gastouder clubje op het forum???

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tuc, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Weet je dat zeker en heb je dat van het gob?? Want ik heb dat dus gevraagd en kreeg dit terug:

Bij 4 kinderen onder de twee jaar mogen geen BSO kinderen meer.
    Bij 5 kinderen onder de vier jaar zit je ook vol, dus daar past een kind van 7 eigenlijk niet meer bij

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Maximumaantal kinderen per gastouderopvang
    Hoeveel kinderen gastouders op hun eigen woonadres mogen opvangen, hangt af van de leeftijd van de kinderen. Een gastouder mag maximaal 6 kinderen tot 13 jaar opvangen waarvan:

maximaal 5 kinderen tot 4 jaar;
    maximaal 4 kinderen tot 2 jaar;
    maximaal 2 kinderen tot 1 jaar.
    Dit maximum aantal kinderen is inclusief de eigen kinderen (tot 10 jaar) van de gastouder.

Welke eisen gelden voor gastouderopvang? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ja en zij vertelden mij dus dat die max van 6 geldt als je er 2 bso'ers bv bij heb. Dus als je er maar 4 onder de 4 hebt.

4. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik heb ook altijd begrepen dat het totaal 6 is waarvan zoveel onder de zoveel. Dus beetje raar dat je dat antwoord krijgt? Misschien nog eens bij een ander bureau navraag doen? Of zit je maar bij 1 bureau? Anders zou ik namelijk ook 'vol' zitten op de donderdag, terwijl ik met het gob nog erover had dat er eventueel nog een kindje van 2 of 3 jaar bij kan (heb er dan al 4 onder de 2).

5. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik heb 4 bureaus en dit bij alle vier al eens nagevraagd en je mag er idd 6 waarvan max 2 babys en max 4 onder de 2. Jou samenstelling mag dus gewoon. Ik heb ook straks na mijn verlof 2 baby's, 2 1 jarigen, een 3 jarige en een 4 jrige

6. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Tuc, dan heeft dat GOB zelf die richtlijn bepaald. Je kunt hen verwijzen naar rijksoverheid dat het niet juist is wat ze zeggen.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Hmm gek dan..normaal zijn zij wel goed op de hoogte van alles

8. misa

misa Niet meer actief

Voor zover ik weet mag je er 6 als er 1 boven de 4 jaar is. En natuurlijk max 2 baby's.
    Dat heb ik namelijk ook wel eens. Anders doe ik het heel vaak niet goed......! ;)

9. misa

misa Niet meer actief

Zouden jullie trouwens ook een aanvraag aannemen voor over een jaar? Gaat om een baby die in maart 2016 zou moeten beginnen....... :)

10. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Niet zo snel ... ligt er misschien een beetje aan hoe graag je die baby wil en of je denkt dan plaats te hebben voor een baby? Als je weet dat er dan een baby plekje vrij komt kun je het natuurlijk doen. Ik vind het zo ver weg, ik zelf kijk niet zo ver vooruit (tenzij het een broertje/zusje is van een van de kindjes).

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    poeh ik zou er niet zo snel een plek voor vrijhouden... Een jaar is lang!

En volgens mijn GOB's is de wettelijke max 5 kinderen jonger dan 4jaar. waarvan maximaal 2 baby's.
    Daarnaast mag er een 6e kind bij (BSO,eigen schoolgaand kind bv)

12. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb nu ook een baby die gaat starten in feb 2016. Bij een losse aanvraag zou je wel nee kunnen zeggen, het is idd ver vooruit...misschien even achter komen hoe zeker en vast het is...niet dat ze 2 maanden van te voren afzeggen...en of het een "grote klant" is...maw: veel uren.

Bij een broertje of zusje van vind ik persoonlijk dat je dat wel moet doen. Zou het niet klantvriendelijk vinden om die dan te weigeren mocht er geen plek zijn. Als ouder zou ik dan ook een andere go zoeken als ze geen plaats voor mn baby konden garanderen.

13. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Iemand hier nog leuke ideeën voormoederdagcadeautjes die de kids kunnen maken? Ik ben blanco dit jaar haha, kom er even niet op. Heb al eens een bloempot laten beschilderen en dan zakje zaadjes en aardetablet erbij, en een houten fotolijstje laten beschilderen met foto erin...

Morgen maar even naar de action, mss klein theedoosje laten verfen of een canvasdoek oid...

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb linnen tassen die ik de kinderen laat verven en dan zet ik erop met stift: mama is fanTAStisch

15. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik doe het ipc wel als de plek er is, maar dan alleen via gob gastouderland . Daar tekenen de ouders nl al in de zwangerschap hun contract en staat er een boete clausule in vermeld voor afzeggen (6maanden gob betalen en 1 maand volledig doorbetaling voor de gastouder. Geld. natuurlijk niet als er iets medisch niet in orde is oid.

16. misa

misa Niet meer actief

Nou het gaat dus om een losse aanvraag, dus niet een broertje of zusje. Ik weet wel zeker dat ik dan weer plek heb, want in maart wordt er eentje 4 jaar. Ik denk dat ik het wel ga doen en mocht het tegen die tijd helemaal anders verlopen, dan geef ik dat optijd aan. Dat kunnen ouders ook altijd doen. Niet handig en fijn, maar zo is de praktijk wel.
    Ik heb net namelijk te horen gekregen dat een grotere misschien stopt of heel erg gaat minderen. Flink balen.... Maar zo werkt het dus.
    Dus ik ga echt proberen wat zakelijker te kijken naar situaties. Ik hou overal rekening mee en vervolgens ben je zelf degene die er belabberd af komt. ;)

Wel een goed nieuwtje: morgen een gesprek voor een meisje van 3 jaar op 1 dag (geen idee hoeveel uur).

Die onzekerheid vind ik iig echt super lastig... Herkennen jullie dat ook?

Moederdag: ik heb bij xenos kleine blank houten bakjes gekocht. Die gaan we beschilderen en beplakken en dan wat snoep hartjes erin. :)

Die tas of eerder gegeven effen puzzel laten beschilderen ga ik voor vaderdag onthouden...! Alhoewel, ik geef bij het starten van een kindje ook al een bedrukte tas met mijn logo mee. Dus misschien toch geen tas haha!

17. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Zoooooo ik net onderweg naar de speeltuin met 3 kindjes (2 x 1,5 en 1 x 1 jaar). Gaat de band van mijn duo wagen lek!! Sta je dan ... langs drukke wegen en smalle stoeprandjes. De oudste twee maar laten lopen, pfew ben blij dat we weer thuis zijn! (had er twee in de wagen en 1 op dat voetenplankje aan de voorkant)

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ow nee wat een pech met die wagen.

Misa als er 1 weggaat tegen die tijd zou ik het zeker doen. Vraag ff bij het gob anders hoe zij het inschatten of het kindje daadwerkelijk zal komen.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Ik had ook nog wat van de week. Gob belt voor inval opvang. Er was een go van haar fiets gereden en kon deze week geen opvang bieden. Ze had een kindje van dik 1,5 voor di en do. Dus ik zeg dat ik dat wel wil doen. Gob belt moeder, zegt die ineens...ja ik weet niet vind het toch nogal wat (zij belde zelf het gob he) fus gob afgesprokem dat ze mij belt mocht her nog nodig zijn. Belt ze ma avond: ja di is niet meer nodig, dan kan een vriendin en daar breng ik hem liever:( maar do wel. Kan ik wo middag even kennis komen maken...rond 3 uur. Nou prima. Zegt ze nog ja dan bremg ik hem om half 9. Dus ik geef aan dat dat niet kan omdat ik dan op school ben dus wordt 8 uur. " jaaaa lekker en dat kost mij weer extra opvamg" ik dacht nog kreng...weed blij dat er een alternatief is. Maar ze zou het gob erover bellen. Gistermiddag 16.30 nog niemand. Ik bel dr: voicemail. App dr of ze nog komt...zie gelezen, geen reactie. Toen was ik het helemaal beu en heb de voicemail ingesproken dat ze niet meer hoefde te komen en ook niet voor de opvang do omdat ik mij zo niet laat behandelen.

20. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Onbeschoft zeg! Ik had laatst iets soortgelijks. Kennisgemaakt met mensen, zoontje zou vanaf april komen op de maandag. Gesprek met gob gepland, mevrouw van gob zit hier op de bank, komen die mensen niet opdagen! Wij bellen ... ja we komen niet, hadden een half uur geleden gebeld maar toen nam er niemand op. Moest de vrouw van het gob maar aan mij doorgeven dat ze in april nog met een schoonzus oid opvang konden regelen en dat het misschien later nog wel een keer nodig zou zijn .... Toen was de mevrouw van het gob ook wel even pissig ;)

Deel Deze Pagina