Ik was van plan deze te maken: https://www.pinterest.com/pin/16325617376338939/ Maar ik heb vakantie wanneer het vaderdag is! Misschien dat ik het vooraf nog maak, maar anders dan vind ik het wel best
Ik heb sterren uit karton waar ik de kinderen met een sterspons op laat stempelen en dan een foto van papa met het kindje met de tekst: papa is mijn superster!
Thanx voor de tips. ladies, even een vraag. Ik heb mijn planning voor na mijn zwangerschapsverlof eens bekeken en kom inclusief mijn eigen kinderen van dan 4,5 jaar en 10 weken op het volgende uit: Maandag, woensdag en donderdag 6 kids dinsdag en vrijdag 5 kids zaterdag eigen kids en 1 gastkindje (officieel om de week maar vaak is het toch elke week nodig) Ik wil dus van die zaterdag af, ik werk meer dan fulltime en ik vind het genoeg, ik wil het weekend terug voor mijn gezin, zeker nu ik straks weer een kleintje heb die me door de week al met teveel kids moet delen. Wat is nou slim, om dat nu al bij desbetreffende ouder te melden of pas als ik eenmaal bevallen ben. Het kindje komt 4a5 dagen per week (alle dagen behalve zondag en donderdag) en ik loop natuurlijk het risico dat ze haar weghaalt als die zaterdag een breekpunt is. Aan de andere kant denk ik niet dat ze iemand anders zo gek krijgt om die zaterdagen te nemen, ik heb zo goed als geen concurrentie in mijn woonplaats. Maar ben een beetje bang dat het "fout" valt als ik het nu al aangeef omdat ik in verhouding al veel vrij neem nu, dwz, momenteel is dit kindje de enige op vrijdag en zaterdag en ik heb nog wel eens een echo/suikertest enz waarbij ik geen opvang kan bieden, zaterdagen neem ik nu al geregeld vrij omdat het me gewoon teveel word, het is best zwaar om met een enorme buik voor 5 kindjes te zorgen elke dag maar weer en mijn lichaam geeft duidelijk aan dat ik moet minderen. Anyway, kan ik het maken om pas na mijn bevalling aan te geven dat k stop met weekendopvang? Ze heeft dan nog twee maanden om iets te regelen...
Dankjewel allemaal voor de antwoorden. Het gaat inderdaad om mijn eigen dochter die ik borstvoeding geef. Haar in een ritme 'duwen' lukt niet. De ene keer drinkt ze 's ochtends om 5.00 en de andere keer om 7.00. Ook kan ik haar niet voeden als het haar tijd nog niet is, want dan wordt ze heel boos... Soms moet ze al even wachten als ze honger heeft dus dat is ze al gewend. Maar een hard huilend kind bij een overdracht is ook niet heel prettig. Maar goed, ik moet het maar zien en het komt wel goed. Ze zal tenslotte niet bij iedere overdracht hongerig zijn
Tja en het ook gewoon uitleggen aan ouders. Is niet anders, wordt snel genoeg beter (lees:ritme). Verder gewoon zorgen dat je vooraf alle spullen hebt gepakt en dan moet je maar discreet voeden met een doek en zo de overdracht doen.
Als je het al weet zou ik het wel nu al aangeven dat je na je verlof niet meer op zaterdag werkt. Mocht ze hierdoor de hele opvang stopzetten, dan heb je het even minder druk en er komt vast wel weer een ander kindje voor terug. Ze heeft waarschijnlijk nu ook al door dat je minder beschikbaar bent in het weekend. Als mij dit als VO te veel zou voorkomen dat mn GO niet zou kunnen, zou ik zelf bespreken of er een oplossing is omdat je toch een beetje zekerheid wilt. Als je het zo brengt dat je meer tijd voor jezelf en je gezin nodig hebt, dan geven de meeste ouders je groot gelijk dat je voor jezelf kiest
Ja als je nu al wilt minderen dan moet je het gewoon nu zeggen natuurlijk. Maar als je nu de opvang nog gewoon door doet, dan kun je toch best wachten tot je verlof? Ik ben er niet goed in, maar je mag best zakelijk zijn met dit soort dingen. Ouders zullen ook voor zichzelf kiezen als het zo uitkomt. Trouwens, mijn keuzetoets heel erg liggen aan hoe erg ik het nodig heb hoor.
Ik heb het er over gehad met de moeder, ze gaf aan dat ze zelf ook geen zin meer had om zaterdagen te werken en dat ze het op haar werk al had aangegeven dat ze zo min mogelijk ingedeeld moest worden (werkt doordeweek al zo'n 30-40 uur). En ze is op zoek naar een andere baan waarbij ze alleen solliciteerd op doordeweeks. Dus ze begreep me wel en gaf al aan dat ze na mijn verlof wel iets anders regelt mocht ze een keer op zaterdag moeten werken, helemaal top dus! Ik heb 12 juni ehbo, hele dag theorie, praktijk en geloof soort van examen erachteraan. Zie er best tegenop, hele dag zitten lukt al niet zo best en ben ook een beetje bang voor de praktijk, ivm bekkeninstabiliteit (en ben dan 30 weken zwanger) ben ik niet heel mobiel. Maar mijn certificaat loopt in oktober af dus heb niet echt een keus, ik ga ook geen ehbo doen en een baby van een paar weken die borstvoeding krijgt ergens achterlaten.
[edit ik had nog niet alle reacties gelezen. Wat fijn dat de moeder het goed opnam] Als ik jou was zou ik het wel op tijd aangeven. Ik heb voor mijn verlof aangegeven dat ik na mijn verlof niet meer op de maandag werk. De kinderen die ik op maandag had, hebben zelf een andere oppas gevonden voor de maandagen. Eentje heeft zelfs haar eigen rooster omgegooid en nu komt hij op woensdag ipv maandag
Krijgen jullie doorbetaald met vakanties? Nou hoorde ik van een andere gaatouder dat ze het zo heeft geregeld met de ouders dat als ze op vakantie gaat doorbetaald krijgt en de eigenbijdrage die de ouders betalen terug geeft...
Bij mij is dat door de gob's geregeld. Bij het ene gob mag ik de uren schrijven als de ouders op vakantie zijn, bij het andere gob niet (mits 4 weken van tevoren aangegeven). Dit geldt alleen als ik beschikbaar ben, als ik in diezelfde periode ook op vakantie zou zijn, schrijf ik uiteraard niet. Doen jullie reserve-opvang? Ik kreeg gisteren de vraag of ik in de zomervakantie 2 weken een gastkindje van een andere gastouder op wil vangen omdat die gastouder op vakantie is. Ik zit een beetje te twijfelen, qua kindbezetting kan het, het meisje is 2 maanden ouder dan mijn eigen dochter, maar wanneer een nieuw gastkindje komt, vind ik het ook altijd wel erg vermoeiend en extra hard werken omdat je allebei moet wennen. Dat zou nu maar voor 5 dagen zijn. Ik weet niet of ik voor die 5 dagen er zoveel energie in wil steken.
Geen ervaring (nog) met reserve opvang, maar gezien jouw situatie Korenbloem86, zou ik dit wel gedaan hebben. Je toont goede wil, en het zijn tenslotte maar 2 weken (5 dagen vind ik niet veel) Ik zou er het beste van maken denk ik Hier worden de vakanties niet doorbetaald, regel van alle bureaus waar ik sta ingeschreven. Hoe zit het bij jullie met vakanties, hoe vallen ze? Ik heb zelf een week in augustus. Een kindje heeft 2 weken in juli en verder heeft niemand vakantie in de zomer. In september heb ik het rustig, dan hebben drie kindjes drie weken vakantie..
Bij mij verschilt het per bureau en per ouder. Bij sommige ouders reken ik de vakanties die zij nemen door, anderen hebben recht op 3 weken vakantie zonder te betalen (waarbij min 1 week en max 2 weken aaneengesloten, een enkele dag geld niet als vakantie maar word gewoon doorbetaald. Als ik op vakantie ga of vrij neem hoeven ouders niet te betalen maar 1 ouder heeft aangegeven dat ze wel wil doorbetalen, die heeft geen zin om straks terug te moeten betalen aan de belastingdienst. Ik heb wel eens een kindje voor twee weken aangenomen, was gelukkig een heel makkelijk kindj en die vond het prima. Dit jaar heb ik verlof van 1-7 tm 1-11 en krijg ik een zez uitkering dus geen vakantieproblemen.
Wat een onzin dat die GOB jullie regels oplegt. Je bent zelf verantwoordelijk voor je uurtarief, vakantie en ziekteregeling.