Hier is het ook 2 maanden. Maar ook 2 maanden als de ouders weg willen. Als ze niet willen dat je hun kinderen thuis opvangt. Hebben ze 2 maanden de tijd om wat anders te zoeken.
Ik heb (na lang zoeken .. ) eindelijk de opzegtermijn gevonden van ons gastouderbureau: 1 maand maar. Dus ik denk dat ik ze de optie geef om iets anders te zoeken of ze hier te brengen. Mochten ze dus niks kunnen vinden (een maand is natuurlijk niet erg lang), dan zitten ze niet gelijk met een heel groot probleem, de kinderen zijn tenslotte hier welkom. Klinkt dat enigszins redelijk? Ow het was trouwens altijd vrij flexibele opvang, redelijk vaste dagen, maar het wisselde ook nog regelmatig, ook vaak extra dagen of minder dagen.
Ik heb vandaag een intake gehad bij een andere gastouderbureau. Ik ben hier via via terecht gekomen en wilde wel eens kennismaken. Het was een super positief gesprek! Fijne vrouw waar ik goed mee kon praten. We hebben van alles besproken. Zij heeft hun visie e.d. uitgelegd, helemaal goed. Ze zitten in mijn 'straatje'. En ze zijn ook nog eens goedkoper dan het bureau waar ik nu voor (mee) werk. Ik heb eens wat zitten rekenen en een alleenstaande moeder met 1 kindje die deze maand 30uur afneemt kan 25euro op haar rekening besparen als ze mee overstapt. Dat is veel! Mijn oude uurprijs plus bureau kosten 6,33 (4,69 + 1,64 bureaukosten per uur) en bij het andere bureau zou dat 5,70 zijn (5,00 voor mij + 0,70 bureaukosten per uur). Het factureren van dit nieuwe bureau is makkelijker voor mij, alles gaat via automatische incasso naar de ouder toe. Ik hoef dus niet te wachten tot de ouder zelf het geld overmaakt. Dat scheelt in wacht tijd onwijs. Zo krijgen de gastouders bij dit bureau altijd de 4e van de nieuwe maand betaald. Nu moet ik wachten tot de ouders hun facturen betalen aan het bureau, daar gaat dan een dag of 5 overheen. Dus tis altijd maar afwachten wanneer ik mijn geld krijg. Heel vervelend. Ik ga het hele verhaal zo eens met manlief overleggen, die is lekker vroeg thuis vandaag maar ik denk dat ik dit hele verhaal aan mijn vraagouders voorleg en ze dan de keuze stel om met mij mee over te stappen. Want het scheelt geld, best veel in mijn mening, dus ik moet ze de kans geven. Toch? Als het goedkoper kan... maar de kwaliteit blijft hetzelfde? Ik werk nu voor een andere bureau, zij hebben mijn kassiersfunctie in handen. Maar ik ben zelfstandige en kan dus in zee met wie ik wil. Toch zit het me ergens niet lekker dat ik bij (voor) een tweede bureau ga werken. En zeker als ik vraagouders meeneem...
Klopt, nieuwe wet, mag niet meer dan 1 maand zijn zelfs niet als in je huidige contracten nog twee maanden staan. w.b gastouderbureau, ik werk met 4 bureaus. Ouders hebben zich soms aangemeld en zijn bij mij gekomen via een bureau dus dan ben je verplicht heb de bemiddeling te laten doen en andere ouders wilden juist weer het goedkoopste bureau enz. Ik laat het aan de ouders over welk bureau zij willen laten bemiddelen, maakt voor mijn inkomen niets uit.
hier veel gastouders die voor meerdere bureau's werken, dat is helemaal niet gek. Iver het meenemen van de kinderen begrijp ik je gevoel..het is lullig en de ouders hebben zelf dat bureau gezocht. Aan de andere kant...jij werkt voor de ouders en niet voor het GOB.
Jaaaa Donderdag laatste dagje als gastouder aan huis en daarna alleen nog maar lekker vanuit huis werken Ik werk trouwens ook met meerdere gastouderbureaus, alleen maar makkelijker voor de ouders toch?
Fijn dat je vanaf huis gaat werken. Hier maar 1 GOB. Sta er wel bij een andere ingeschreven. Maar nog geen werk van.
Wat fijn Godsword Ik werk ook met meerdere bureaus, daar kunnen ouders zich bij aanmelden, maar mochten ze met een ander bureau aankomen om zich daar bij aan te melden, dan kan dat natuurlijk ook. Bij jullie nog leuke activiteiten op het programma w.b. sint maarten, sinterklaas e.d.?
Wij hebben niet echt iets speciaals op de planning, kids zijn nu allemaal onder de 1.5 jaar, dus snappen nog niet zo goed wat het allemaal is Hoe doen jullie dat trouwens met slaapzakken, luiers, eten, etc. Nemen de kindjes dit allemaal zelf mee of verzorgen jullie dit zelf? Laten ze bijvoorbeeld bepaalde spullen liggen, of nemen ze elke keer alles mee? Ik heb nu een vilten bak in de kast voor spulletjes van mijn oppaskindje, zoals luiers, slaapzak en kunstvoeding. Eten krijgen ze bij mij hier, zodat iedereen hetzelfde heeft ...
Heb nog niet over de sint activiteiten nagedacht..ben nog thema herfst bezig. Hier nemen de ouders alles mee. Hebben een verzorgingstas bij waar alles in zit
Heb 2 naar schoolgaande kinderen. En die eten hier veder niet. Alleen een koekje/snoepje en wat drinken. Dit krijgen ze van mij. Anders dingen moet wel door de ouders worden mee genomen. Wil ook graag wat over houden aan het einde van de maand.
De ouders nemen alles zelf mee in een (verzorgings)tas. Dus flesvoeding, luiers, luierdoekjes, speentjes, reservekleding, avondeten. Slaapzakken, hydrofieldoeken, lakentjes had ik allemaal nog van mijn twee kids. In februari krijg ik een baby'tje erbij voor 3,5 dag dus ik vermoed dat de ouders hier wel het een en ander laten liggen Tussendoortjes, drinken en boterhammen van hier. Fruit nemen ze zelf mee. Ik wil inderdaad ook nog wat overhouden op het eind vd maand haha
Ouders nemen flesvoeding en luiers mee, doekjes, zalf, zonnebrand, brood, fruit, limonade en tussendoortjes doe ik zelf. Mag je overigens ook aftrekken. Ik wil voorkomen dat de 1 een bakje heerlijke aardbeien heeft en de ander een simpele appel zeg maar De bzby's hebben een mandje hier staan met luiers, reservekleertjes, fles, eventueel pak voeding en speen zodat ze dat niet elke dag mee hoeven te slepen. Oudere kindjes nemen elke dag een rugzakje met wat luiers mee. Tuitbekers, slaapzakken ed heb ik zelf maar sommige kindjes nemen die van thuis mee, dat blijft dan hier liggebn. Vanmorgen lampionnen voor sint maarten geknutseld, sinterklaas ga ik wel knutsels voor maken maar verder niet hier vierem. Heb veel kleintjes en ze worden alleen maar onrustig van overal Sinterklaas vieren. Ik ben groot voorstander van alleen thuis sint vieren en verder op de basisschool als ze het echt begrijpen pas..
Tips gezocht. Mijn gastkindje ( peutertje van net 2 jaar) klimt uit het camping bedje. Iemand een tip wat ik hier mee moet? Of wat ik er mee kan? Fijn weekend iedereen. Over 2 weken krijgen we de sleutel van onze nieuwe woning. Kan niet wachten.
@ Gerdatje, misschien een peuterbedje of matrasje op de grond? Leuk, verhuizen! Wij hopelijk ook binnenkort Verlies je geen gastkindjes door de verhuizing omdat het evt verder reizen is voor vraagouders?
Nee, ik verhuis naar de andere kant van onze wijk. Dus valt mee. Ze moeten allemaal weg wat verder rijden/ fietsen. Maar heb ook 2 na schoolse kinderen. En die ouders zijn blij dat ze opvang hebben.
Ja, die is wel erg tof ja. Maar die zijn ook duur denk ik zo. En ik heb maar 1 kindje die nog slaapt. En denk ook niet zo heel erg lang meer.