gastouder clubje op het forum???

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tuc, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

ik weet niet.of jij ook zzp'er bent, want dat kan niet meer als je 2 dagen per week werkt. Dan maak je nl te weinig uren.

2. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Dat kan gewoon hoor van 4,75 naar 5 euro. ik heb het toen op een briefje geschreven met mijn motivatie/reden. verteld bij het ophalen en briefje meegegeven om er over na te denken en toen hoorde ik dat ze t allemaal prima vonden. :) gewoon doen hoor!

3. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Bedankt Misa!

4. misa

misa Niet meer actief

Heb jij ook met of zonder eten erbij?

Ik neig er ook wel een beetje naar om 4,95 te doen.....! Voelt het minder heftig zeg maar.

5. mapaa

mapaa Lid

27 aug 2015
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, Even mijn verhaal kwijt hoor.

Ik ben inmiddels iets meer dan een jaar bezig als gastouder bij mij thuis. Heb zelf een zoontje van 2 jaar en ben zwanger van onze 2e wondertje.

Mijn gastouderopvang loopt niet echt helemaal zoals ik verwacht had.
    Vorige jaar september begonnen met 1 vaste kindje die gemiddeld 15 uur perweek kwam ( bso), dit was erg weinig maar goed te combineren met mijn eigen gezin en afspraken buiten het werk om.
    Toen zijn er 2 ( horen niet bij elkaar) kindjes bijgekomen als inval kindjes ( kreeg ze alleen als hun eigen GO ziek/op vakantie was) dit levert veel meer uren op want een van hun GO's was vrij vaak ziek. Met3 kindjes vond ik het werk heerlijk en 4 net te druk voor mijn eigen zoontje. Begin van het jaar liep ik tegen grote problemen op met mijn vaste kindje waardoor ik helaas zijn opvang heb stop gezet. Toen gelukkig heel snel een nieuwe aanmelding gekregen voor 3 volle dagen opvang en dus finiciaal nog goed te doen. Maar helaas naar een maand samen te hebben gewerkt werd het contract beeindigd door geen werk meer voor ouders.

Maanden gezeten met heel weinig werk, veel reclame geprobeerd te maken, mensen laten weten dat ik dus genoeg plek heb en een paar goede reacties erop gehad maar helaas geen aanmeldingen. Nu stapt een van mijn inval kindjes over naar mij, heel makkelijk kindje en kan goed met mijn eigen zoon om. Maar hij begint op de basisschool en van wat ik te horen gekregen heb met een evaluatiegesprek komt hij maar gemiddeld 3 dagen na school per week. ..... dit is echt te weinig! Hij is mijn enigste kindje waar ik dus een beetje inkomen van krijg, moet in juni volgende jaarm ijn ehbo weer halen en moet dit jaar nog een cursus of studie nog gaan volgen om nog de nascholing eisen van de GGD/GOB te vervullen. Maar waar haal ik nu de geld voor die cursussen vandaan als ik amper inkomen krijg.

Gelukkig hebben mijn gezin en ik het niet slecht want mijn man werkt 5 dagen maar ik ben de laatste tijd zo gestrest dat ik zo veel tijd en energie in mijn werk zet voor wat mijn gevoel geeft... NIKS!!
    ER zijn genoeg voordelen van het gastouder zijn vooral omdat mijn kindje zo afhankelijk is van mij, maar ik zit er even doorheen.... wat zouden jullie doen in zo een situatie.... ik sta niet ingeschreven bij kvk daar werk ik zowiezo niet genoeg voor.

6. misa

misa Niet meer actief

Aah wat vervelend zeg....! Als je alles al geprobeerd hebt en je bent nu na een jaar nog niets verder, dan zou ik gaan solliciteren. Ivm je zwangerschap is dat natuurlijk lastig, maar proberen kan altijd. En anders zou ik het na de zwangerschap gelijk gaan doen.

7. mapaa

mapaa Lid

27 aug 2015
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja het is echt een moeiijk gevoel dat ik heb en eet mezelf ermee op.

Mijn zoontje van 2 heeft de laatste tijd enorm last van verlatingsangst. Hij gaat 1 ochtend per week naar de psz ( hij is altijd zo een gezellig jongen geweest, altijd naar iedereen zwaaien/lachen/babbelen en verlegen blikken als hij ze erg lief vond) drie keer psz ging super goed, kon hem daar binnen zetten en weg zonder een traan. Ineens sloeg het over en kan ik hem niet wegbrengen zonder hem helemaal overstuur te hebben, breekt mijn hart in twee als ik hem daar bij de deur of raam zie of hoor huilen. Mijn man zegt dat het misschien niet slim is dat ik dan ga werken buitenhuis als hij dan zo erg bij een gastouder of andere soort kinderopvang gaat doen, ik wil gewoon het beste voor hem, voor mezelf weet ik dat ik wel moet stoppen met dit werk als gastouder als het zo weinig oplevert, ik zit hier dag in dag uit te stressen over hoe ik dit allemaal kan aanpakken. Geef mij maar werk hoor, heb ik minder tijd om over te dit soort dingen te stressen. Ik heb onzekere eerste 12 weken gehad met bloedingen enzo en dus weten mijn vraagouders het nog niet, ben benieuwd naar wat hun reactie word. misschien word mijn beslissing voor me gemaakt.

8. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Ik reageer hier niet zo vaak, maar nu wilde ik wel even reageren.

Wat vervelend zeg, als je er zoveel moeite voor doet. Jammer dat het niet beloond is in de vorm van nieuwe aanmeldingen. Ik herken me wel een beetje in jouw verhaal. Ik ben dit jaar begonnen, veel reclame gemaakt. Kreeg al snel een telefoontje, vraagouder zocht opvang voor ochtend per week. Kindje 2 maanden ouder dan mn dochter. Gelijk helemaal leuk, klikt ontzettend tussen moeder en mij en met haar dochtertje. Ook mijn dochter vindt het leuk! In juni is het uitgebreid naar 2.5 dag, andere oppas is opgezegd omdat het bij mij beter voelt. Nu vang ik haar 2.5 dag op, heb nog vakantie-opvang gedaan voor een kindje en dat was het, ondanks alle advertenties en fb. Ons huis staat helaas niet op een gunstige plek, denk dat dat wel uitmaakt. Verder ook geen idee. Ben prima opgeleid, niv. 4, ervaring met peuters, zelf een baby, vraagouders tevreden. Dus ik heb ik me er bij neergelegd en probeer me niet minderwaardig/dom te voelen omdat ik geen aanmeldingen krijg. Ik doe mn best, doe mn werk en ik geniet er van. Mn man werkt om rond te komen, ik zorg voor het extraatje en mag daarbij 24/7 genieten van mn dochtertje. Zo probeer ik het te bekijken.

Ik zou als ik jou was voor jezelf gewoon afvragen wat je wilt nu je in deze situatie zit. Jezelf dingen afvragen; hoe belangrijk is het inkomen, kan je makkelijk een nieuwe baan vinden e.d. Succes iig!

9. misa

misa Niet meer actief

Mooi gezegd rozebadeend..! Tenminste als je inkomen niet van belang is.

Mapaa: heb je je ook al eens bij meerdere gastouderbureaus aangemeld? Dat heeft hier ook een extra kindje voor 18 uur per week geleverd...!

10. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Dit is incl eten smiddags en savonds dus geen ontbijt.

ook heb ik de regel tussen 17 en 18 u niet ophalen zodat wij rustig kunnen eten elke keer werd mijn eten koud of de kinderen aten niet meer omdat er een opgehaald werd. :)

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik zit ook op 5 euro.
    Dat is incl alles behalve luiers/doekjes en de warme maaltijd.
    Daar schrijf ik 15min extra voor.

Mapaa, Ben je bij meerdere bureaus ingeschreven?
    Ik ben 6jr bij 1 bureau ingeschreven geweest en na 5jr bij 1 gezin thuis en 1 jaar een kindje bij mij thuis heb ik me ingeschreven bij nog 2 andere bureaus. Inmiddels zijn er alweer 3 kindjes weg maar ik heb er nu nog 5 over.

12. mapaa

mapaa Lid

27 aug 2015
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja ik heb gelukkig ook mijn man die voor het inkomsten zorgt en ik breng ook dus het extraatje binnen maar nu dat we een 2e op komst hebben lijkt het langzaam wat krab te worden en moeten we eigenlijk wel altijd dat extraatje hebben.Wij komen wel rond hoor maar dan moeten we echt opletten wat we uitgeven elke maand. ( doen we nu ook maar kunnen wel genoeg dingen kopen als er iets gebeurd, bijvoorbeld nieuwe schoenen als schoenen stuk gaan)

Ik vind het idee van mijn eigen kindjes naar een kinderopvang/gastouder te brengen wel iets eng, ik vind het al erg genoeg als mijn zoon naar oma gaat ofzo, ik weet gewoon niet wat daar gebeurt, wat hij binnen krijgt enzo. Helaas is het gewoon een vertrouwen probleem en hij zelf heeft een verlatingsangst, 1 ochtend in de week naar de psz is al te veel voor hem, raakt hij ontzettend overstuur en blijft ook zo voor de rest van de dag.

iK ga er maar goed over nadenken wat ik nou echt wil maar moet zowiezo hetgezin gaan vertellen dat ik in verwachting ben ... allemaal spannend!

13. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Onderhand het al verteld mapaa? Ik vind het ook een heel eng idee om mijn dochter straks naar een kdv/gastouder te brengen. Al moet ik zeggen dat ik een gastouder nog enger vind dan een kdv! Stom he, dat terwijl ik zelf ook een gastouder ben! Gewoon het idee dat je niet weet wat daar gebeurd, vind ik heel eng (ook bij kdv). Ik zou haar veel liever naar opa/oma brengen, maar die wonen op ruim anderhalf uur afstand helaas. Morgen gaan we kijken bij twee verschillende kdv, vast om te orienteren of het iets is voor wanneer dl daarheen zal moeten ...

Ik heb vandaag maar 1 kindje, maar tot nu toe is het aan een stuk door ruzie maken! Grr, zo vermoeiend! Dochter en oppaskindje liggen elkaar gewoon totaal niet. Heb eigenlijk nooit de tv aan tijdens de oppas, maar nu zitten ze toch echt even een filmpje te kijken zodat ik rustig een kopje koffie kan drinken en even rustig tot 10 kan tellen ;)

14. mapaa

mapaa Lid

27 aug 2015
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Helaas nog niet verteld nee, waren vorige week een week niet geweest dus morgen maar vertellen. Weet niet wanneer het beste moment is eigenlijk haha, mama brengt kindje meestal vrij gehaast binnen om 7:30 en komt eigenlijk niet verder dan de voordeur en 's avonds wrodt kindje opgehaald door papa en die heeft ook niet altijd tijd om te kletsen. Meer gewoon hoe ging het vandaag, lief geweest? doei! Denk dat ik het toch morgenochtend meteen vertel dan is het ook gedaan.

Waarom gaat jullie meisje naar de KDV dan?? Moet je gaan stoppen met gastouder zijn? Ja een gastouder is indd enger voor mij ook, KDV heb je meer mensen om de kinderen heen en wat mij lijkt meer toezicht. BIj een gastouder heb je echt maar een volwassen die je gewoon in moet geloven dat het echt zo gaat als verteld wordt. Mijn zoontje zit al een tijdje op de PSZ en laatste 2 keer gaat het niet goed met hem met halen en brengen, dan huilt hij en klemt hij aan mij vast. Als ik hem vraag wil je heen gaan zegt hij al nee en als ik hem ophaal kan hij niet snel genoeg weg daar. HEb de leidsters gevraagd of er wat is misschien tussen een andere kindje ofzo maar ze weten van niks alleen dat hij ineens dagen huilt en minder makkelijk te troosten is. Nu maar hopen dat het gauw over gaat. Loop zo verdrietig en onprettig weg elke keer.

15. mapaa

mapaa Lid

27 aug 2015
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Zo ik heb het maar verteld, beide GOB en vraagouder waren heel blij voor ons en wenste een fijne zwangerschap toe. Ik ben wel gezegend met een makkelijk vraaggezin als ik eerlijk ben, ik ben altijd flexibel geweest voor hun en zelfs als ze om 6:50 mij bellen met het vraag of ik dezelfde dag kan oppassen ( maandag t/m vrijdag) dan werk ik gewoon als het uit komt en hun zijn dus heel relaxd en makkelijk met mij.
    Nu maarproberen te genieten van de rest van mijn zwangerschap, gaat niet makkelijk als je nogsteeds zo beroerd ben en flink verkouden. Was al 12 weken non stop aan het spugen toen leek het minder te worden en nu ineens ben ik samen met mijn verkoudheid weer zo misselijk als een hond. pff mag een keer ophouden, dit had ik niet met mijn zoontje, ik was iets van 6 weken misselijk, 3 keer ofzo gespuugd in totaal. Hopen dat het maar een meisje is dan he haha. DIt zwangerschap gaatzowiezo helemaal anders dan met mijn zoontje.
    Met mijn zoon had ik met 7 weken ook een bloeding maar deze keer was het bloeding 2 keer erger en langer. Was nooit zo misselijk geweestals nu, hadalleen trek in hartig spul zoals worstenbroodjes en kaasbroodjes nu wil ik maar fruit, snoep of chocolade.

Hoe gaat het nu met jullie allemaal verder?

16. tuc

tuc Niet meer actief

Fijn de reactie mapaa

17. Dani84

Dani84 Niet meer actief

mapaa wat fijn dat ze zo goed reageerden!
    Bloeden bij 7 weken? doodeng!
    ik had het bij 12 weken en bleek een streptokok bact te hebben. zwangerschap vd 2e was ook heel anders als van de eerste en toch nu 2 gezonde boy`s ;)
    geniet van je zwangerschap.

Hier lekker vakantie
    di en woe wel oppaskids gehad, was gezellig

werkse vandaag!

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Goeiemorgen meiden.

Ik verwacht zo iemand van een van de bureaus voor evaluatie.
    Het enige gezin dat ik bij hun nog heb gaat verhuizen en die opvang stopt over een klein half jaartje...dus ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

Ik heb gewoon 3 werkdagen ondanks dat het vakantie is.
    We knutselen lekker wat meer.... Enge spinnen en halloweenkaarsen en morgen wil ik nog pompoenen gaan uithollen met de kids.

Doen jullie iets aan Halloween?

19. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.844
    1.354
    113
    Hier geen vakantie, alle kindjes komen gewoon. Volgende week komt het mooi uit, ben ik een keer op vrijdag vrij. Zou maar één kindje komen, maar die komt in vakanties 1 dag wel en 1 dag niet. Zijn moeder heeft volgende week vakantie (vader nu), maar heb gevraagd of ze een keer de vakantie van moeder willen aanhouden. Dus volgende week lekker een dag vrij.

Vandaag in totaal 4 kindjes. Meisjes zijn lekker aan het spelen, de 2 jongens zijn op het moment verschrikkelijk. Kwamen allebei al huilend binnen, de een snel een boterhammetje gegeven en naar bed (had slecht geslapen vannacht), de ander schopte en sloeg (toen vader er gelukkig nog was). Ben nu al bekaf, terwijl ze om 8 en 8.30u pas zijn gebracht. Zie nu al op tegen morgen, dan zijn ze er weer allebei.
    Nou ja, eerst vandaag maar eens zien door te komen.

20. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.844
    1.354
    113
    Halloween doe ik niet. 'Moet ' de herfstknutsels nog, maar als ze zo huilen (krijsen en brullen), moet ik zelf heel veel zin maken om met ze te gaan knutselen.
    Heb vorig jaar met Sint Maarten lampions van melkpannen gemaakt, lampjes van de Action, erg leuk.
    Gisteren met een kindje geverfd toen de 'kleintjes' op bed lagen, dus er wordt wel wat geknutseld, maar niet elke dag en ook niet elk kind even veel.

Deel Deze Pagina