ik doe het niet elke dag hoor. Ik heb alles flexibel. 1 gezin met een vaste dag maar wel flexibele tijden. Het gebeurt niet vaak zo vroeg. Meestal begin ik rond 7uur. Maar vaak ook pas smiddags...wisselt enorm.
Hier 6.45 op zn vroegst maar gelukkig idd flexibel dus niet altijd wekelijks of meer dan 1 keer in de week.
Dank jullie wel! In principe werk ik van 7:00 - 19:00 uitzondering daar gelaten in overeg. Goed gesprek gehad met GOB ze snapte me helemaal. in overleg besloten morgen een gesprek met ouders te voeren en toch per 1 jan 2016 te stoppen ze zit heel erg omhoog qua gastouders en ze zegt dat ze nog een aantal gezinnen heeft wat ze moet plaatsen dus dat ik waarschijnlijk zo weer een gezin erbij heb laten we t hopen ik ben bij 2 bureau s ingeschreven ga de andere nu ook bericht doen dat ik weer plek heb. ik ga niet meer flexibele opvang verlenen maar vaste (werk)dagen. ben benieuwd, vind het heel spannend hoe ouders/moeder gaat reageren morgen en of ze het aan ziet komen of niet. dat moet haast wel... denk dat het een beroerd gesprek word.. met veel ontkenning van haar kant blijf gewoon dicht bij mezelf.. duim voor me! fijne dag!
pfff echt zo'n steen in je maag dan he. Succes met het gesprek. Wel fijn dat het GOB achter je staat in deze.
Nou de bedoeling was om er een echt gesprek voor te plannen morgen samen met GOB erbij maar moeder weigert ineens... lekker weer... ze ontkent nu al en ze kan pas volgende week ergens voor een gesprek terwijl de kids dan al 2x komen heel kortaf aan de telefoon volgens de mederwerkster van GOB die schrok hier ook erg van.. denk dat het dus wel ergens van te voren bespreekbaar word gemaakt dat ze hier straks wel komt erg jammer dat het op deze manier zo moet, maar het is niet anders ..
Oei, dat klinkt niet best, kan me voorstellen dat je nu helemaal tegen het gesprek op ziet. Heel veel succes. Ik hoop dat je toch een goed gesprek hebt en dat de opvang (van beide kanten) goed afgesloten kan worden, zeker omdat ze maar een paar huizen verder wonen. Fijn voor jou trouwens dat je zeer waarschijnlijk snel een ander gezin hebt.
Heb begin van de middag tijdens het luierrondje mijn vinger de verkeerde kant op gebogen. Doet nu best zeer, is dik, kan em nog maar beperkt bewegen en zag dat het aan de binnenkant nu blauw begint te worden. Dus zit nu met een koud washandje om mijn vinger. Hoop dat het hooguit een kneuzing is. Kijk het vandaag nog even aan en anders bel ik morgen de huisarts maar. Had gisteren een mailtje van het gob of ze morgen langs kan komen voor een evaluatiegesprekje. Had terug gemaild dat ik ze vorige week had gemist voor de onverwachte controle. Blijkt het inderdaad voor de steekproef te zijn. Als mijn vinger morgen nog zo zeer doet, vraag ik of zij een luierrondje wil doen. Plasluiers lukt wel, maar vooral bij de poepluiers is het fijn als je je handen goed kunt gebruiken. Vrijdag "lekker" vrij; mag naar de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling en later op de dag het evaluatiegesprek met het revalidatieteam van/voor onze dochter. Verder een redelijk rustig dagje vandaag. 1 ligt nog op bed, de ander is helemaal gelukkig met een paar grote playmobile auto's en dochterlief ligt gezellig bij de ander. Gezellig zo dat gekeuvel op de achtergrond.
he wat rot Dani. Ik begrijp dat je het GOB hebt laten bellen? Of hen op de hoogte hebt gesteld van hoe het verliep? Mijn advies zou zijn om een medewerkster bij het gesprek te laten zijn. Dit klinkt niet alsof het soepel gaat verlopen. ik heb weekend (Y) Gezellig naar de speeltuin geweest, samen gegeten, duplo gespeeld en het sinterklaas journaal gekeken. Nu eventjes rust en over 45 min richting Zumba.
Ja er staat dus pas voor volgende week donderdag een afspraak gepland en ze komen daarvoor nog 3x waarvan 1 a.s vrijdag. kreeg gister nl weer appje over de uren met een aantal ??????? dat ik denk. mens als je wat dwars zit zeg het me gewoon of kom even. nee gaat niet makkelijk worden GOB heeft mij gebeld of ik nog wat gehoord had en die vond het ook vreemd zo. tja afwachten maar.. Korenbloem sterkte met je vinger!! en succes bij de tandarts
Pfff moeilijk zeg. Ik denk steeds: Oh ik zou dit of dat doen... en als ik het dan uittyp kom ik bij alles op een punt dat ik denk van..hmm nee dat gaat ook niet werken. Ik wou dat ik tips voor je had maar ik weet ook niet zo goed hoe je dit nou aan zou kunnen pakken. Het enige dat ik zou aanraden is echt het GOB hierin te betrekken want ze klinkt niet alsof ze je nog heel aardig vind Zij kunnen je ook helpen om je verhaal te doen zonder dat het verwijtend overkomt of de vraagouders benaderen om de afspraak te vervroegen.
haha snap wat je bedoeld...ik denk ook steeds: hoe kan ik hier nu advies voor geven. Het enige dat je kunt doen is uitzitten tot volgende week donderdag en dan alles op tafel.
lief van jullie dank je wel! gob heeft 2x gebeld maar ze kan en wil de afspraak niet eerder. ik heb nog verder geen persoonlijk contact gehad en wil er vrijdag eigenlijk ook niks over zeggen want dan zijn mijn en haar kinderen erbij mn man zegt ik zou t gewoon vrijdag op tafel gooien van heb geen leuk nieuws voor je ik stop met jullie vanwege de flexibiliteit en communicatie had het netjes in gesprek willen doen maar dat schijnt niet echt te werken he.. haha vind dit wel beetje te rigoreus!!
Ik zou zelfs een mail sturen. Aangezien je geen tijd voor afsprwken hebt of het uit de weg gaat, dan kaar via deze weg. Ik stop ermee omdat............ Als je wilt kunnen we met het gob samen een gesprek voeren. De papieren kunnen dan ook getekend worden. Oid. Succes!!
Ik neig ook naar een mail sturen. Ze woont 3 huizen bij je vandaan en kan geen half uurtje tijd vinden om even in gesprek te gaan? Tuuuuuuuurlijk! Volgens mij loopt ze je gewoon te stangen. Beste ...., Het spijt me dat het op deze manier moet gebeuren maar daar je geen tijd wilt maken om eventjes rond de tafel te gaan is er voor mij geen andere optie. Ik stuur deze mail om aan te geven dat ik de opvang per 1 januari 2016 stop zet. De redenen hiervoor zijn de stijgende eisen aan mijn flexibilliteit, het niet nakomen van afspraken en de almaar slechter wordende communicatie. Zoals je weet zijn er meerdere pogingen gedaan dit alles te verbeteren. Helaas blijkt het niet te werken en is de situatie voor mij niet meer werkbaar en kan/wil ik niet meer bieden wat jullie van mij verlangen. Vanaf verzenddatum van deze mail gaat de maand opzegtermijn in waarin het GOB met alle plezier helpt met het vinden van een nieuwe gastouder. Nogmaals spijt het me dat ik dit bericht via de email moet brengen maar een andere optie was er niet. Mvg .....
Persoonlijk zou ik her en der een woordje veranderen, maar het is zeker een goed voorbeeld! Denk er aan dat je een maand opzegtermijn hebt, als je per 1 januari wilt stoppen, moet je het voor 1 december laten weten.
Lastig hoor Dani! Maar zo'n mail zou ik zelf idd ook doen. Ik had een tijd geleden een hele vervelende situatie, ook omdat ik zei de opvang te willen stoppen. Kreeg toen echt een berg verwijten naar mij toe en deze moeder wilde zeker niet meer praten want ik ging mezelf alleen maar verdedigen ... ik moest eens goed naar mezelf kijken Zij had ook nooit tijd, dus heb ik haar gebeld, maar dat was een groot fiasco. Ze was helemaal overstuur, weet ik wat en ze wist niet wanneer ze weer wat zou laten horen. Dus toen stuurde ik een mail er achter aan, want ik had nog amper iets gezegd en het was helemaal niet mijn bedoeling haar zo te laten schrikken. Blijkbaar had ze nooit tijd om met mij af te spreken oid alleen wel tijd om een voice bericht in te spreken van een aantal minuten (boze tirade) en die vervolgens te sturen ... ik heb toen een paar keer laten weten dat ik best wilde praten, maar niet meer over de app oid. Dit wilde ze niet, ze bleef boze berichten sturen en toen was het ook klaar voor mij. Ik heb me hier eerst een tijd heel rottig om gevoeld, maar na een tijdje dacht ik, tsja, ik ben degene die wil praten etc. Maar als zij dat niet wil is het toch echt haar probleem. Mijn advies is dus zelf gewoon netjes blijven, dicht bij jezelf blijven en dan zal je waarschijnlijk niet zo'n rottig gevoel erover houden ... Ik zou het heel feitelijk houden en proberen niet te veel over gevoel etc te praten. Hier net ook een gesprek gehad omdat ik een kindje moest afzeggen vanwege stage & zwangerschap. Gelukkig een heel gewon gesprek, geen verwijten en ook wel begrip. Zag er erg tegenop (zeker met de vorige keer dat ik zo'n gesprek moest voeren in mijn hoofd), maar is heel goed gegaan! Lekker gevoel van opluchting nu, omdat het allemaal rond is
Mams idd een goede voorbeeld mail dank je! gob zegt als zij er niet over begint moet jij er ook niet over beginnen.. dus twijffel heel erg.. Goldsword jee wat een situatie zeg! Zulke gesprekken zijn altijd lastig en als jij stopt is dat jammer maar om er nou zo over te keer te gaan en zo boos te worden.. zegt meer over haar dan over jou. niet meer mee zitten hoor! fijn dat het gesprek gister wel goed ging! opzegtermijn is idd 1 maand maar ze zei tegen mij als je 3 dec op zegt is het ook tot 3 jan en niet als ik 3 dec opzeg dat ik dan tot eind jan door moet. ze probeert het nu wel aardiger en netter te appen dus ze voelt het volgens mij wel aankomen of iets aankomen en aan de ene kant denk ik, ik wil eerlijk zijn en het gewoon zeggen/mailen aan de andere kant denk ik jammer dan jij wilt geen gesprek... dan wacht je ook maar.. lastig hoor
het ging mij er meer om dat hoe langer zij de boot af houdt qua gesprek, hoe langer je nog door moet werken. Ik gaf 1jan aan omdat je nu nog voor 1dec zit, dat is qua urenadministratie ook wel praktisch.