gastouder clubje op het forum???

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tuc, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

super leuk toch zo?!

Nee verder geen knutsels. soms hang ik ze op het kleine raam maar meestal gaan ze dezelfde dag nog mee.
    van de kids hingen hier wel knutsels had ze met de kamer schilderen eraf gehaald maar er zijn nog geen nieuwe gemaakt/meegegeven op school.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ow echt...dan is het hier idd anders. Ik heb 2 deuren (van de voorraadkast en de gang en die hangen vol) na een thema gaat het in een mapje...waar ik een blad bij heb wat we allemaal gedaan hebben..foto's erbij en daar achter alle knutsels. Als ze 4 zijn krijgen ze die mee.

3. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Hier ook geen knutsels etc van de kids hoor ... vind dat veel te rommelig in huis. Alleen van mijn eigen dochter hangt wat op de koelkast. Alles gaat dezelfde dag nog mee naar huis :) Ik maak als een kindje weg gaat een fotoboekje met foto's vanaf dat ze hier zijn tot ze weg gaan ... dat is dan het aandenken ;)

4. Dani84

Dani84 Niet meer actief

precies zo doe ik het ook een boekje met foto`s van moment dat ze kwamen tot ze weggaan met een leuke kaart gemaakt samen met de andere kids ;)

5. misa

misa Niet meer actief

Hier ook knutsels aan de deur. In principe beperk ik het tot 1 deur. Daar hangt ook de nagemaakte weekkalender van schatkist (pompom). Daarop heb ik kleine fotootjes van de kinderen oo de bewuste dagen. De hele week hangt klaar.
    Daar hangt ook het dagritme hangt daar. Zelf gemaakt met picto's.

Foto's maken met de telefoon doe ik ook. Ik app ze meestal naar ouders. Kindjes die bij me weg zijn gegaan hebben ook een zelfgemaakt boekje meegekregen met geprinte foto's.

Verder heb ik een grondbox die ik op zet de avond voor de eerste werkdag is. De drie werkdagen staat deze er en daarna gaat deze weg. Campingbedjes zet ik net zo op, al blijft alleen die op de grote kamer van mijn zoon drie dagen staan. De rest ruim ik savonds op, anders kunnen we er amper langs. ;) Maar dat is zo gebeurd, als je het vaak doet is het geen moeite. :)

Ik werk niet met thema's, maar met wat er leeft, met feestdagen en seizoenen. Ik probeer 1x per week georganiseerd te knutselen. Daarnaast heb ik een bak met knutselspullen die ik soms aanvul. Daar mogen ze zelf in trekken en mee knutselen. Vinden ze geweldig!

Ik heb veel te veel speelgoed, maar mis ook altijd wel wat hahahahaha.....! Herkennen jullie dat?

6. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    O dat heb ik ook altijd! Veel te veel en nooit genoeg speelgoed :) Ik laat 1 campingbedje altijd staan, de andere campingbedjes ruim ik 's avonds ook op, omdat ik die niet elke dag nodig heb. Ik app ook vaak foto's naar de ouders, even een update van wat we aan het doen zijn :)

7. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hebben jullie ook wel eens gehad dat een ouder niet betaald heeft en dat je een kopie 2e herinnering thuis gestuurd krijgt??!?
    wat heb je toen gedaan?

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb wel eens gehad dat het niet afgeschreven kon worden bij een ouder. Dat meldde het gob aan mij. Die maand heeft het gob mij wel uitbetaalt...was vorig jaar juli maar toen de augustus betaling kwam aan mij had de ouder juli nog niet overgemaakt en toen moest ik dus op augustus wachten. Dat is het risico dat je loopt. Gob is wel constant aan het bellen en mailen met ouders geweest. Toen juli betaalt was heeft het gob augustus ook aan mij overgemaakt.

9. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Dank je tuc ik heb het nooit meegemaakt maar dit is van juli ik heb juli en aug uitbetaald gekregen maar ik kreeg nu een mail dat juli door hen niet betaald is. zal zo es nakijken maar ben er bijna zeker van dat ik alles wel uitbetaald heb gekregen

dit wil je als ouders toch ook niet?
    Moet ik er wat van zeggen naar ouders toe?
    wil sowieso maandag eens bellen met GOB hoe het nu zit als ik nu gekort word op deze maand (sept) komen ze er dinsdag niet in! eerst betalen dan pas weer opvang hoor.. het is maar een klein bedrag. dit is al de 2e aanmaning.

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik krijg pas geld als de ouders het naar het gob hebben overgemaakt.
    Het komt helaas vaak voor dat er een betalingsherinnering wordt gestuurd.
    Ik heb er tot nu toe niks over naar de ouders gezegd.

11. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik word ook pas betaald wanneer de ouders het gob hebben betaald. Deze maand voor het eerst dat ik idd bericht kreeg van aanmaning etc. Ik heb gelijk de ouders geappt dat ik dit bericht kreeg, om ze te herinneren dat ze nog moesten overmaken, te vragen of dat ging lukken en ze te vertellen dat ik er verder geen invloed op had en dat het gob anders over ging naar een incassobureau .... gelukkig konden we daar gewoon over praten. Als het goed is heb ik het nu (bleek dat deze ouder door financiele omstandigheden even moest uitzoeken hoe ze het allemaal ging doen) geen probleem verder, want tot nu toe ben ik altijd netjes op tijd betaald! Maar vind het wel fijn om te weten wat voor reden er is, want dan kan ik daar ook rekening mee houden en ga ik me niet zo zitten ergeren als het wat langer duurt ...

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

precies in mn contract staat dat ook maar ik heb nu wel doorbetaald gekregen zal het zo ff op rekening nakijken, dit is al de 2e aanmaning.. staat ook in dat als ze het nu niet betalen dat het via incasso bureau gaat het ligt niet aan hun financiele plaatje dat weet ik zeker omdat dit in een gesprek naar voren kwam.
    bel morgen wel ff met het GOB en als ik haar zie dan vraag ik het wel even..

13. tuc

tuc Niet meer actief

bij elke go staat dat in het contract denk ik. En ik kreeg idd de eerste maand dat door de ouders niet betaald was ook uitbetaald door het gob, maar de tweede maand dus niet. Begrijp ik ook hoor, het gob kan niet alles voorschieten. Maar toen heb ik het idd ook bij de ouders gelegd dat het gob al meerdere malen geprobeerd heeft contact op te nemen, dat er nog een bedrag openstaat en dat ik dus ook geen geld krijg.
    Ze reageerden meteen dat ze het zouden overmaken, was dat niet het geval geweest dan had ik ook gezegd dat ik geen opvang kan bieden tot er betaalt is.

14. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ik heb vanmorgen contact met GOB gehad.
    Normaal als hun geen geld krijgen krijg ik ook niet uitbetaald.
    bij hen word het betaald maar daarna teruggeboekt door de ouders ?
    vreemd.
    staan nog 2 facturen open als ze die nu niet betalen krijg ik dus ook aankomende maand niet betaald.

Ik vanmorgen haar gebeld en situatie voorgelegd. als ze morgen niet betaald hebben vang ik morgen middag de kids niet op. ik werk ook voor mn centen.
    Nu zegt ze dat ze donderdag de ene al betaald heeft en net kreeg ik een bericht dat ze de laatste ook betaald heeft...

morgenvroeg heb ik nog contact met GOB of ze het geld binnen hebben maar ga ervan uit dat het nu goed is.

15. tuc

tuc Niet meer actief

vervelend zulke dingen! Hopelijk is het idd overgemaakt en geen gedoe mee.

16. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ja ik hoop het ook!

17. misa

misa Niet meer actief

Begrijp ik goed dat ze dus al twee maanden niet betaald hebben en nu een derde maand in gaan? Nee dan zou ik de opvang ook allang stop gezet hebben. Is toch niet normaal?

Ik krijg ook pas betaald als ouders betaald hebben. Meeste bureaus schrijven ook automatisch af trouwens. Maar nog nooit gedoe gehad gelukkig!

18. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    He meiden,

Lastig zeg met die betalingen :(

Ik heb nog en vraagje;

Stel ik moet minderen in werk vanwege de zw mag je dan kiezen uit deze opties?
    - een specifieke dag 'dicht gaan' - de kinderen die die dag kwamen zullen andere opvang moeten zoeken voor die dag.
    - tegen bepaalde kinderen zeggen dat je ze niet meer op kunt vangen, en andere kinderen blijven nog wel. Zo is je dag minder vol.

Het is nu nog niet van toepassing, maar ik zit er toch al over na te denken. Hoe dat nu moet, mocht het nodig zijn..

19. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi Sammie overleg eens met het GOB zij kunnen met je meedenken en ze kunnen ook voor de ouders een (tijdelijke) andere gastouder zoeken.
    dat moet straks toch ook als je verlof hebt.

persoonlijk vind ik niet dat je kunt zeggen die mogen wel blijven en andere niet. dan trek je anderen voor.

Ik zou het eens aankaarten bij je ouders. joh ik moet straks minderen hoe zien jullie het, hebben jullie evt andere opties oid?
    lastig hoor. succes!

20. misa

misa Niet meer actief

Jij kunt doen wat jij wilt. Het is alleen de vraag wat je fijn vind, wat voor jou werkt en waar je je goed bij voelt.
    Maar overleggen met ouders of gob kan misschien helpen.

Maar ga je er vanuit dat je je werk niet meer kunt doen dan?

Deel Deze Pagina