gastouder clubje op het forum???

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tuc, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

In eerste instantie kun je misschien nog niet heel veel eisend zijn, en het ligt ook helemaal aan je buurt of er veel vraagouders zijn. Maar als dat wel zo is, dan zou ik jezelf en je kinderen zeker beschermen als je echt graag 3 dagen werkt.
    Hier om die reden al een paar keer mensen afgewezen. In het begin niet, maar later wel. Ik werk ook echt maar 3 dagen. En dan blijft zo, mits het natuurlijk heel erg terug gaat lopen en mijn inkomen er drastisch onder lijdt. Maar ik wil ook een eigen leven hebben. Je zit altijd maar in huis, altijd met kinderen, ik vind het heel fijn dat mijn kinderen ook hun speelgoed en huis voor hun zelf hebben soms. En dat ik eens weg kan gaan met ze en volwassenen kan ontmoeten... Hahaha!

Tuc, spannend die ggd controle. Ik ben hier nu een jaar mee bezig en na de begin controle nog niks gehad. Gelukkig!
    Ik vind die vragen over kindermishandeling altijd zon raar gezeur. Hoezo moet je uit je hoofd weten wat je moet doen? Er ligt een protocol in mijn map: heb ik een vermoeden, dan pak ik die en loop ik de stappen door. Dan vind ik het ehbo stukje veel belangrijker om uit je hoofd te moeten weten, want dan moet je per direct handelen.

2. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Dat vind ik ook ja, als ik dat vermoed dan ga ik wel kijken hoe en wat ik ermee moet doen. (ik kreeg die vraag ook). Ik werk ook het liefst maar 3 dagen, maar welke dagen dat zijn maakt mij dan niet zo veel uit. Het komt voor dat ik 4 of zelfs 5 dagen werk (deze week bijvoorbeeld 4) en vanaf juli ga ik sowieso 4 dagen werken. Dit omdat het kindje dat dan 4 dagen komt mijn nichtje is :) en ik dat dus heel gezellig vind en dan ook gewoon dingen kan doen die ik anders zou doen.

Ik merk inderdaad aan mijn eigen dochter dat ze het soms wel heel druk vindt, leuk, maar ook heel vermoeiend om altijd kinderen in huis te hebben. De dag dat ik vrij ben is dan ook meestal een heel erg hangerig/knuffelig dagje :)

3. tuc

tuc Niet meer actief

Goldsword, grappig. Ik ga vanaf augustus ook op woensdag werken..ook maar voor 1 kindje, is ook mijn nichtje die dan komt. Ze komt ook op ma en di. Maar kan dan idd doen wat ik met mn eigen kinderen ook zou doen.

4. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Leuk! Inderdaad gaat zij gewoon dan wat meer mee in het normale ritme. En eigen dochter en nichtje zijn echt dol op elkaar, houden elkaar lekker bezig, dus in die zin zelfs wel wat makkelijker soms ;)

Hoe doen jullie het met wenmomentjes van nieuwe kinderen? Alles doorbrekenen, deels, of bepaalde eerste uren niet? Ik heb nu een nieuw kindje, moeder vindt het heel erg spannend en hij is nu twee keer zo'n 2,5 uur geweest. Ik weet alleen niet zo goed wat er verwacht wordt van wenmomentjes, wel of niet betalen? Stom natuurlijk dat ik dat vooraf niet heel duidelijk heb besproken, zal ik in vervolg ook wel doen, maar daar heb ik nu even niks meer aan ...

5. Gezegend

Gezegend Actief lid

9 dec 2012
    414
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gastouder welke regels hebben jullie voor de ouders?

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wat bedoel je met regels? Ik heb geen regels, met de ouders heb ik een overeenkomst op basis van de verwachtingen van beide kanten en de richtlijnen van het gastouderbureau.

7. tuc

tuc Niet meer actief

hmm 2x 2,5 uur is idd wel veel als je dat "zomaar" doet.

Hier nog niet aan de hand gehad...bijna alleen nieuwe beebs en die ouders vonden het niet zo nodig. Ik zou 1x een uurtje of 2 wel zat vinden denk ik. Daarna is het meer gewoon een half dagdeel afnemen lijkt mij.

8. tuc

tuc Niet meer actief

regels??? Er staan een aantal dingen beschreven in het contract. minimaa; 48 uur van te voren afmelden, minimaal 22 uur per maand afnemen enz...

9. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Wennen: 2 keer 2 uur gratis wennen op een samen bepaald tijdstip, bijvoorbeeld 1x 930-1130 en 1x 1400-1600 uur.

regels: doorbetalen bij ziekte of vrije dagen, ouders halen op, als een ander haalt moet dit doorgegeven worden, geen speelgoed van thuis mee (alleen knuffeltje oid)

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    wennen..ik heb het nooit gratis gedaan. is voor mij gewoon werk ook al is het op proef.

11. Gezegend

Gezegend Actief lid

9 dec 2012
    414
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt dames.

Hoe zit het met als jullie spulletjes kopen via marktplaats zoals bedjes enz waar ik geen bonnetje voor kan krijgen? Kopen jullie alles nieuw?

12. tuc

tuc Niet meer actief

hoe bedoel je...voor de belastingdienst ofzo?? Ik print van tweedehands dingen de mail van mp uit of als het via fb is het stukje uit de prive berichten waar we de onderhandeling doen.
    Je kunt degene bij wie je het koopt ook een "rekening" laten maken met gegevens verkoper, waar het omgaat, prijs en handtekening

13. Gezegend

Gezegend Actief lid

9 dec 2012
    414
    0
    16
    NULL
    NULL
    Voor de belastingdienst inderdaad.. Oke perfect! Dan weet ik dat ook:)

14. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Hoever gaan jullie mee in wensen van ouders? Ik heb dus een nieuw kindje dat niet goed (warm) eet. Het is geen mager kindje, dus ikzelf heb zoiets van, we zitten met z'n allen aan tafel om te eten, wil je niet eten dat is prima, maar we blijven aan tafel tot we allemaal klaar zijn met eten. Uiteindelijk gaan kindjes volgens mij vanzelf wel weer eten. Maar de moeder van dit kindje ziet liever wat meer aandacht en creatieve manieren om het kind toch over te halen warm te eten. Ook hoeft hij thuis niet aan tafel te blijven wanneer de rest eet. Het kindje is bijna 1.5. Hoe pakken jullie dit soort dingen aan?

15. tuc

tuc Niet meer actief

Uhh daar kan ik kort over zijn...daar ga ik niet in mee. Mijn huis, mijn regels. Ik ga geen trucen verzinnen om een kind te laten eten en je blijft zitten tot we allemaal klaar zijn. Net zoals bij jou dus.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Hier van de week nog iets leuks...ouders van een gastkindje hadden de 20 wekenecho waarbij ze dus ook het geslacht zouden horen. Kindje was bij mij toen ze terug kwamen hadden ze een kraskaartje bij waarbij dan onder de kraslaag het geslacht stond (ze hadden van te voren 2 sets besteld natuurlijk) en ze wilden graag dat onze oudste dat zou openkrassen.

Zo leuk hoe ouders jou en je gezin betrekken bij voor hen belangrijke dingen.

17. misa

misa Niet meer actief

Tuc, wat leuk zeg! Ook een superleuk idee..!

Goldsword, ik zou denk ik wel het een en ander willen proberen, mits de tafelsituatie het toelaat. En mits de ouders realistische dingen aandragen. Al ben ik ook van mening dat ze vanzslf weer gaan eten, ook al diirt fat misschien wel 2 jaar (dat was hier zo).
    Aan tafel blijven of niet: dat bepalen ouders zeker niet. Zoals tuc zegt: mijn huis, mijn regels. Dus volg je gevoel, wat jij daarin belangrijk vind.

18. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.843
    1.354
    113
    Wat het eten betreft, eigenlijk hetzelfde, ik ga er geen druk opleggen waardoor ze mogelijk een negatieve associatie met eten kunnen krijgen. Ik zal het wel even proberen, maar er zitten er nog meer aan tafel. En eten doen ze vanzelf wel weer een keer. (En eerlijk gezegd wordt het dan voor jezelf (en waarschijnlijk ook voor de ouders) een behoorlijk frustratiepunt, waardoor je geen van allen gezellig eet).
    Daarbij kijk ik wel naar het kind, is het kind goed op gewicht, alert, vrolijk. Mijn eigen dochter groeit minimaal, is een maand geleden voor een week opgenomen omdat ze was afgevallen (ze woog precies 7 kg toen ze 13 maanden was), als zij bij de 1e hap besluit dat ze geen zin heeft, probeer ik het net wat langer. Dat zou ik bij een gastkindje die hetzelfde zou hebben ook zo doen. Onze docher krijgt nu dieetvoeding, ze hoeft nu dus minder te eten om dezelfde (of meer) hoeveelheid voedingsstoffen binnen te krijgen. En ook bij haar merk ik, als ze wat slechter eet, komt er vanzelf weer een maaltijd dat ze zoveel eet dat ze ons allemaal verbaasd.

Tuc, wat ontzettend leuk dat je er ook zo bij betrokken wordt!

19. dgh

dgh Lid

12 apr 2010
    38
    0
    0
    Friesland
    Hoi allemaal,

Ik ben al een tijdje niet meer online geweest en heb niet alles gelezen.
    Wel heb ik een aantal vragen. Mijn zwangerschapsverlof zit er bijna op en ik geef mijn dochter borstvoeding. Het lijkt me wat ongemakkelijk om mijn dochter te voeden waar ouders bij zijn. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Hebben jullie tips voor als mijn dochter tijdens haal- en brengtijden honger heeft?

20. misa

misa Niet meer actief

Misschien kun je een doek meenemen zodat je het wat kan afschermen? Of ander vragen of je in een andere ruimte mag zitten?
    Hier heb ik een ouder wel eens boven laten zitten met voeden. :)

Deel Deze Pagina