gastouder clubje op het forum???

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tuc, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Opzich wel een pluspunt dus dat ze netter wordt weer.
    Maarja, daar koop je niks voor he.

2. Dani84

Dani84 Niet meer actief

#1422 Dani84, 26 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 nov 2015
    Ik heb de mail verstuurd :)
    ben benieuwd

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hmm kreeg in reactie op mail wat ik al wel verwacht had..
    ze zagen het niet aankomen voelden wel dat er wel al wat was.. (waarom heb je dit niet aangekaart vraag ik me dan af)
    en dat ik het eerder had moeten bespreken dan hadden er wat aan kunnen doen...
    (nee dan lees je de mail niet goed ik stop vooral met het flexibele dus het is niet op te lossen)

vanmorgen bij brengen heeft zij er niks over gezegd zoals ik wel verwacht had.. heb ook mn mond gehouden
    wacht nu het gesprek 3 dec af. we gaan t wel zien maar dan weten ze er in ieder geval van..

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    het viel dus alleszins wel mee.
    En je hebt het aangekaart dus in principe kun je met kerst gewoon stoppen (Y) Dat is toch fijn.

5. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.844
    1.354
    113
    Gelukkig heb je er ook regelmatig contact met je gob over gehad, dus gob weet ook dat je er heel wat aan hebt proberen te doen en het bespreekbaar hebt proberen te maken maar dat de ouders niet bepaald meewerkten.
    Ben nog wel benieuwd hoe het gesprek volgende week gaat.

Gisteren had ik een extra kindje, vaste gastouder was ziek. Zag er een beetje tegenop na de negatieve baby-ervaringen die ik de afgelopen maanden heb gehad. Maar wat een heerlijk kind was dit zeg. Vrolijk, heeft alleen even gehuild toen ik haar op bed legde. Speelde hartstikke lief, werd ook gelijk 'opgenomen' in de groep en door mijn eigen dochter geknuffeld en gekust, zo leuk. Was toch wel goed om een leuke/positieve baby-ervaring te hebben zo onverwacht. Door dat ene jongetje vond ik alle baby's verschrikkelijk, maar nu weer gemerkt dat er ook leuke, lieve, vrolijke, gezellige, makkelijke baby's zijn. Lekker dagje gehad dus.

6. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Fijn korenbloem dat je een gezellige dag hebt gehad en een positieve ervaring!

Ja de mail verbaasde mij in de eerste instantie wel. want ze reageren nooit ergens op en inderdaad er is genoeg aan gedaan en leest niet goed want nu betrekken ze het op hun zelf en ik heb duidelijk vermeld dat ik wil stoppen met het flexibele..

ik ben kapot! drukke lange dag gehad, met ziek kindje..

mn eigen kids liggen in bed dus ik ga lekker op de bank met de beentjes omhoog! ;)
    op tijd naar bed morgen vroeg eruit want de oudste moet naar voetbal en morgen nog een verjaardag...

fijn weekend!

7. misa

misa Niet meer actief

Dani, wat fijn dat ze rustig reageerde op de mail. Nu het gesprek nog en dan kun je bijna stoppen met deze mensen..!

Goldsword: ik kan me jouw verhaal volgens mij nog wel herinneren, de situatie die je beschrijft..! Bizar soms he.

Korenbloem: wat fijn dat dit een leuke baby is..! Ik ken je gevoel met negatief denken over baby's hahaha...! Mijn dochter was heel heftig, tweebabys uit de opvang heb ik veel gedoe mee gehad (eentje nu na een jaar nog). Een andere baby gaat heel goed. Wel veel wiegen en door mijn ervaringen was ik er zelf niet heel rustig onder, maar toch een makkelijk kindje verder!
    Maar nu wil ik ook geen baby's meer aannemen (voorlopig). In principe wil ik ook stoppen dus eigenlijk niemand meer aannemen. Maar als mijn grote klant in maart 4 wordt en ik heb geen andere baan, dan moet ik wel.

Succes dani met de vorderingen!

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik ben na mijn slechte ervaring ook een beetje bang voor baby's geworden :O
    En er zijn er 3 op komst... Hellup!! hahahaha

Zo laatste week Sintgekte...ik ben er al wel weer klaar mee.
    De cadeaus zijn bij de schoonfamilie (en voor thuis bij mijn ouders) en naar het werk van manlief gebracht.
    Vanavond even de schoencadeautjes voor de gastkindjes inpakken voor morgenochtend en woensdagochtend.
    En dan volgend weekend nog doorworstelen met 3!!! vieringen...pffff
    En dan met de kerst aan de slag :D Daar verheug ik me dan wel weer op!

9. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Dames ik loop eenbeetje achter hier maar wil graag een dilemma voorleggen. Vorige week kindjd met rare uitslag op rug, ouders wisten zgnd van niks maar ik heb ze naar de huisartsgestuurd en bleek (zoals ik al dacht) krentenbaard. Kinxje word nu behandeld met abzalf en mocht van mij niet komen tot de plekjes zijn ingedroogd (over het algemeen is dat 48 uur na het starten van de ab).
    Heb alle ouders op de hoogte gesteld en gisteren appte er 1 dat het kindje ook krentenbaard heeft dus cie zijn gisteravond met ab zalf begonnen. Vanmorgen belde een andere moeder, kindje had krentenbaard en ze ging vandaag naar de huisarts. Tegen alle ouders zeg ik hetzelfde: 48 uur na starten met ab mogen ze weer komen. Nou belt die moeder van vanmorgen weer terug, haar huisarts zegt dat het kind na 24 uur weer naar de opvang mag dus ze wil het dan al brengen. Ik heb uitgelegd dat de meningen verdeeld zijn, de 1 zegt dat ze gewoon naar de opvang mogen (besmetting heeft deels al plaats kunnen vinden via hoesten maar de natte wondjeszijn de grootste besmettingsbron) en de ander zegt wegblijven tot alle plekken weg zijn...ik hou de 48 uur aan die nodig zijn om de plekjes uitte drogen in de hoop verdere besmetting e voorkomen. Ik heb een zoontje van 3maanden die borstvoeding krijgt en zit er gewoon echt niet op te wachten dat hijhet krijgt, dan komt het gegarandeerd op mijn borsten. Tuurlijk kan hij het al opgelopen hebben maar misschien ook niet en dan wil ik voorkomen dat het alsnog gebeurd.

Sta ik in mijn recht het kind te weigeren ookalmag het van haar huisarts naar de opvang?

En qua betalen....ziekte is hier doorbetalen, maar mag ik dit als ziekte zien? Omdat zij wil brengen maar het van mij niet mag?

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik zou ook nee zeggen.
    Jouw regel is 48 uur. Het is jouw huis, niet een kdv. Je wilt jouw gezin niet te veel blootstellen en dat is je goed recht.
    Wat betreft betaling... Jij zegt nee. Dus nee, geen doorbetaling.

11. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ik zou nee zeggen. Jou huis jou regels
    krentenbaard hou ik ook 48 uur aan.

doorbetalen vind ik lastig.. bij mij betalen ze niet bij ziekte. ik ben geneigd te zeggen, niet doorbetalen omdat jij ze nu weigert.

--

Kreeg net een mail dat moeder niet eens meer een gesprek wil donderdag want het ligt toch al op tafel.
    gob vroeg mij wat ik slim vind..
    heb gezegd van wel dan kan ik mijn motivatie geven en het normaal en hopelijk goed afsluiten

ben benieuwd..

12. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Inderdaad gewoon je eigen regels aanhouden. Als je kindje het nu nog niet heeft, is hij misschien nog wel niet besmet! Doorbetalen zou ik denk ik ook niet doen, aangezien je zelf nee zegt. Ik weet niet wat voor regels je normaal hebt voor ziekte? Hier is bijvoorbeeld overgeven een reden om naar huis te sturen. Ook al voelt het kind zich verder best lekker, ik zit er niet op te wachten dat steeds op te moeten ruimen ... en verder niet komen als je iets besmettelijks hebt zoals buikgriep ...

13. tuc

tuc Niet meer actief

Jij hebt uiteraard altijd het recht een kindje te weigeren. Maar idd zonder doorbetaling...jij beslist zelf dat het kindje niet kan komen.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Dani, ik zou zeker het gesprek door laten gaan, al is het alleen maar om het voor jouw gevoel goed af te sluiten.

15. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Vervelend dat die moeder zo flauw doet zeg! Een gesprek als afsluiting kan er dan toch nog wel af? Maar goed, wil ze echt niet, zou ik het niet forceren. Jammer dan, maar dan weet je iig dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Met zulke mensen valt niet te werken ;)

16. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.844
    1.354
    113
    Ik zou ook zeker het gesprek doorlaten gaan zodat je je redenen kunt uitleggen. Verder is het ook prettig om goed uit elkaar te gaan. Ik heb nu net een baby opgezegd, maar moeder wil volgende week nog even komen om afscheid te nemen. Vind ik toch erg fijn.

Krentenbaard, hier gelukkig nog niet gehad. Maar als jou regel is dat ze dan 48 uur niet mogen komen, dat aanhouden. Als je er 1 eerder laat komen, krijg je daarna gezeur met de rest omdat die wel die 48 uur hebben aangehouden.
    Krentenbaard is hartstikke besmettelijk, lijkt me niet fijn om straks 'iedereen' met krentenbaard te hebben.

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    nou zeg wat een kinderachtige actie van de moeder... Triest hoor.

18. Dani84

Dani84 Niet meer actief

ja erg toch heb ook terug gemaild naar gob als moeder het op kan brengen dat ik toch wel een gesprek wil.
    morgen en overmorgen komt ze de kinderen brengen hoe wil ze dat doen dan? mij negeren? hahaha t is wat...

hier ook kindje met krentenbaard gehad. ook geweigerd maar die kwam maar 1 dag in de week dus daar ging een week overheen voor ze kwam maar het is idd heel erg besmettelijk!

19. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Nou werkelijk waar, heeft de moeder de achterbuurman geappt ( waar ik op hun dochter pas) dat xe maar uit moesten kijken dat ik hen niet opzeg en dat ze dacht dat ik tegen een burn out aan zit enz.. tegen mij zegt ze niks ... ben er zooo klaar mee!

20. tuc

tuc Niet meer actief

Nou jaaaa das gewoon laster. Vertelde de achterbuurman dat dan?

Deel Deze Pagina