gastouder clubje op het forum???

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tuc, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.844
    1.354
    113
    Misa, de ZEZ-uitkering is een zwangerschapsuitkering voor zelfstandigen.

Voor zover ik weet, is het niet in mindering gebracht op de ZEZ-uitkering omdat ik eerder ben begonnen. Maar met uren schuiven komt het zeker goed.
    Qua erop achteruit gaan; mijn verlof was afgelopen op de eerste dag van de zomervakantie. Er was gevraagd of ik reserve-opvang kon doen, dus eigenlijk had ik het drukker dan daarvoor. Toen de zomervakantie afgelopen was, kwam er een nieuw jongetje bij. Rond de kerst een meisje en april nog een jongetje. Totaal nu 6 gastkindjes. Dus voor de kinderen die zijn weggegaan, zijn er nu weer een aantal bij. En waarschijnlijk zou de opvang van dat broertje en zusje ook zonder zwangerschap gestopt zijn omdat dat niet lekker liep.

Op het aanvraagformulier kon je (toen) aankruisen dat je zelfstandig beroepsbeoefenaar was en ik heb mijn brutosalaris ingevuld. Ik heb de UWV de loonheffing laten inhouden, dus dit jaar hoefde ik maar €33 aan loonheffing te betalen omdat de rest al was ingehouden. Verder vond ik het ook een leuke verrassing toen ik 'opeens' ook vakantiegeld kreeg van het UWV. Het grootste deel van het formulier spreekt voor zich, ik heb een paar dingen gevraagd aan de UWV-mensen hier op het forum.

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Basiskennis boekhouden en basiskennis calculatie.
    Is inderdaad een hele andere tak.
    Maar misschien overweeg ik toch om dan als ZZP te gaan registreren en dan als gastouder en als financial coach ofzo. Dat kan prima langs elkaar lijkt me. Misschien richt ik me dan wel op BSO of naschoolse opvang ipv volledige dagopvang. Of ik solliciteer naar een baan bij de peuterspeelzaal, wat me ook onwijs leuk lijkt.
    Er zijn zoveel mogelijheden die me aanspreken :)
    Ik ga de cursus zelf thuis volgen via de NTI. En dan de examens via de officiele instantie die alle boekhoud examens afneemt.

3. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Ik lees al een tijdje mee en het lijkt me leuk om mee te schrijven.

Ik werk nu ruim 8 jaar als gastouder en ben alweer een paar weken aan het werk na de vakantie. Ik vang 3 kindjes op en daarnaast studeer ik nog deeltijd. Samen met mijn 3 kinderen en een man die veel weg is voor zijn werk heb ik een lekker druk leven.

4. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Voor de zez uitkering hoef je trouwens niet bij kvk geregistreerd te zijn :) Was ik niet iig toen ik hem kreeg (inmiddels wel).

Leuk mams136! Ik doe ook een studie bij de NTI, pedagogiek. Soms wel aardig wat zelfdiscipline voor nodig, maar bevalt mij prima!

5. misa

misa Niet meer actief

Ik heb een afmelding van een 3 jarige voor deze week. Hij zou di wo do komen en was vandaag al ziek thuis. Nu blijkt hij hand, voet, mond ziekte te hebben. Hij heeft nu blaasjes her en der en heeft koorts gehad de afgelopen twee dagen. In overleg besloten dat hij deze week niet komt, ook om extra risico tot besmetting te voorkomen. Ik heb er nog een van 4, 3, 1 jaar lopen. En eentje van 10 en van 12 maanden. Dus lijkt me dat een goed plan. Zondag hebben weer contact om verder te bepalen.

Zouden jullie zo'n kindje ook 'afwijzen'?

6. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Ja die zou ik ook afwijzen, want het is echt heel besmettelijk.

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ja, als het heel besmettelijk is dan wil ik het niet in huis hebben.
    Ik heb ook de afspraak dat ALLE ziektes/kwaaltjes gemeld moeten worden van tevoren zodat ik met de ouders van de andere kinderen die die dag komen kan overleggen wat zij vinden.
    Want als er 2 thuisblijven om 1 zieke...dan kost het me teveel ;)

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ja maar die discipline is geen probleem zolang de motivatie er is ;)
    En ik wil gewoon heeel graag meer papiertjes halen :D

9. Korenbloem86

1 mrt 2013
    1.844
    1.354
    113
    Ik had november 2013 een gastkindje met hand voet mondziekte, kindje is toen gewoon geweest, hij was er ook niet echt ziek van. Had wel blaasjes etc, maar verder niets.
    De besmettelijke periode is van 7 dagen voor de acute periode en kan maanden duren :)$). Persoonlijk vond ik het een beetje krom om hem een week niet te laten komen omdat hij hand voet mondziekte had en daarna wel, terwijl hij dan ook gewoon anderen kan besmetten. Ik was toen 4 maanden zwanger, maar dat kon ook geen kwaad. Heb wel het speelgoed iedere keer als hij was geweest schoongemaakt. Verder is een goede handhygiëne belangrijk, maar handen wassen etc. doe ik toch al veel.
    Maar ik kijk wel naar welke ziekte, hoe het kind zich voelt (heb laatst een jongetje op laten halen die ziek was, niet besmettelijk, maar hij voelde zich echt niet lekker) en evt. andere kinderen.

Als ik twijfel, kijk ik op de site van het RIVM, daar geven ze ook aan of een kind wel of niet naar school/opvang mag.

10. Korenbloem86

1 mrt 2013
    1.844
    1.354
    113
    De andere gastkindjes zijn toen trouwens niet ziek geweest.
    Heb qua ziekmeldingen die mond hand voeten ziekte gehad, laatst een bronchitis en een oorontsteking. Dus eigenlijk helemaal weinig zieke kindjes hier.

11. misa

misa Niet meer actief

Ja hij mag wel naar school of opvang, maar ook ik denk: straks is de rest ook ziek en naast dat het sneu is, mis ik dan nog veel meer inkomen. Daarbij is het met (open?) blaasjes wel wat anders dan over 2 maand zonder enige klachten.

Nou we wachten deze week af. Vader studeert dus het is geen enorme ramp voor ze. :)

12. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    hallo,

ik heb een beetje teruggelezen en zou ook wel mee willen kletsen.

ik ben gastouder in assen en vang op dit moment 2 kinderen op.
    1 meisje van bijna 3, die komt fulltime hier, ook avonden/nachten en weekenden en 1 meisje van bijna 2, die komt 2/3 ochtenden per week.

verder heb ik zelf 3 eigen kinderen van bijna 6, 4 en 9 maanden.

doordat ik een meisje fulltime heb en dat meisje ook flexibel is heb ik verder weinig plek omdat ik zelf ook 3 kinderen heb.

ik heb destijds ook een zez gekregen en dan krijg je inderdaad die 1500 bruto maximaal. ik las ergens dat iemand wou doorwerken tot 3 weken vantevoren maar dit mag absoluut niet, als ze hierachter komen dan ben je niet verzekerd en kan je ook je uitkering kwijt raken. hou echt 4 weken vooraf en 6 weken nadien aan.
    en alles wat je extra verdient als je eerder weer begint wordt niet ingehouden op je uitkering, je verdient dan dus eigenlijk dubbel.

13. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0
    Ik heb laatst ook een kindje gehad met de hand mond en voet ziekte. De besmetting heeft dan idd zoals bij waterpokken al plaats gevonden.
    Ik heb het kindje laten komen omdat hij verder niet ziek was of voelde. Uiteraard wel veel meer opgelet wat hij in zijn mondje stopte en het vrijwel meteen afgespoeld. En idd vaker handen wassen.

Ik laat de kinderen echt alleen ophalen als ik merk dat ze zelf niet lekker zijn en ze meer last ondervinden dan rust. Of natuurlijk bij hoge koorts.

14. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0
    Welkom Leandrotje!

Wat lijkt me dat pittig zeg fulltime een kindje erbij! Ik heb 2x in de week een jochie van bijna 5 van 15:00-21:30 en vind dat soms erg vervelend... je bent dan letterlijk aan het werk. Nu is het een makkelijk ventje maar voor je gevoel kun je niet gewoon relaxen vind ik.
    Ik zak ook geen nieuwe kindjes meer aannemen op deze tijden.

Bedankt voor de tip! Ik dacht dat je het verlof zelf mocht inplannen. Maar de 4 weken ervoor en 6 weken erna zijn dus verplicht? Misschien ook wel beter... en aangezien je ook betaald krijgt waarom niet? Misschien dat ik toch gewoon de volledige 16 weken neem. Het zal mijn laatste zwangerschap zijn dus wil er wel echt van genieten. Eerst maar eens zwanger worden haha

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik heb nooit een uitkering gehad, was hiervan ook niet op de hoogte toendertijd.
    Heb bij de eerste tot 38 weken doorgewerkt en na 4 weken weer begonnen.
    Bij de 2e stopte mijn opvangadres en schakelde ik over naar opvang vanuit mijn eigen huis dus toen stopte ik met 29 weken al.
    Heb een tijdje zonder inkomen gezeten maar het was te doen.
    Wederom na 4 weken weer begonnen

16. Korenbloem86

1 mrt 2013
    1.844
    1.354
    113
    Bij mij wordt er doorbetaald bij ziekte, dus dat scheelt wel. Kan me voorstellen dat het niet fijn is als ze allemaal ziek zijn en je niet doorbetaald krijgt.
    Ik kijk idd ook wel naar de ouders, van twee kindjes werken de ouders thuis, die passen hun werkschema even aan en het kind kan thuisblijven. Bij de rest zijn er collega's die het op moeten vangen als een ouder bij zijn kind blijft.
    Wat ik wel vervelend vind, is dat de ouders van 1 kind het pas zeggen als ze hier in de hal staan. "O ja, hij was niet zo lekker, dus hij heeft een zetpil gehad". (Als ze dat al zeggen, laatst was het niet gezegd dat hij een zetpil had gehad. Gelukkig belt de rest wel van tevoren om te overleggen. Begint bij deze ouders nu ook te komen.

Wat een tijden hebben sommigen van jullie zeg. Op woensdag en donderdag zijn er van 7.15-18.15 kinderen, op vrijdag van 8.30-17.00u, soms 7.30. En 1 keer in de drie weken hebben we een weekend een pleegkind, vandaar dat de maandag en dinsdag mijn vrije dagen zijn.

Als je gastkindjes opgevangen worden door een andere gastouder zou ik lekker genieten van je zwangerschapsverlof. Ik ben met 1 kindje eerder begonnen omdat er voor hem geen reserve-opvang was gevonden, maar de rest is 16 weken niet geweest.

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik heb alleen maar flex opvang dus ik hanteer een 24uurs regel bij ziekte. De eerste dag is dan zeg maar betaald wanneer er minder dan 24uur van tevoren wordt afgemeld.
    Bij andere redenen hanteer ik de eerste 24uur 100% en dan tot 5 dagen 50%

En idd, wat een tijden hebben sommigen zeg :O

18. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Hallo meiden ik kom graag meekletsen. Ook ik ben gastouder, in Zoetermeer. Ik ben mama van J van ruim 2.5jaar en heb daarnaast 3 gastkindjes. Een kindje van net 1 jaar die komt op maandag en dinsdag van 06.00-17.30uur en nu tijdelijk op de vrijdag ook omdat papa 2 maanden naar het buitenland moet.
    Dan heb ik een broer(bijna3) en zus (6) zij komen 2 dagen in de week afhankelijk van het rooster van de ouders dins donder of vrijdag.

Ik neem nu zeker nog wel kindjes aan. Ik ben nu ongeveer 6 wkn zwanger, en probeer al tijden mijn inkomen omhoog te krijgen.

Ik lees vanavond even iets verder terug :)

19. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    Mijn fulltime oppaskindje komt 26 uu per keer.
    Wordt om 07.00 uur gebracht en volgende ochtend 09.00 uur wordt ze opgehaald.
    Haar Moeder werkt fulltime op de ambulance 24 uurs diensten.

Zo draai ik deze maand 250 uur als alles mee zit.
    Maar normaal is het rond de 150 - 175 uur per maand.

Ze heeft hier dus ook haar eigen slaapkamer.
    Ze is hier al sinds ze 3 maanden is, ze voelt zich hier ook gewoon thuis, je moet het zien als haar 2e huis... Soms best lastig om het als gastouder te zien omdat ze er zoveel is.

20. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0
    Het klinkt wel erg leuk hoor! En de uren tikken snel aan bij een overnachting ;)

Ik zit gemiddeld aal de 4 a 500 uur per maand. Maar dat is wel met alle kindjes bij elkaar.

Wat vinden je eigen kinderen er van dat ze zo lang aan een stuk bij jullie is?

Deel Deze Pagina