Pfff... Even klagen. Net weer 45 min bezig geweest het moeilijke kindje in slaap te krijgen.... Hij wilde hele dag niks eten, niks drinken. Hij heeft uiteindelijk in twee momenten 1 boterham gegeten. Hij wilde niets meer, leek moe, misschien wel hongerig? Slapen lukte niet, hij schreeuwde alles bij elkaar. Paar keer bij gebleven, maar ja ik heb ook nog anderen. Flesje nogmaals geprobeerd, maar niks. Uiteindelijk heb ik zachte dwang gebruikt en doorgezet met de fles. Ineens ging hij drinken, heel gulzig. Jammer genoeg had ik net maar een klein beetje Bv opgewarmd, want ik heb de hele dag alles al weg moeten gooien. Hij slaapt nu eindelijk, ik heb er hoofdpijn van..... Ze zijn gelukkig naar een osteopaat geweest en die geeft aan dat hij zijn nek helemaal vast heeft zitten. Ik hoop dat zij hem kan helpen meer ontspannend worden. Soms ben ik er zo klaar mee.....!
Ik heb een oppaskindje wat hier nu ruim 2 jaar komt, wordt in april 4 en gaat dan naar school. Zijn broer komt ook na school hier. Maar die zit in groep 8 dus laatste schooljaar. Maar de naschoolse opvang voor de 4 jarige straks kan ik gewoon niet blijven doen...is 2x per week en dat kost mij gewoon te veel plek als hij na school maar een uur komt. Dus vandaag aan moeder gemeld, ze pakte het gelukkig goed op....had anders verwacht. Dat is ook weer een last van mn schouders.
Klinkt alsof je hetzelfde kindje hebt waar ik woensdag over schreef. Op zulke dagen ben ik er ook echt klaar mee. Heel herkenbaar. Hopelijk werken de behandelingen van de osteopaat goed. Ik heb 2 gastkindjes gehad met KISS, maar die knapten er echt van op nadat ze bij de osteopaat zijn geweest. Succes nog, je werkdag zit er denk ik bijna op nu? Ik heb deze week elke dag maar 2 gastkindjes, 1 is op vakantie. Even wat meer tijd om met de baby's te verven, kost toch iets meer organisatie dan tegen de peuters zeggen dat ze mogen knutselen.
Dankjulliewel voor alle reacties.. In onze buurt is er om elke hoek (letterlijk) een hele grote speeltuin en eentje voor mijn deur en eentje achter de flat.. De buurt bestaat 90% uit gezinnen dus is er ook heel veel speelruimte.. Is het ook mogelijk dat ik bijvoorbeeld eerst begin met 2 kinderen en mijn eigen dochter natuurlijk?
Er moet ook maar net vraag zijn... Pfff vermoeiend zeg. Ik ken het heel goed. Heb het 7maanden gedaan en was kantjeboord overspannen erdoor. Tuc wat fijn dat het goed op werd gepakt. Is toch ook best logisch dat je geen hele middag plek kunt vrij houden voor 1 uurtje.
Vermoeiend het huilerige kindje! Fijn dat je het hebt kunnen regelen Tuc Hier vandaag ook zo' n momentje haha 2 kids lagen net op bed. En m'n dochter ook in haar eigen kamer. Mijn zoontje moest een schone luier maar die schreeuwt dan moord en brand haha. Toen hij klaar was waren ze boven ook los gegaan. De gastkindjes staken elkaar flink aan. Toen ik naar boven liep om ze te helpen begon mijn zoontje beneden samen met kindje nr 5 ook overstuur te huilen.. En toen ik bij de 2 in de slaapkamer stond hoorde ik 'BONK, ja hoor, dochter gevallen in haar kamer. En weetje wat ik toen dacht?? 'Ook deze dag gaat weer voorbij' En ja binnen 5 minuten was alles opgelost.
Straks onverwacht alsnog werken Kindjes zouden eigenlijk pas 8sept weer komen maar kreeg berichtje of ik plek had vanmiddag. Uiteraard Gezellig!!!
Hebben jullie kindjes die bij jullie ontbijten? Vandaag 1 kindje die rond 7.15u komt en thuis al heeft ontbeten. Ander kindje komt om 7.50u en moet dan nog ontbijten. Onze eigen dochter moet ook haar fles dan nog drinken. Normaal komt om 8.30u nog een kindje. Ik ben in die tijd hard aan het stressen om zowel mijn dochter de fles te geven (met dieetvoeding vanwege groeiproblemen) en om daarna het gastkindje te laten eten (eet ook niet al te makkelijk op het moment) en op tijd weer klaar te zijn. Tegelijk laten ontbijten gaat (nog) niet omdat onze dochter echt rustig moet ontbijten en anders haar fles niet leeg drinkt. Daardoor is het andere kind over de zeik omdat hij 'te lang' op zijn eten moet wachten. Heb verder nooit gastkindjes gehad die hier ontbeten, hoe vroeg ze ook kwamen, ze hadden thuis al gegeten/gedronken. Maar ik merk dat ik er chagrijnig van word om 's ochtends zo te stressen en dat heeft zijn invloed op de hele ochtend. Aan de ene kant denk ik als hij straks naar school gaat, moet hij ook thuis ontbeten hebben en wanneer hij naar een kdv was gegaan wordt er ook verwacht dat ze thuis ontbijten. Aan de andere kant als gastouder ben je wel wat flexibeler. Verder is het al vanaf binnenkomst weer huilen (krijsen), hoop dat hij zo wat opknapt, heb niet zoveel zin in een herhaling van vorige week.
Ik heb regel...als je na half 8 komt, heb je al ontbeten. Voor die tijd krijgen ze van mij ontbijt. Is toch geen beginnen aan... de een heeft he om 7:15 al op. De ander om 7:45 nog niet. Wat een chaos krijg je dan! 7:30 is hier ontbijttijd. punt Ik moet om 8:15 de deur uit voor school en meerdere keren direct door voor de psz dus op die manier is het te doen. Ouders hebben daar alle begrip voor.
Hier geen ontbijters, al heeft eentje vaak haar eten nog niet op als ze om 7:45 komt. Dus die gaat aan tafel met haar brood en moet dat zelf regelen. Ze eet ook niet heel goed, maar ik ga niet steeds dwingen ed rondom eten. Baby's hebben hun ritme dus krijgen wanneer ze moeten. Maar als iedereen rond 8 uur komt en eenbaanswegen moet dan de fles, dat gaat niet. Dan moet hij wachten of toch eerder thuis wat krijgen. Ik zou ouders gewoon uitleggen dat als ze na half 8 komen, gegeten moeten hebben. Of dat ze zelf hun ontbijt moeten kunnen eten/drinken.
Heb hier een meisje dat 7.45 komt en dan fles heeft en bij mij brood moet eten. Sinds na de vakantie is dat, maar ga vragen of moeder dat thuis wil doen. Gister 2 happen, vandaag maar 1. Gaat huilen en mekkeren, wil gewoon lekker spelen. Denk niet dat moeder t ziet zitten om het thuis te doen, want kindje doet halfuur over een halve boterham maarja. Zo maar ff overleggen hoe we dit gaan doen.
Tuc: wat fijn dat de ouders het goed op hebben gepakt. Wat had je voor reactie verwacht dan? Het lastige met het moeilijke (slaap) kindje wat ik hier heb, is dat hoj net een jaar is. Dus de nekproblemen zitten er al lang. De slaapgewoonten en drinkgewoonten ook (snachts soms om het uur bij mama aan de borst).... Ook al worden na een aantal sessies de problemen verholpen, de gewoontes raak je niet zomaar kwijt. Daar zullen ze hard voor moeten werken denk ik, en ik betwijfel of ze dat gaan doen. Ik hoop heel erg dat hij binnen een half jaar het kan redden om maar 1 slaapje te hebben. Dat scheelt al een heleboel strijd. Sammie, wat een dag/moment zeg....! Ik herken het hoor. Ik voel me dan soms net een kip zonder kop. Maar mooi wat je zegt: deze dag gaat ook weer voorbij. Die ga ik onthouden!!! Moedervansafia: ik volg ehbo via een gastouderbureau waar ik aangesloten ben. Mams136: ik ben bijna 2 jaar geleden in een burn out terecht gekomen. Nog steeds heb ik klachten die met perioden heftiger zijn. Dus zon heftig kindje maakt het wel heel moeilijk. Om deze reden neem ik waar mogelijk ook geen baby's meer aan. Met dreumessen en peuters ben je druk, maar baby's vind ik toch echt lastiger als je daar weinig tijd voor hebt in drukke perioden.
Of ze kiest voor pap oid? Misschien gaat dat beter? Laatst kwam een moeder haar kindje wat later brengen. Ze had zich verslapen dus haast. Ik zei al: als dat gebeurd mag je haar ook best in de pyjama brengen en dan geef ik haar hier de fles! Maar standaard zou ik ook niet handig vinden. Tenzij een kind het zelf kan.
Als ik zo lees... zou ik stoppen met dat kindje. Ik zie namelijk dat ze thuis bar weinig doen om dit patroon te doorbreken. En daar ben jij uiteindelijk de pineut. Jij kunt al die dingen niet doen die mama doet. Jij hebt de tijd er niet voor om alleen aandacht aan dat kindje te spenderen. Ik zou heel eerlijk zijn dat deze opvang je TE zwaar valt en dat als zij thuis niet gerichter en adequater gaan handelen om hem te helpen en de problemen aan te pakken die het voor jou zo vreselijk moeilijk maken, je je genoodzaakt ziet om de opvang stop te zetten.
Alle kinderen eten hier hun ontbijt nog .... ook al hebben ze thuis al wat gehad, dan nog eten ze hier vaak pap, omdat mijn eigen dochter dan nog zit te eten (zien eten doet eten ). Kids komen hier meestal tussen 7.15 en 7.30, dat is ook de tijd waarop ik mijn eigen dochter haar ontbijt geef, dus niet echt een probleem. Vind het inderdaad wel vervelender wanneer kinderen na 8 uur komen en nog moeten ontbijten (want dan wil de rest ook weer), maar gelukkig komt dat bijna nooit voor. Ik heb hier echt allemaal kinderen die wel van eten houden, dus zodra er eten is of het woord eten valt staan ze allemaal rond de tafel hangend aan een kinderstoel .....
O wat heerlijk, van die 'hongerige' kinderen. De tweejarigen eten inmiddels ook goed hier, maar dat is wel eens anders geweest. Van de baby's eet de 1 goed (en inmiddels zelf, is nu 11 maanden), de ander eet heel erg wisselend. De ene keer goed en de andere keer is het een stuk lastiger. EHBO doe ik via het gastouderbureau. De eerste keer via 4Kids, was een hele dag en ik geloof 99. Nu kan ik bij 'mijn' gob ieder jaar een herhalingscursus doen, is 25.