gastouder clubje op het forum???

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tuc, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Vervelend he, als het niet lekker loopt met een kindje! Wanneer besluit je dan om toch te stoppen of door te gaan? Ik zit hier ook vaak te twijfelen. Niet zozeer om onenigheid met de ouders, maar omdat dl gewoon niet met 1 kindje overweg kan. Afgelopen week zat ze 's morgens te huilen toen ik zei dat het kindje kwam. Dat vind ik dan zo sneu! Vind ergens ook niet dat ik haar kan dwingen al haar spulletjes te delen met een kindje dat ze gewoon niet leuk vindt. Ze is dit kindje wel de baas, maar ik ben de hele dag als politieagent in de weer, omdat ze elkaar steeds dwars zitten. Maar ja, vind het ook lastig om dit goed te zeggen tegen de ouders?

Tuc, met eten idd gewoon vasthouden aan je eigen regels. Eet je niet aan tafel, dan niet. Maar ik zou idd ook geen eten zomaar neer zetten. Is ook niet eerlijk tegenover de rest, hier zou iedereen dat dan wel willen ... is geen doen.

Ooooh dat slapen! Hier een kindje dat thuis nooit in haar eigen bedje slaapt en dat dus altijd naast mama oid ligt. Ze kan gewoon niet doorslapen en wordt elk half uur/ drie kwartier wakker. Heel irritant. Duurt soms echt wel even voor ze weer gaat slapen en tussendoor gilt en huilt ze de boel bij elkaar. Zodra je d'r uit bed haalt is het over, dus naar mijn mening gewoon huilen om haar zin te krijgen ... heel vermoeiend! Kindje is gewoon niet gewend dat ze in een bedje moet slapen en dat er niet iemand bij haar ligt.

2. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Oh vervelend he en oh zo herkenbaar
    ik heb een tijdje een kindje gehad 2 zelfs en die konden niet overweg met de andere oppaskids en onze kids het botste heel erg en idd politie agent was ik.
    dit heb ik meerdere malen aangegeven en in overleg met GOB en gesprek ben ik met ze gestopt

Wbt kindje en huilen hoe oud is het kindje een baby?
    ik zou om de tafel gaan met ouders je zorg uitspreken en melden dat dit lastig word om af te bouwen en voor jou niet werkbaar is als je er nog 4 hebt lopen hoe je samen tot een oplossing kan komen of ze niet kunnen proberen om kindje thuis bijv overdag in eigen bedje te leggen oid.
    Succes!

Ik ben het hier ook ff dikke zat :(

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ik heb nu alles opgeschreven en ga morgen met iemand van het GOB praten. er gaat nu dringend iets veranderen of ik stop ermee.
    zo kan ik niet verder

heb er een hekel aan om zo te stoppen het gaat om 2 kinderen maar na 3 jaar ben ik het zat om als sloof te behandeld te worden. en alles wat ik zeg word weggewuifd en regels worden niet nageleefd.

4. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Kindje is anderhalf geweest, dus geen baby meer. Een baby zou ik ook niet zo laten huilen, maar op gegeven moment snappen kindjes echt wel wat ze moeten doen in dat bedje .... Gister met ml besloten om voor december aan te geven dat ik ga stoppen met dit kindje. Ik ga vanaf januari 2 lange dagen stage lopen, icm zwanger en overige drie dagen ook nog werken zie ik het niet zitten om dan op die drie dagen alleen maar bezig te zijn met zorgen dat de kids elkaar niet dwars zitten. Ik blijf alleen drie dagen op een nichtje passen en 1 dag op een vriendinnetje van dl met haar broertje. Hopelijk brengt dat wat meer rust. haha het is nog maar maandag ochtend en heb het nu alweer gehad voor vandaag. Gewoon CONSTANT ruzie! Zo maar even naar buiten, is iig lekker droog en helder (wel koud!). Hoeveel weken opzegtermijn houden jullie aan?

@ zoektocht naar ander werk, ik ook hopelijk over een tijdje. Nu nog "even" studie pedagogiek afmaken, dus eerst stage. Maar daarna lekker weer buitenshuis werken :) En dl hopelijk bij oma of tante, want kdv daar ben ik dan weer niet zo van ... zeker niet voor een klein babytje die we verwachten :)

5. Dani84

Dani84 Niet meer actief

volgens mij is de opzegtermijn 1 maand. dit houd ik ook aan.

Ik ben hier 1 gezin ook zo zat, net gebeld is de mevr van GOB er niet. moest uren opmaken ..??
    nou ja ze is er vanmiddag
    ik denk dat ik per jan 2016 stop met dat gezin.
    ik ben wel flexibel maar zo flexibel als zij willen kan ik niet meer
    en mn gezin lijd er onder.. kids zijn te vroeg wakker omdat ze niet zachtjes doet na meerdere malen aangeven enz..
    dit gaat gewoon niet meer hoe jammer ik het ook vind
    een nadeel.. zd wonen 3 huizen verderop!!!! ai ai ai..

6. tuc

tuc Niet meer actief

Hoe flexibel verwachten ze dat je bent??

7. Dani84

Dani84 Niet meer actief

situatie is op moment 4 dgn opgeven voor volgende week. dan van t weekend appen dat er 3 dagen afgaan.
    Als het hun uitkomt dat ze toch weer een dag nodig hebben staan ze gewoon voor de deur onder het mom van goh nou we hadden die dag toch al opgegeven, of ik krijg een mededeling woensdag komen ze toch wel ....

Ik ben geen sloof heb ook een leven..
    ze verwachten dus dat als ze me nodig hebben ik er ben
    en als ze me niet nodig hebben dan ben ik niet belangrijk.. daar komt het op neer

en na meerdere mails en gesprekken veranderd er niks
    er word niet eens op gereageerd..

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ow nee dat zou voor mij ook geen werkbare situatie zijn. Ik zou voor het afzeggen een nieuwe regel gaan hanteren dat opgeven een maand van te voren moet en afmelden ook. Anders gaat het in rekening. En niet opgeven is geen plek. Zou dan maandelijks een briefje met kopie maken waar de opgegeven data staan en dat is niet meer te wijzigen.

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    jeetje...dat is toch ook een onhoudbare situatie :O
    Valt hier niet meer over te praten dan? Desnoods in een gezamelijke evaluatie met een GOB mederwerkster erbij?
    Het is nogal een inkomen wat je misloopt.

Je kunt ook aangeven: Zodra je mij uren doorstuurt voor de volgende week, staat dat vast.
    Wijzig je dit nog, blijft er 50% van de uren staan ivm de korte termijnen.
    Maar eenmaal afgezegd is afgezegd, dan plan ik wat anders en ben ik dus ook niet meer beschikbaar.
    Gewoon duidelijk. Geef je aan mij 4 dagen 7uur nodig te hebben en zeg je er 2 af? Dan betaal je uiteindelijk gewoon voor 3 dagen.
    Jij houdt er plekken voor vrij waarop je anders ook een ander gezin kan aannemen en waar je inkomsten uit kunt genereren.

10. Dani84

Dani84 Niet meer actief

We hebben al een aantal keer gezamenlijk met GOB erbij gezeten en ook al een paar keer samen. ze belooft steeds beterschap en dat komt niet
    ik heb ook al een aantal mails met regels opgesteld komt geen reactie op als ik haar op aanspreek zegt ze niks fout te doen en ik met mn regeltjes...
    zij werkt flexibel bij een supermarkt weet niet hoe en wat een paar weken van te voren krijgt zij rooster, prima toen ik mijn kids nog thuis had was dit te doen
    nu zijn ze allebei naar school en we ondervinden hier allemaal hinder van ik kan nooit wat van te voren plannen moet altijd op haar rooster wachten - dit verwacht ze ook -
    ik kan nu geen andere gezinnen aannemen of inplannen want voor hun 2 houd ik nu de hele week 2 plekken vrij ik heb nog 2 gezinnen die 1 a 2 dgn komen wel vast nooit wat mee te doen

ik wil nu gewoon naar vaste dagen. het liefst 3 max 4.
    die regel is nog niet gek die schrijf ik op, maar dat is niet het enige zij houd zich niet aan regels en zij communiceert niet appt maar wat raak loopt in het weekend binnen heb ook geen privacy meer. ik ben bang dat dit niet te redden valt, heb morgen gesprek met GOB ze kon vandaag niet

11. misa

misa Niet meer actief

Wat ontzettend lastig is dit werk dan he, als het niet lekker loopt.

Dani, als jij zonder dit gezin kunt qua financieen dan zou ik er zeker mee stoppen. Of eerst een ander gezin of een andere baan zoeken en dan opzeggen?

Goldsword: een kindje wat slecht alleen slaapt en ook na 30/50 min wakker is herken ik ook. Het moeilijke jochie van ruim een jaar is dat.

Ik heb vandaag weer een RI gehad en ook aangeven hoe ik de situatie met de twee lastige kids/ouders ervaar. Dat ik het kindje van 3,5 nog wel even vol hou tot maart, maar dat ik dat niet weet van het kindje van ruim 1. Ik heb alleen niets over mijn wens op te stoppen met de opvang gesproken. Dat laat ik achterwege. ;)

12. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.844
    1.354
    113
    Ik geef je groot gelijk dat je er dan mee stopt. Is toch niet te doen zo. Waarschijnlijk denken ze dat het toch niet zo'n vaart zal lopen en dat ze je kunnen blijven gebruiken. Ik vermoed dat ze niet door hebben dat andere gastouders niet zo flexibel zijn als jij en dat ze het erg lastig gaan krijgen om een nieuwe, superflexibele gastouder te vinden.

Ik heb 10 dagen geleden een kindje opgezegd, en dat geeft al zoveel lucht. Het werk is weer leuker, dus als je het met tegenzin doet (of er strontchagrijnig van wordt) is het beter om te stoppen met dit gezin. Kun je voor die dagen een ander kind zoeken/krijgen (of misschien wel meerdere) waardoor je meer inkomen hebt, dan nu met alle late afmeldingen.

Had laatst ook gelezen over eten/drinken in de kamer zetten zodat het kind tijdens het spelen wat pakt. Weet alleen niet meer wie. Ik had een kind wat bij mij heel slecht dronk, moest ik ook maar een beker neerzetten (een gewone beker). Leek me ook niet zo'n handig idee met 3 kinderen die een stuk jonger zijn. Dus eten of drinken doen we aan tafel, eet of drink je niet, jammer dan. Volgende eet/drinkmoment heb je een nieuwe kans.
    Later bleek dat het kereltje thuis voor hij wegging een extra fles melk kreeg, omdat hij bij mij slecht dronk. Tja, dan ploft dat kind van alle melk en is het niet gek dat hij rond 10.00 niet wil drinken. Ik bied het nog wel aan om 10u, maar dan heeft hij geen zin, dus rond 12u drinkt hij hier voor het eerst. Thuis drinkt hij wel goed, dus ik maak me er niet meer druk om.

Eerder was ik niet zo hard hoor, vond ik het heel belangrijk dat ze genoeg aten en dronken, maar als ze nu een keer wat minder eten/drinken denk ik, ach dan eten/drinken ze straks wel weer wat meer. Komt de sfeer ook erg ten goede.

13. misa

misa Niet meer actief

Herken ik ook heel erg. Mijn beeld en visie begint wel te veranderen. Ik probeer het beste en wil met ouders afstemmen, maar de basis ligt thuis. Doe je zelf niet mee, dan niet. Dan doe ik ook niet meer dan nodig.

14. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Gewone bekers ergens neerzetten daar begin ik ook niet aan, zeker niet met jongere kinderen die alles gewoon nog omstoten ;) Ik heb hier standaard rietjesbekers/tuitbekers met water, daar kunnen ze dus de hele dag zelf bij. Die lekken niet dus vind het wel prima dat die overal en nergens liggen. Maar aan tafel drinken de oudsten uit een beker, en die beker is alleen voor aan tafel. Zelfde als met eten. Soms mogen ze rondlopen met een doosje rozijntjes oid, maar over het algemeen zitten we aan tafel tijdens het eten. Eet je niet, dan heb je honger, jammer dan. Ga er geen strijd van maken :)

Snap helemaal wat je zegt mbt opgelucht gevoel en weer meer zin in je werk! Dat heb ik nu dus ook, zie er tegenop als het kindje komt dat slecht slaapt en waar mijn dochter niet mee overweg kan. Lijkt me heerlijk straks als dat klaar is ... ;)

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    wat vervelend dat de ouders zo laks zijn en je regeltjes wegwuiven.
    Heb je ze al eens een geprinte versie van je regelement gegeven?
    Zelf gewoon naleven. Niet matsen. nergens meer.

Maar inderdaad, als je het kunt dragen financieel...dan gewoon stoppen.

16. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ja meerdere malen heb ik mijn regels uitgelegd en zelfs een uitgeprinte meegegeven, dan gaat het weer even goed en dan weer mis

nee ik mats ze nergens meer ze kwam nog wel eens vragen op maandag of ik als buren ff op wou passen omdat ze weg moest ander kind ophalen doe ik nu ook niet meer!
    en ik kan stoppen met dit gezin ml heeft goed betaalde baan, maar dan moet ik wel met 2 maand een gezin weer hebben :)

17. misa

misa Niet meer actief

Dan zou ik gewoon op zoek gaan naar een ander gezin en als je dat gevonden hebt, deze opzeggen.

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    mee eens!

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    #1399 Mams136, 24 nov 2015
    Laatst bewerkt: 24 nov 2015
    pfff wat is dat toch vroeg... 6:15 beginnen.
    Helaas was dochterlief ongemerkt bij me gekropen vannacht dus die is van mijn wekker wakker geworden en ook al beneden.
    Gelukkig vandaag alleen BSO. Dus nu ff 2uurtjes doorbijten, en dan is iedereen op school en dochterlief op de psz. Dan heb ik ff 2,5uur voor mezelf. Uurtje leren en uurtje bankhangen want ik voel me niks te fit.
    Sporten verzetten naar vrijdag, hopen dat mn keel minder dik is en mn neus weer open.

Half 12 dochterlief ophalen en om 2uur de rest pas weer.

20. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Zo dat is echt heel vroeg! Ik begin op z'n vroegst 7.15 en dat vind ik al vroeg ;)

@Dani84, idd gewoon op zoek naar wat anders, en als je andere kids hebt dit gezin opzeggen.

Deel Deze Pagina