Ik heb van te voren met mijn dochter besproken wat speelgoed is waarvan zij echt niet wil dat de oppaskinderen daar aan komen. Dat recht heeft zij ook vind ik. Dat speelgoed gaat dus ook weg als ze komen. Nu moet ik zeggen dat het wat dat betreft makkelijk is, want ik heb op het moment alleen maar jongetjes om op te passen en allemaal kleintjes, die spelen dus vooral met mijn zoontje zn speelgoed, en tja die zit in de isse mij fase maar dat doet tie ook bij iemand anders thuis, ligt er dus niet aan dat het zijn speelgoed is. Ik zou jouw dochter ook een bak laten vullen met speelgoed waar de oppaskids niet aan mogen en met de afspraak dat zij er dan niet bij hen voor de neus mee gaat spelen, maar dat ze dan op haar kamer gaat ofzo. Ik ben mij er wel heel bewust van dat het een keuze van mij is om go te zijn en niet van de kindjes.
nee helaas...ons gob richt zich op de zuid westhoek, dus vanaf de belgische grens naar boven en het eiland Tholen, boz is al het verste zeg maar.
Zo, was dit clubje helemaal kwijt geraakt! Lastig, zwanger zijn, verlof enz. Ik will heel graag een tweede maar ben bang dat ik kindjes kwijt raak als ik verlof neem, we kunnen echt niet zonder mijn inkomen. Voorlopig stellen we het dus steeds uit maar manlief is al 40 dus moeten binnenkort knopen gaan doorhakken. Mijn dochter heeft ook wat speelgoed op haar kamertje en bovenop de kast wat niet gedeelt hoeft te worden. De rest is om te delen, dat weet ze heel goed en accepteert ze dus ook. Sommige van haar speeltjes (bijv playmobil) zijn niet gschikt voor de kleintjes dus dat mag sowieso niet als er kindjes zijn
snap het dilemma van de dames die nog een kindje erbij willen. Ik moet zeggen dat het niet altijd slecht hoeft af te lopen. Een gastouder hier van hetzelfde gob had zelf al kinderen van 10 en 12, maar wilde met nieuwe relatie ook nog een kindje. Zij zit echt 5 dagen helemaal vol en had dus ook 16 gastkindjes, ze heeft wel gekeken of er met de komst van haar baby qua kindaantal geen gastkindjes weghoefden. Nu zijn door het gob alle gastkindjes in haar verlof ondergebracht bij andere gastouders en dat was voor geen enkele vraagouder een probleem. Het kan dus ook heel goed aflopen.
Qua kindaantallen zou het hier geen probleem zijn. Ik heb max 5 kindjes per dag waaronder mijn dochter, zij word in april 4 en dan mag ik er een kindje per dag bij, maar wil dat niet zodat ons eigen kindje dan nummer 6 kan worden.
Zitten hier ook szppers bij?Ik ben zelf wel zzper en heb van de week een informatieavond van het gob gehad over belastingaangifte voor zzpers. Kwam er op neer dat je als startende zzper de eerste drie jaar bijna of helemaal geen belasting hoeft af te dragen vnwege de vele aftrekposten. Ik hou zelf 40% van mijn inkomsten apart voor de belasting, maar waarschijnlijk mag ik een groot deel daarvan dus houden.
Ik ben geen zzper. Ik zet zelf altijd de helft weg. Was vorig jaar mijn eerste jaar. Dus geen idee wat ik van de belasting kon verwachten. Maar ik moest echt vet weinig betalen. En ik kreeg ook nog geen geld. Van de 5,00 die ik bruto verdien, hielt ik er dek ik 5,20 van over. Zal dit jaar wel anders zijn. Meer kindjes met meer uren.
Ik hoef dit jaar ook niks af te dragen omdat ik onder die belastingvrije grens blijf, maar dat zal volgend jaar ook anders zijn..maar wat ik begreep is het toch maar een derde wat je dan afdraagt ipv 40 of 50%??
Ja dat klopt. Maar ik heb liever wat meer achter de hand. En dan heb ik straks ook nog een meevallertje.
Ja klopt, ik heb net even gekeken en je valt dan in box 1...dus dat is 36% en met wat aftrekposten klopt 1/3 ongeveer wel. Misschien ook nog wel handig om hier te bespreken..hoe gaan jullie om met aftrekposten...hou je een aantal bedragen bij of kies je voor een standaardbedrag om jaarlijks af te trekken.
Waarom zijn jullie geen zzper? Door de zelfstandigenaftrek en startersaftrek mag je de eerste 9000+ euro sowiezo houden, dan nog de gewone aftrekposten (voeding, aankopen verzorging en andere zaken zeg 2500 per jaar) en dan blijft er weinig over om belasting over te betalen. Ik bewaar bonnetjes van aankopen zoals lotiondoekjes, billenzalf, kantoorartikelen, grotere aankopen zoals bolderwagen en voor voeding maak ik gebruik van de dagelijkse kosten van de nibud. (Tussendoortjes 0,65 cent per kind en broodmaaltijd 0,56 cent per kind per dag).
Ben ook zzper, al sinds 2007. Ben dus allang over de startersaftrek heen,maar dankzij mijn accountant betaal ik nooit veel. Ook een aanrader dus een goede accountant zoeken. @kindje: zou in de eerste plaats aan jezelf denken, dat heb ik wel geleerd in de 10 jaar dat ik mee loop. Vraagouders zeggen soms ook op met onzinnige redenen open denken dan echt niet aan jou. Meeste vraagouders begrijpen een kindje ook wel en blijven gewoon. N tja dat ene gezin dat je misschien kwijt raakt was anders misschien ook wel gestopt. Ga je tijdens je verlof extra reclame maken, komt dat ook wel weer goed. Ben tijdens de zwangerschap van mijn kinderen geen vraagouders kwijt geraakt, heb alleen bij zoon geen lang verlof op genomen. Gewoon 4 weken bouwvak wat precies in mijn verlof viel, zoon is van half augustus. En vanaf september had ik de bso weer en een jongetje waarvan de ouders niks konden regelen ( mijn moeder kwam helpen met tillen omdat ik dat niet mocht vanwege de ks). De andere kinderen kwamen vanaf oktober weer en een hoop nieuwe kindren erbij vanaf januari. Beviel me prima, lang stil zitten is niets voor mij.
Ik ben ook zzp'er. Volgens mijn boekhouder hoef ik dit jaar ( ik ben bijna een jaar gastouder) ook niks te betalen. Heel fijn. Lotiondoekjes, luiers, billenzalf e.d. nemen de ouders hier zelf mee.
Nou toevallig, krijg net een mailtje van het gob dat een accountantskantoor hier in de buurt een gratis infoavond organiseert om alles daarover precies uit te leggen.