gastouder clubje op het forum???

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tuc, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Fijn dat ze zo positief reageerder mapaa!! Pfoe, die misselijkheid. Hoop dat het mij deze ronde bespaart blijft, want ook ik heb een positieve test :) !! haha voor degenen die niet in het zwangerschaps gastouderclubje mee kletsen ;)

Ik zat ook te denken om lampionnen te knutselen, maar ik weet eigenlijk niet eens of men hier wel sint maarten viert? hahaha ik woon nu 4 jaar in rotterdam en ik weet dat ze met Halloween altijd een optocht hebben, maar ik heb nog nooit kinderen aan de deur gehad voor iets. Dus eerst maar even uitzoeken of ze dat überhaupt wel doen hier :)

2. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.844
    1.354
    113
    Hier doen ze ook niet echt aan sint Maarten, heb ook nog nooit kinderen aan de deur gehad. Maar de kinderen vonden het lampje al erg leuk (had gaten in het melkpak gemaakt en daar van dat vliegerpapier geplakt). Sommige blijven tot 18.00u, dus dan is het buiten al donker. Binnen alle lampen uitgedaan en lampion aan, vonden ze al helemaal geweldig!

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ga nog wel wat halloween achtigen dingen knutselen. Werk ook gewoon een aantal dagen in de vakantie.
    Maar altijd een drukke tijd hier...zijn ook al volop met de herfst bezig. Morgen is de oudste jarig dus het hele weekend feest...dan nog halloween knutselen dus.

Daarnet kennisgemaakt met mn nieuwste oppaskindje, broertje van kindje dat al bij mij komt, nu een ruime week oud.

4. Korenbloem86

1 mrt 2013
    1.844
    1.354
    113
    Volgens mij heb ik het gevonden😄. Jongens kwamen weer allebei huilend en niet gezellig binnen. Ben net gaan lopen (van 10.15-12.00u, heb geen voeten meer over) en toen was het stil, heerlijk. Net terug, gaat de oudste (net 2) lekker zitten spelen. De jongste (11 maanden) kruipt achter me aan terwijl ik in de hal de jassen en schoenen wil opruimen, dus trek snel de deur achter me dicht. Hij jammert nog 2 keer en vervolgens is het stil. Kijk ik heel stilletjes om het hoekje, zit hij bij het ander jongetje te spelen bij de ballenbaan! Weet gewoon niet wat ik meemaak, ze zijn nu gewoon al 20 min. met zijn allen aan het spelen!
    Moet eigenlijk eten, maar durf het bijna niet omdat ze nu zo lief bezig zijn😉.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    fijn dat het zo goed gaat!
    Ik heb het drukste deel van de werkdag achter de rug.
    Mijn beide gastkindjes liggen inmiddels in bed.
    Vanmorgen gekleurd, gespeeld met speelgoed, buiten gespeeld, fruit gegeten en zonet heerlijk een grote stapel pannekoeken weg gewerkt.
    Als ze straks weer wakker zijn dan gaan we lekker naar de speeltuin. Het is een heerlijk herfstweertje met een zonnetje!

6. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Zo hier ook het drukste deel achter de rug. Vanmorgen spuugde 1 van de kindjes toen ze nog geen half uur binnen was haar hele fles melk er weer uit :( bah bah bah, ik kan daar echt heel slecht tegen (kindje is al anderhalf), want dan ga ik zelf ook min of meer .... Moeder laten weten en gevraagd of ze opgehaald kon worden, maar volgens moeder kwam het door te snel drinken in combinatie met druk gedrag. Prima. Broodje gegeten, vlak erna weer alles eruit en deels over een ander gastkindje heen! Pffff moest alle moeite doen om zelf ook niet over m'n nek te gaan. Sorry voor het verhaal! Moest het even kwijt :) In ieder geval, kindje is gelukkig opgehaald (logisch toch?) en nu heb ik nog maar 1 kindje over, een dikke vriendin van dl. Gezellig dagje verder dus hier :) Straks idd maar lekker naar buiten, zo lekker in het zonnetje!

7. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Hoi allemaal!

Ik heb een vraag aan jullie..

Ik heb een hele lieve gastouder, maar ze werkt maar tot 18:00 uur.. Ik ben op zoek naar een andere baan en zoek een flexibele gastouder.. Verder moet ik de contracturen volop betalen ondanks dat ik mijn dochter er niet breng als ze paar dagen niet komt.. ik weet niet goed wat ik moet doen? gastouderbureau vragen of zelf op zoek naar een andere?

Hoe doe ik dit zonder de huidige gastouder te beledigen?? Help!

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Tja je hebt zelf een contract getekend en bent dus akkoord gegaan met haar voorwaarden. Die overigens niet anders zijn dan die van een kdv.
    Ik denk dat je niet makkelijk een gastouder vind die tot in de avond wil werken. Bovendien zou ik dat bij kleine kinderen niet aanraden. Die horen gewoon rond 19:00 hun eigen bedje in te gaan.
    Wellicht kun je regelen dat opa/oma je kindje ophaalt rond de tijd dat je gastouder stopt en met haar om tafel gaan over de contract uren? Als het structureel minder is dan afgesproken in je basis contract kun je nu best om een wijziging vragen.

9. misa

misa Niet meer actief

Eens. Ik denk dat het goed is om de volgende keer te kijken naar de voorwaarden. Natuurlijk betaal je de gastouder als je kort van te voren afmeld of ziekmeld. Ik heb de afspraak dat ze 48 uur van te voren moeten afmelden, en dan heb ik het over incidenteel en dus niet voor vakantie. Dat stukje moet je ook begrijpen voor de gastouder, want het inkomen is al erg onzeker. Maar dat is misschien wel niet wat je bedoelt. :)

Misschien eens kijken bij een ander gastouderbureau en naar de voorwaarden vragen? En daar je zoekvraag neerleggen, oproepjes bij winkels plaatsen, op marktplaats, op sites van gastouderbureaus. Ik denk dat je zo een ander hebt!

10. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Dat is het probleem. Ik heb geen familie in de buurt (minimaal 150 km vandaan) en ik had een vriendin gevraagd, maar zij kon ook al niet.

Ik had toen der tijd op 2 gereageerd en de gastouderbureau had mij de huidige gastouder aangeraden. Ik ben heel tevreden over haar, maar ik heb andere opvangdagen nodig en dan zit zij vol. Ik werk nu 5 dagen achter elkaar en de uren zijn niet bespreekbaar.. Ik ga dit eens met het gastouderbureau bespreken, misschien kom ik dan verder?

Het is super vervelend omdat ik heel veel baanmogelijkheden heb moeten weigeren, omdat ze op bepaalde dagen niet kon.

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Als zij vol zit zit ze vol.
    Daar kan ze niks aan doen en dat is haar goed recht ook.
    Dus haar de schuld geven van dat jij dingen hebt moeten weigeren vind ik alles behalve netjes.
    Het is haar baan, niet jouw privilege.
    Jij neemt bij haar uren af en als jij die wilt wijzigen heeft zij gewoon pech en zoek jij een ander. Maar zelf die dingen weigeren en dat dan haar in de schoenen schuiven (Omdat zij niet kon....) dat vind niet echt tof over komen.
    Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen baan.

Kijk ik ben heel blij met de 5 kindjes die ik nu heb, maar als 1 van die ouders aan komt met uren die ik niet wil of kan werken, dan hebben zij pech. Ik heb ook mijn eigen gezin en verplichtingen nog.
    Daarom spreek je uren af. Een gastouder kan dan op die manier haar indeling zo efficient mogelijk maken om haar inkomsten te garanderen. Als jij een dinsdag en een donderdag afneemt dan kun je niet verwachten dat ze zomaar op woensdag ook een plek voor je heeft.
    Zo werkt het gewoon niet.

Misschien begrijp ik je wel totaal verkeerd...of komt het anders over dan bedoelt. Dat is het nadeel van geschreven communicatie. Maar ik denk dat het voor jou heel verstandig is om eens om tafel te gaan met het GOB en een gastouder te zoeken die eventueel bij jou thuis wil werken zodat je kindje gewoon in het eigen bed kan savonds.

12. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    wow jij begrijpt mij totaal verkeerd :$

Volgens mij kijk jij naar je eigen situatie? Natuurlijk ben ik super blij dat het goed loopt bij haar, ik geef haar TOTAAL NIET DE SCHULD! Ik laat het hier bij, want ik ben bang dat deze discussie op niets zal uitlopen :)

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    #1333 Mams136, 25 okt 2015
    Laatst bewerkt: 25 okt 2015
    als je mijn laatste allinea leest dan geef ik zelf ook al aan dat dat tot de mogelijkheden behoorde, dat ik je verkeerd begreep.

Neemt niet weg dat er letterlijk staat dat je dingen geweigerd hebt vanwege haar. En dat vind ik geen toffe uitspraak.
    Ik neem mijn eigen situatie als voorbeeld, niet als uitgangspunt.
    Omdat ik ook een gastouder ben. en mij inleef in jouw gastouder.
    Verder niks.

Ik wil ook geen discussie starten, belangrijkste punt is dat je een gastouder vind die in jouw uren past. En dan ben je bij het GOB op de beste plek. Misschien kun je je zelfs bij meerdere aanmelden om je kansen te vergroten.

14. misa

misa Niet meer actief

Moedervansafia: Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een beetje viel over de zin waarin je zegt dat je banen hebt moeten weigeren omdat je gastouder geen plek had op andere dagen. Als het mooie, betere, prettigere banen zijn dan moet je dat zeker aannemen. Want een andere gastouder is dat natuurlijk wel een optie. Hoe jammer het ook is.

Ik snap dat je haar niet voor het hoofd wilt stoten, maar zo gaat het nou eenmaal soms. Dus als een andere gastouder de oplossing is ivm jouw werk, dan zou ik zeker het bureau en andere bureaus benaderen en zelf op zoek gaan via sites, mp, fb, enz. Succes!

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik ben dus niet de enige....Wellicht heb ik me wat ongelukkig verwoord. Maar zoals het op mij overkwam, is dat je baalt dat zij geen plek voor je kan maken terwijl jij wel baanmogelijkheden hebt afgeketst vanwege haar. Alsof dit een wisselwerking hoort te zijn en zij jou nu wat verplicht is.
    Vandaar ook mijn opmerkingen dat ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen baan. Ik bedoelde daar niks aanvallends mee. Al komt het misschien wel zo over en is mijn woordkeuze wat ongelukkig geweest.

16. Dani84

Dani84 Niet meer actief

gob bellen dat je een andere flexibele gastouder zoekt die 5 dagen kan.
    bij kennismaking duidelijk aangeven wat jij in een gastouder zoekt.
    die gastouder die je nu hebt is gewoon een kdv.. je betaald veel te veel heb ik het idee.
    hier is het zodra je brengt betaal je tot het ophalen
    uren in overleg bespreekbaar
    willen ze een keer langer of korter blijven t kan vaak allemaal maar wel in overleg
    gewoon eerlijk zeggen dat je op zoek gaat naar een ander omdat zij je niet kan bieden wat jij zoekt. hoef je je totaal niet schuldig over te voelen en op deze duidelijke manier voelt zij zich niet gekwetst hoor.
    succes!

17. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hallo,

ik kom me hier weer melden.
    Ik heb een tijdjeniet meegekletst hier vanwege zwangerschapsverlof maar inmiddels is onze geweldige zoon morgen alweer 11 weken en ga ik volvende week weer van ma tm vrij aan de slag.

Tijdens mijn zwangerschap was ik bang om kindjes kwijt te raken maar dat is gelukkig niet gebeurd. De meeste hadden vervanging waar ze niet tevreden over waren en twee kindjes konden absoluut hun draai niet vinden bij het kdv/vervangende gastouder. Vervelend voor de vraagouders en kindjes maar natuurlijk fijn voor mij. Ben afgelopen week door alle ouders geappt dat ze zo blij zijn dat ik weer bijna ga werken, dat lijkt me een goed teken! Ook zijn alle vraagouders op kraamvisite geweest, erg leuk dat zij ook intresse tonen in mijn kind en me zo waarderen.

Vanaf volgende week werk ik van maandag tot en met vrijdag, vrij volle groepen op alle dagen. (Maandag 3, dinsdag 3, woensdag 4, donderdag 3, vrijdag 2 en dan alle dagen mijn eigen twee er nog bij).

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    welkom terug CVM. Lekker lang verlof gehad dus :) Ik ben beide keren na 4 weken weer aan het werk gegaan. Wel met een lage bezetting dus niet heel intensief.

19. Korenbloem86

1 mrt 2013
    1.844
    1.354
    113
    Gefeliciteerd nog met je zoontje! Heb je al weer zin om te gaan werken? Ik weet nog dat ik aan de ene kant de gastkindjes wel miste, maar aan de andere kant vond ik het ook heerlijk om alleen met mijn eigen dochter thuis te zijn.
    Ik vond het stiekem ook wel fijn dat de gastkindjes het bij de vervangende gastouder minder leuk vonden. Inderdaad een goed teken voor jou!
    Geniet van je laatste weekje verlof en volgende week weer lekker aan de slag.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Welkom terug cmv....wat werk je veel joh! Maar fijn dat de kindjes allemaal weer terugkomen!

Deel Deze Pagina