gastouder clubje op het forum???

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tuc, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Dankjewel voor je reactie. Ik probeer inderdaad niet zelf boos te worden (ook al vind ik veel verwijten onterecht) en rustig te blijven. De laatste keer opvang had ze afgezegd, toen ging ik met vakantie en nu schreef ze dat het kindje waterpokken had. Ik wilde graag mijn visie bespreken voor de contracten getekend zouden worden, vandaar dat ik via de telefoon wilde bespreken, maar face-to-face is altijd beter.

Ik werk gewoon via bureau's normaal hoor. Maar zij had het erg druk (ze heeft nooit tijd), vond het allemaal nogal spannend geloof ik en dus had ik zoiets van, prima, dan gaan we gewoon alvast beginnen en dan tekenen we de contracten als ik terug ben van vakantie. Hoort natuurlijk niet zo, maar ik wilde haar wat tegemoet komen. Ook daar heb ik van geleerd :) Ik heb vandaag iig het gastouderbureau gesproken om ze op de hoogte te stellen van wat er speelt. Gelukkig waren zij heel positief over mij en kreeg ik vooral steun.

Zij wil hier nooit meer komen zover ik weet, in haar ogen ben ik momenteel een vreselijk mens. Ik heb aangegeven best een open gesprek te willen, maar niet via de app. Nu ligt de bal bij haar en is het aan haar om contact op te nemen met mij. Elke keer als ik namelijk probeer om te bellen/mailen heb ik geen respect voor haar emoties en geef ik haar niet genoeg tijd om dingen te verwerken ;) Ik probeer het ondertussen lekker van mij af te zetten en te genieten van alle andere kindjes waarbij het contact wel leuk en goed is :) !

2. tuc

tuc Niet meer actief

Jeemig wat een verhaal....nou ws maar goed dat het kindje niet meer komt...zo'n moeder ben je liever kwijt dan rijk.
    Maar op 4 plekken opvang lijkt mij voor geen 1 kind goed.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    pffff het wordt vandaag een dagje doorbijten en vanavond heeel vroeg naar bed.
    Gistermiddag kwam een flinke migraine opzetten en vannacht heb ik geen oog dicht gedaan omdat mijn hele keel opgezet en rauw is en ik knetter benauwd ben.
    Werken van 6:30-17:30 (met mogelijkheid tot uitloop)

4. tuc

tuc Niet meer actief

Oei sterkte mams136

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    thnx!! gelukkig valt het qua drukte mee en kan ik op het drukste moment lekker naar de speeltuin met alle 5 kids.

6. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Oef sterkte ja! Hier ook een druk dagje, 4 kids van 1 jaar :) gister kreeg ik wederom een boze mail, moeder heeft geen behoefte aan een gesprek. Prima, ik ben er eerlijk gezegd ook wel klaar mee :) als je op basis van een 2 min durend gesprek zo aanvallend en boos reageert... Tsja, dan weet ik het ook niet meer ;)

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou er intussen ook wel klaar mee zijn...je hebt gedaan wat je kon toch?

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Tjonge wat onredelijk zeg! Ik zou er ook helemaal klaar mee zijn en ze veel succes wensen met het vinden van passende opvang.

Nou, we zijn al bijna op de helft van de dag en ik leef nog :D
    We gaan zo lekker knakworstjes eten :D

9. misa

misa Niet meer actief

Goldsword: wat een naar mens zeg. Ik zou er ook klaar mee zijn. Niet meer aan denken en genieten van de kids en het weer!

Mams136: sterkte vandaag!

Hier laatste weekje en dan vakantie. Ik heb dus ook nog weinig zin deze week... Hahaha!
    Dochter is weer beter. Wel een flinke blaasontsteking en een kuur van 10 dagen.... :( Maar gelukkig lijkt het goed te gaan nu ze ook pro-biotica (orthiflor) krijgt tijdens de ab kuur. Ze heeft namelijk nogal gevoelige darmen en die kuur schopt natuurlijk weer alles in de war.

Nou een lekker warm weekje, dus lekker veel met water spelen deze week!

10. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hier ook laatste dagen werken, voormn verlof..morgen dagje vrij en dan woensdag en donderdag nog. En heb nog maar twee kindjes nu, de andere zijn al naar een vervangende opvang sinds een week (in goed overleg met de ouders) omdat ik erg veel harde buiken heb. Vind t wel sneu voor de twee (grote) die er nu nog zijn, ik kan weinig, zeker met dit warme weer. Badje maken zie ik niet zitten, 3 kids incl mijn eigen steedsomkleden, afdrogen, insmeren enz is me gewoon teveel, ga ik dus niet doen. Tis vooral smorgens binnenspelen, smiddags in de tuin spelen. Heb veel bekkenpijn dus speeltuin gaat ook al niet meer om de simpele reden dat ik niet op een hard houten bankje kan zitten. Maar goed, tis nog maar een paar dagen, ouders hebben er wel begrip voor en de kids vermaken zich in de tuin gelukkig ook wel.

11. Senna24

Senna24 Lid

12 jun 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraag voor de ervaren gastouders:

Ik heb vrijdag mijn 1e gesprek met ouders voor opvang voor hun baby van 3 maanden bij mij thuis. Wat vertellen jullie in zo'n gesprek. Laat je ook de slaapkamer zien?

12. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Eerst bewonder ik hun kind ;)
    Ik vertel eerst iets over mezelf en mijn gezin, waarom ik in de kinderopvang werk en hoeveel ervaring ik heb. Dan over hoeveel kindjes er al zijn, wat ik zoal op een dag doe (dagindeling en activiteiten).
    Ik vertel altijd iets over de spullen die er zijn (buitenspeelgoed, vaste bedjes, speelgoed voor alle leeftijden enz. Ik vertel ook wat zakelijke dingen, hoe het zit met uurprijs, ziekte, vakantie enz. Dan vraag ik of ze het buiten en in de slaapkamer willen zien, vinden ouders altijd erg prettig. Soms zijn kennismakingsgreprekken in de avond, dan wil ik ze niet boven hebben omdat mijn dochter dan slaapt maar dat benoem ik dan ook.
    Als laatste vragen of ze vragen hebben.

13. Senna24

Senna24 Lid

12 jun 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cvm1985 bedankt voor je reactie. Hier kan ik wel wat mee. Ik hoop dat het gaat lukken vrijdag is nog niet zo makkelijk om ouders te vinden. Veel concurrentie in deze buurt.

14. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Inderdaad gewoon wat vertellen over wat je doet op een dag, hoeveel kindjes er zijn, wat er in je uurprijs zit (eten, luiers). Ik vraag meestal of zij nog dingen hebben die ze willen weten. De slaapkamer laat ik alleen zien als ze dat willen, omdat ze hier niet altijd op een vaste kamer slapen. Ik heb campingbedjes die ik in verschillende kamers zet, dus de slaapkamer wordt verder niet specifiek gebruikt door 1 kindje. Maar als ze graag de slaapkamer willen zien is dat natuurlijk geen probleem :)

Succes! Hoop voor je dat het een succes wordt!

15. misa

misa Niet meer actief

Cvm: snap ik dat je dat niet wilt. Je zou ook met scheerschuim of bakjes water aan tafel kunnen spelen. Vaak erg leuk!
    Succes nog even!

Senna24: zoals cvm beschrijft doe ik ook. Al zijn er vaak ouders die de eerste keer zonder kind komen. Ik heb ook altijd een flyer van mn opvang die ik meegeef. Die pak ik ter plekke uit mijn gastoudermap zodat ik ouders gelijk kan vertellen wat ik met die map doe. Met een volgend gesprek geef ik ook een infoblad mee met alle regels en dagritme en wat wel en niet mee te nemen naar mijn opvang.

Gewoon open vertellen en niet te zakelijk zijn. :)

16. Senna24

Senna24 Lid

12 jun 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt goldsword en misa!
    Ik ga mijn best doen!

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoe gaat het dames? zo met de hitte?
    Hier hebben we een groot bad, klein badje en een partytent over de glijbaan/tent/etc gezet zodat de kids toch redelijk beschermd buiten kunnen spelen.

18. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Hier geen tuin, maar wel badje op het balkon, tot half de middag lekker in de schaduw. Zandbak staat er naast maar die houden we nu maar even dicht :) ik vind het ideaal, ze vermaken zich prima met het badje!

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    op dit moment wordt hier niet gebadderd. Mijn dochter is niet fit, die hangt voor de tv. 3 gastkids in de zandbak Staat nog lekker in de schaduw en zit een dakje op en eentje lekker in de Maxicosi bij mij aan het loungen met een soepstengel en een flesje drinken.

20. misa

misa Niet meer actief

Hier staat ook een badje. Vandaag vinden ze het gewoon te warm en waren ze na een half uurtje wel klaar buiten.... Heb vanmorgen alle ramen en deuren open gezet het eerste uur. Daarna alles helemaal dicht. Ik hoop de warmte zoveel buiten te houden.

Vandaag mijn laatste dagje voor de vakantie. Een kindje is net opgehaald omdat ze ziek is. Moeder kwam haar bollig ophalen dat ik zo oplettend was e.d. Fijn hoor, ouders die je soms een compliment geven. :)

Om 16:00 uur de laatste..! Ouder komt altijd te laat, soms wel een half uur. Vandaag gaan wij na 16:00 uur gelijk weg. Dus ik heb hem gezegd vandaag optijd te zijn...! ;)

Deel Deze Pagina