gastouder clubje op het forum???

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tuc, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik heb zojuist de eerste 2 moederdagcadeautjes gemaakt.
    Voet/handafdruk op canvas... Het handje bovenop een steeltje met blad als zijne een soort tulp. En van de baby een handje en een voetje samen als vlinder :)

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    NOUJA ZEG!!! Wat een asociaal gedrag zeg.
    Groot gelijk heb je.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    En zo zie je maar weer dat het nog steeds niet als iets professioneels gezien wordt, de gastouderopvang. Bij een kinderdagverblijf zouden ze er niet zo mee om zijn gegaan.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Goldsword...jeemig wat lopen er aso's rond zeg.

Denk dat het idd is wat mams136 zegt: ach die oppas laat maar zitten. Vreselijk vind ik dat.

5. misa

misa Niet meer actief

Och jeetje... Ja wat erg hè. Dat is ook mijn frustratie soms: het niet serieus genomen worden. Manman, velen hebben er gewoon een opleiding voor gevolgd....!

Goed dat je afgekapt hebt tuc. Bekijk het toch..!
    Goldsword, ik zou ook nog eens nadenken of je het in de toekomst wel wilt, als ze er nu al zo mee om gaan..

Tuc: deze mensen voor over een jaar hebben mij niet via een bureau, dus het kan niet ingeschat worden hoe serieus de mensen zijn. Maar ik probeer maar te denken: beide partijen kunnen om welke reden dan ook opzeggen. Een maand opzegtermijn is er niet voor niets.

Ik merk dat ik er goed last van heb dat die ene misschien gaat stoppen. Zulke leuke mensen, lief kindje, een van de eersten,groot contract, vast bedrag in de maand, ook tijdens vakanties. Ik had het gewoon niet aan zien komen.

6. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    vervelend miss! Waarom gingen ze ook al weer stoppen? Zou voor mij ook echt een schok zijn als mijn grootste klantje niet meer zou komen. En nee, mochten ze ooit weer willen denk ik niet dat ik het doe, ik vind het werken met respect voor elkaar wel zo fijn :) wanneer is moederdag?

7. tuc

tuc Niet meer actief

Och ja dat valt dan even tegen misa...kan mij voorstellen.

8. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Werd hier van de week ook gebeld voor een nieuwe koppeling.
    Meisje van 4 ( na zomer vakantie) na schoolse opvang. 2 fles dagen in de week. Bevalt het de ouders dan zou het jongere broertje van 1 ook komen.

Maar heb nee gezegd. Ben hard opzoek naar een baan buiten de deur.
    Kan je ouders niet aan doen om dan ja te zeggen en misschien met een paar maand te stoppen.

9. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Herken het trouwens wel, is de oppas maar.
    Vind hier de waardering erg ver te zoeken. Tuurlijk ik krijg me geld. Maar dat is ook alles.
    Mijn dochter is pas tijdens de opvang van de bank gevallen. Bleek dus hersenschudding. Heb 1 dag niet gewerkt om dochter de rust te geven.
    Maar op eerst volgende werk dag werd er niet gevraagd hoe nu met dochter is.

Kan ik best verdrietig om worden. Maar laat maar weer snel los. Zijn niet de mensen waar ik energie in wil stoppen. Wel heel erg jammer.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Nou wat sneu idd.

Hier 1 stel die dus super attent zijn en echt elke week zeggen hoe blij ze zijn. Mijn kids krijgen een leuk cadeau op hun verjaardag, ik ook en met de leidsterdag. Toen ik 2 weken terug zo ziek was de volgende dag gelijk een berichtje hoe het was...hun zoontje zou pas de week erna komen dus daar ging het niet om. Steeds ook vragen hoe het met ons gaat in het algemeen en met de kinderem.

11. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hier gelukkig een betere band met ouders. Toen mijn dochter jarig was kreeg ze van de meeste kindjes een cadeautje en afgelopen week na mijn 20 weken echo appte er een ouder (die ik het verteld had) hoe het was gegaan. Ook vragen de ouders nu vaak hoe mijn dochter het op school vind en hadden ze alle begrip toen ik aangaf met hemelvaart en pinksteren niet te willen opvangen omdat ik een dagje rust tussendoor nu hard nodig heb (nu ik 22weken zwaner ben, elke dag met een kar vol kinderen naar school heen en weer moet en zoveel dagen een volle groep het begint het erg zwaar te worden)

12. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik heb gelukkig ook een goede band met de ouders van kindjes die hier komen :) Kan me voorstellen dat het heel vervelend is als er niet eens een basic geïnteresseerdheid is vanuit de ouders naar jou en je kind. Mijn dochter heeft op haar verjaardag ook een cadeautje gehad, net zoals mijn oppaskindjes een cadeautje krijgen van ons als ze jarig zijn. Morgen nog een dagje werken, 1 kindje erbij, dus gelukkig niet heel druk. Daarna lekker weekend! :D

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik heb ook een goede omgang met mijn vraagouders gelukkig.

Vandaag een drukke dag gehad. Alle 5 kindjes zijn verdeeld over de dag geweest. De laatsten ging half 7 weg.
    Mijn eigen kids liggen nu net gewassen en wel in bed.
    Ik ga nog ff bankhangen en dan zelf ook naar bed, morgen 07:00 weer beginnen tot 16:00.

14. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.843
    1.354
    113
    #794 Korenbloem86, 17 apr 2015
    Laatst bewerkt: 17 apr 2015
    Wat is er weer veel geschreven. Hier ook een goede band met de vraagouders. Onze dochter heeft CP, de vraagouders zien/merken wel dat ze niet zo snel is/langzaam ontwikkelt en als ze er naar vragen vertel ik het ook wel, maar ik deel het (nog) niet vanuit mezelf. (Zit nog een beetje in de acceptatiefase, hebben vlak voor haar verjaardag de diagnose gekregen). Vraagouders weten wel dat ze wekelijks fysio krijgt, maar omdat ik de ziekenhuisbezoekjes en onderzoeken (tot nu toe) op mijn vrije dagen heb kunnen plannen, weten ze dat niet allemaal.

Hier heeft het GOB ook eigen regels mbt de kindbezetting. Wanneer je bijv. 4 kinderen hebt onder de 2, mag je max. 2 baby's en max. 2 één-jarigen. Dus 3 van 1 jaar en 1 baby mag niet. Afgelopen herfst kwam ze met de vraag voor een baby, waardoor ik de komende winter 4 maanden 3 kinderen van 1 jaar heb. Toen gaf ze aan dat ze het liever niet hebben, maar als het zo uitkomt het wel mag. De eis van de GGD is leidend, hun regels zijn meer wensen.
    Bij beide GOB's mag je 5 kinderen tot 4 jaar, een 6e kind moet dan 4+ zijn.

Ik zag moederdag voorbijkomen; was ik nog niet heel erg mee bezig, ik vind iets voor moederdag bedenken makkelijker dan voor vaderdag (dus als er al ideeën zijn...).
    Volgende week eerst maar eens een Koningsdagknutsel (laten) maken, ik laat ze een blancovlag verven, oranje crèpepapier eraan als wimpel. En misschien nog een oranje zonneklep.

Alvast een fijn weekend, ik heb vandaag 1 ziekmelding, dus een rustig dagje met 1 jongetje van 1,5 en eigen dochter.

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Koningsdag...Herinner me ineens weer dat ik lege vlaggetjes heb gekocht! Dus dat word kleuren volgende week :D

Ik heb nu eventjes een uurtje rust (3kids in bed liggen) dus ga ff in standje wervelwind door de woonkamer. Dan kunnen we om 2 uur rustig mijn oudste uit school halen en de speeltuin in.
    Ik werk tot 16:00/16:30 en dan heb ik 3 dagen weekend :D

16. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Inderdaad, veel geschreven :D houd het niet allemaal bij haha.
    Hier ook een hele goede band met alle ouders. Het contact loopt erg soepel, we kunnen elkaar zo door de dag heen ook weleens appen over hun (kind)eren, hartstikke leuk.
    Eind van de week, zet ik een foto op facebook over hoe de week was. Dit wordt altijd gewaardeerd en geliked natuurlijk ;)

Ik ben niet met Koningsdag bezig maar het idee van vlaggetjes kleuren o.i.d. is wel leuk. Op Koningsdag zelf werk ik niet.
    Moederdag/Vaderdag staat idd ook weer voor de deur.
    Fijn weekend :)

17. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Vandaag kennismaking gehad en waarschijnlijk komt er een jongetje van 16 mnd bij op de vrijdag, vaak halve dagen. Ik vind het een gekke regel, wel 2 van 1 en 2 van 0, maar niet 3 van 1 en 1 van 0 .... wat nou als je net als ik er 2 van 1.5 hebt en de jongste twee worden 1 ... dan zou je ze ineens moeten afzeggen? Ik heb er sinds vorige week 2 van 1.5 en 1 van 1 en 1 van 11 mnd. Dus over een maandje heb ik er 4 van 1! Gekkenhuis hier :) Maar wel heel gezellig! Ik heb ook lekker weekend nu :) heerlijk, pas op woensdag weer werken :)

18. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Je mag er wel 3 van 1 jaar, en 1 van 0 Jaar. Maximaal 4 onder de 2 jaar. :)

19. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ja weet ik, maar ik las hierboven dat het bij sommige gob's niet mag, vandaar dat ik zei gekke regel ;)

20. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Die gob lezen niet wat er staat of ze maken hun eigen regels :(

Deel Deze Pagina