gastouder clubje op het forum???

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tuc, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hier hangen we (zoontje, gastkindje en ik) even voor de tv. Buiten is het echt heet. Dochter en ander gastkindje liggen op bed. Vanochtend wel lekker in het bad gezeten maar nu op het heetst van de dag toch even binnen uitpuffen. Als mijn oudtste er weer is om 14.30 doen we nog een ronde zonnebrand en gaan ze het bad weer in.

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hier liggen er nu 2 vn 7 in het zwembad. Heb vandaag 1 gastkindje en die is gewoon rustig aan het rondhobbelen en mag straks als mn dochter wakker is samen met haar in het kleine bad.

3. misa

misa Niet meer actief

Wij zijn gisteren amper buiten geweest. De kinderen vroegen al snel of ze weer naar binnen mochten. Zelfs het water trok niet genoeg. Nu weer alle ramen en deuren open en dan zo alles maar weet dichthouden.

Ik heb vakantie...! Straks komt de kleine van een vriendin nog wel even naar een uur of 11 tot einde vd dag, want de vouwwagen inpakken met een 18 maand oud knulletje is niet handig. ;)

4. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Geniet van je vakantie Misa!

Ik heb verlof, 1 November begin ik pas weer. Had trouwens een dag eerder verlof dan gepland, woensdag had ik 1 gastkindje. Samen met kindje mijn dochter naar school gebrwcht, met de fiets want door veel harde buiken kan ik het stuk naar school niet meer lopen. Gastkindje zat voorop de fiets en ja hoor, ik wil wegrijden, trapper slaat door en ik val. Stuur en fietszitje in mn buik, dus even flink geschrokken. Gastkindje had gelukkig helemaal niks, die zat in het zitje dus heeft de grond niet geraakt dankzij stuur. Maar ik moest wel direct naar de verloskundige voor controle dus heb het kindje laten ophalen. Gelukkig had ik, op spierpijn en een beurse buik na, ook helemaal niets, mijn kleintje zit gelukkig goed beschermd in me. Maar kreeg wel advies om even heel rustig aan te doen, dus heb de ouders van de donderdagkindjes afgebeld. 35 graden, rustig aan doen en gastkindjes gaan niet samen. Bovendien durf ik absoluut niet meer de fiets op met voorzitje op mn fiets.
    Ouders waren heel begripvol, t was al mn laatste dag natuurlijk en ze snapte ook wel dat ik advies vd verloskundige opvolg.

5. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ow das echt even schrikken cvm1985! Gelukkig dat het goed is afgelopen!

Ik heb vandaag mijn laatste dagje voor het weekend, vakantie zit er helaas al op bij mij. Maar rustig dagje nu met maar 1 kindje. Net eerst lekker vers sap gemaakt, dan drinken de kids iig genoeg :) !

6. tuc

tuc Niet meer actief

even een crea vraagje aan jullie:

na zomer behandel ik het thema dieren. Wie heeft er leuke ideeen voor het thema. Dieren knutselen uiteraard, maar ik wil ook een soort opbouw in het thema hebben...niet kris kras alle soorten dieren door elkaar. En ook andere activiteiten naast knutselen.

Uitje naar de kinderboerderij heb ik met thema lente al gedaan en naar de dierentuin is helaas niet haalbaar. Sowieso wil ik niet te diep op de boerderijdieren in gaan omdat ik nog een keer thema boerderij apart wil behandelen.

Wat ik tot nu toe heb:

- verschil laten zien in huisdieren en dierentuindieren
    - verschillende dieren knutselen
    - samen met de duplo dierentuin bouwen (als tafel activiteit)
    - boekjes over dieren voorlezen

7. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    In welke leeftijden zitten je kindjes? Misschien iets van dierenmaskers maken, of dierengeluiden/dierenbewegingen nadoen en raden. Of een dierenquiz als de kids al wat ouder zijn. Of onderscheid maken in leefgebieden van dieren (bv, jungle, savanne, bos). Ook heb ik wel eens met kinderen het alfabet afgewerkt in geknutselde dieren letters (bv. een flamingo in de vorm van letter f, een dinosaurus in de vorm van letter d, etc.).

8. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Voorbeeld van wat ik bedoel met letterdieren :)

Bijgevoegde bestanden:

9. tuc

tuc Niet meer actief

ik heb zowat in elke leeftijd wel een kindje: 4 maanden, 1 jaar, 1,5, 2,5, 3,5, 6, 10

10. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    en nog een paar ... :)

Bijgevoegde bestanden:

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    #1011 Mams136, 7 jul 2015
    Laatst bewerkt: 7 jul 2015
    ik heb in het kiki thema huisdieren ook huisdierengym gedaan :)
    Erg leuk! En je kunt het je zo gek niet bedenken qua "oefening".
    Springen als een konijn, fladderen als een vogel, net als een hondje door een tunnel gaan...
    Wat je ook zou kunnen doen is een safari uitzetten in je straat. Her en der dierentuindieren "verstoppen" en een tocht met de kindjes lopen om alles te zoeken.

CVM wat een schrik zeg! Hoe is het nu met je? Lekker an het genieten van je verlof?

Ik heb zodalijk even 1,5uur volle bak en dan mag ik er 2 naar school en 3 naar de psz brengen.
    Om half 12 weer de 3 ophalen en dan vanmiddag van 2-4 ook helemaal vol :O Hopelijk wordt het weer nog niet al te slecht want de jongens willen graag zwemmen.
    Morgen volgens mij helemaal vrij :O Gebeurt niet vaak op woensdag maar ben helaas 2 kindjes van de woensdag kwijt (zijn maar een paar uur gelukkig)

12. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Hoi! Vandaag een kindje dat voor de tweede keer hier is, echt een schat maar met slapen gewend om bij papa en mama te liggen. Ook overdag gewend om op bed van papa en mama in slaap te vallen met iemand die er even naast komt liggen. Hoe pak ik dit handig aan? De eerste dag kwam het precies zo uit dat ik tijd had om bij haar te liggen tot ze sliep, maar vandaag lukt dat echt niet. Ik heb haar in een bedje gelegd, maar dat is hard. Huilen. Toch maar even laten liggen, want ik kan de rest. Iet zo lang alleen laten (lees: die gaan heel hard huilen als ik de kamer verlaat). Ik ben er steeds weer naartoe gegaan en nu slaapt ze, maar omdat ik er een tijdje bij ben gebleven zijn de andere twee nu helemaal overstuur ... Niet heel handig zo dus. Tips?

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik denk dat je vanafhet begin aan heel duidelijk naar haar moet zijn. Bij jou kan het niet op de manier zoals thuis. Ze zal moeten leren dat het bij jou anders gaat.
    Kinderen kunnen zich aanpassen, maar wel met duidelijkheid. Als je eerst zoals thuis doet, en nu niet meer snapt ze het niet.
    Hoe oud is het kindje?

En je kunt veel vertellen dat ze nu moet gaan slapen en dat je dicht bij bent, en af en toe komt kijken. Wie weet helpt dat.
    succes!

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Tja ik zie geen andere optie dan haar leren dat ze bij jou toch echt zelf in slaap moet vallen. Gewoon de 5minuten regel toepassen. Als ze 5minuten huilt ga je naar haar toe, sust haar en gaat weer.
    Elke keer dat ze eventjes stopt met huilen, stop je de tijd ook en begin je opnieuw met 5minuten als ze weer begint met huilen.
    Dat is even doorbijten maar werpt vaak snel zn vruchten af.

15. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ja toch wel even laten huilen he? Vandaag heb ik dat ook min of meer gedaan. Haar op bed gelegd en steeds even kijken. Op gegeven moment even erbij gebleven omdat ze erg overstuur was. Ze is in slaap gevallen, maar wordt steeds na 30 min weer wakker en dan kan ik weer opnieuw beginnen (heel handig als er meerdere kindjes liggen te slapen :( ) Maar het is echt een lief kind, dus denk inderdaad dat ze het aardig snel door heeft ... dat hoop ik in ieder geval :)

16. misa

misa Niet meer actief

Ik zou dit sowieso met ouder bespreken en jouw visie en ervaring delen. Dan zou ik willen dat ouders hier mee bezig gaan. Een aantal dagen (rond weekend?) dat ze bij ouders is en leer het haar maar aan. ;) En dan samen afspreken wat jouw rol hierin is.

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ja dat sowieso, bespreekbaar maken dat het slaap ritueel van hun dochter bij jou niet uitvoerbaar is. Dat ze toch echt zelf in slaap moet leren vallen want je hebt nog andere kinderen die je in beide situaties benadeelt.
    Of je laat haar huilen en de andere kindjes slapen ook niet, of je moet haar (als eerste) in bed leggen en de andere kinderen een tijd lang alleen laten. Beide geen optie.
    Lijkt mij dat de ouders hier dan in mee moeten gaan, anders is de opvang geen lang leven beschoren.

18. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Of ze er thuis mee aan de slag gaan betwijfel ik nog enigszins (al is ze wel tot laat wakker 's avonds omdat ze haar niet in slaap krijgen). Wel genoemd, maar ik denk dat ze het nog niet zien zitten om er echt iets aan te doen. Het goede nieuws: dag 4 en ze slaapt binnen 5 min huilen! Heerlijk! Nu hopen dat ze ook snel leert dat ze verder kan slapen en niet elke 30 min wakker hoeft te worden. Hier laatste dagje voor het weekend vandaag. Helaas 1 van de kindjes voor het laatst wegens verhuizing :( Wat zal ik haar missen! Als afscheidscadeautje een klein fotoboekje met alle foto's van hier op opvang :) en natuurlijk tekeningen van alle andere kids!

19. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Stilletjes hier ... iedereen op vakantie?

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    nee ik ben nog gewoon aan het werk.
    Kindjes zijn erg gefascineerd vandaag. Er zit een moederloos jong vogeltje dat nog niet kan vliegen in mijn tuin.
    Heb hem/haar net gered van onze hond maar nu een beetje aan het rondzoeken wat ik het beste kan doen met het beestje.

Deel Deze Pagina