Pagina