Ja die kwam vanmorgen zijn dochter brengen en die zei dat! werkelijk waar maar ik ga het haar wel zeggen, als je denkt dat er wat is dan moet je bij mij komen en niet de hele buurt gaan appen~:x eigenlijk wil ik dit wel zeggen straks bij het ophalen.. anderzijds denk ik te wachten tot het gesprek.. wat denken jullie? ze komen morgen ook nog
Noujaaaaa zeg!!! Wat is dat nou weer voor onzin. Heb je dat van die buurman gehoord?? Wat een maf mens zeg!
Ja heb net nog eens met vrouw van achterbuurman gepraat, en die zegt ook dat moeder dat had geappt, en ook dat ze had gezegd dat ze het niet tegen mij moesten vertellen ja hallo ze zegt is niet normaal dit. heb gezegd dat ik blij ben dat ze het hebben gezegd. het gaat de hele buurt al door want hoorde het ook al van andere buurvrouw dus ik ga het tijdens het gesprek wel aankaarten hoor! vandaag met ophalen doet ze net of haar neus bloed... Ik maak een goede keuze daar ben ik wel achter!
@krentenbaard: laat je niet opjutten door die moeder of haar ha. Als jij kiest voor 48 uur dan kies je daarvoor. Hier van het zomer hand voet en mond ziekte bij een kindje. Volgens de ggd mag je gewoon naar opvang of school, maar ik heb aangegeven dat hij oas mocht komen als de blaasjes weg zijn. Uiteraard is dat zonder betaling. @dani: wat een verschrikkelijk mens is die vraagouder zeg. Ik zou als je het kunt betalen er per direct mee stoppen. Wat denkt ze wel niet? Zo iemand zou niet meer welkom zijn in mijn huis. Het liefst zou ik het gesprek door laten gaan om het netjes af te sluiten. En anders een afsluitend telefoongesprek, mail of brief.
zoals het er nu uitziet gaat het gesprek gewoon door. net haalt ze ze op zegt bijna geen woord en zit op dr telefoon te pingelen.. pffff blij dat het gesprek morgen is dan gelijk afspreken welke dagen ze nog komen en vanaf week 50 idd liever niet meer! tot week 50 heeft ze nl dagen doorgegeven liefst zeg ik per direct stop maar heb maand opzegtermijn...
En hier zou ik dus het GOB inschakelen om bij het gesprek te zijn. Bij hen aangeven wat de vraagouder heeft gedaan en hen aansporen jou te steunen in per direct stoppen.
Ik heb vorige week gesprek gehad met GOB ze staat achter mij ook vanwege de meerdere malen die we met hun en ouders om tafel hebben gezeten en zij gaf me ook advies om te stoppen. ze is nu op zoek naar een nieuwe gastouder voor het gezin en zei dat het heel erg moeilijk werd, ze vragen zo n flexibiliteit dat is nergens te vinden zij is morgen ook bij het gesprek gelukkig! heb haar vandaag nog even aan de tel gehad over dat ik "zwart" gemaakt word. ze zegt dit gaan we zeker aankaarten moeder schiet heel erg in het verweer die wil niet dat mensen haar er op gaan aankijken dus schuift ze het voor de buitenwereld naar mij af aldus GOB vind het best spannend.. en ben blij als het achter de rug is!
Had ik vorige week geloof ik al geschreven dat die ouders het zeer waarschijnlijk niet doorhebben hoe geweldig ze het met jou hebben getroffen omdat er maar heel weinig gastouders zijn die zo flexibel zijn. Het gesprek was vandaag toch? Succes. Moet bekennen dat ik af en toe het idee heb dat ik een soap lees, kan er gewoon niet bij dat mensen zo zijn en doen. Gelukkig kun je nu aftellen en is het sowieso over een paar weken afgelopen. Vind dat je na deze ervaring wel een extra leuk gezinnetje (zowel gastkindjes als ouders) heb verdiend. Gisteren vertelde een moeder dat ze na mijn verlof terug wil komen. Ze is zelf ook zwanger, een paar weken voor mij uitgerekend, dus qua verlof komt het heel mooi uit. Maar ze wilde nog even kijken en rekenen of het nog wel loonde om te werken als er 2 kinderen naar de opvang moeten. Dat was dus zo, dus tot de oudste 4 jaar wordt, komen de kinderen nog hier. Ik start met de opvang van die 2 kindjes wel iets eerder, (3 weken voor mijn verlof is afgelopen). Het zwangerschapsverlof van moeder is dan afgelopen en om een kleine baby nu eerst 3x naar een andere gastouder te brengen omdat mijn verlof nog niet is afgelopen, vond ik wel heel zielig. Ze komen alleen op woensdag, dus kan dan rustig opstarten.
Korenbloem wat attent van jou naar de ouders toe!! ja t is net een soap. gesprek is achter de rug pffff ben kapot haha kost me veel energie vader en moeder kwamen samen normaal doet altijd moeder het woord als ik vader wat vraag gaat t altijd via moeder en nu.. had ik gesprek met vader ipv moeder.. ? die had zo n hoge muur opgetrokken kwamen wat verwijten mijn kant op die volgens mij verzonnen zijn om een weerwoord te hebben, oa dat hun ook gedachten hadden om met mij te stoppen omdat hun kindje zei dat mijn jongens haar wel eens sloegen?! had ze thuis gezegd en ze konden haar niet goed aan. nou heb wel ff duidelijk gemaakt dat dit niet zo is en dat ik het heel erg jammer vind dat ik dit nu pas hoor!?! volgens mij is t verzonnen vrouw van GOB zei ook dat ze dit eerder hadden moeten zeggen Ook gezegd dat ik in t dorp aangesproken ben dat ik een bur.n ou.t schijn te hebben... oh nee was helemaal niet hun bedoeling en toen schoot ik helaas vol wou sterk zijn. maar ze zegt je hebt prive dingen die je je aantrekt en toen kreeg ik een belerende les dat het wel kon. heb gezegd idd grijpt me aan dat de relatie met fam niet optimaal is maar dat staat los van dit en ik heb geen bu.rn o.ut en daar zijn ook geen symptomen van gob zei ook dat dit niet de bedoeling is en dat het prive is en ze niet met derden over mij of mijn gezin mogen praten! achteraf zei ze tegen mij dat het helemaal niet erg was dat ik volschoot dan zien ouders ook dat het mij raakt. vader zat zelf ook met tranen in zn ogen en moeder met een ijskoude blik en allemaal rode vlekken ergste was kind van 3 was mee nou ja t is klaar! ze komen nog 3x en dan niet meer gob kan nog geen nieuwe gastouder vinden niemand is zo flexibel en kan alle dagen ze zitten nu met handen in t haar.. en dat vind ik stiekem wel leuk want nu zien ze in hoe goed ze t hadden (hoop ik dan!)
Goed dat je het gesprek gehad hebt! Ja ik kan me voorstellen dat je baalde dat je moest huilen. Maar is ook niet gek met zo'n zwaar gesprek. Gelukkig ben je eraf, nog drie keer en dan klaaaaaar! Wel heel slecht dat ze hun kindje mee hadden... Had jij verder geen kinderen thuis?
Wat fijn dat het gesprek achter de rug is! En wat fijn dat de medewerkster van het GOB erbij was. Dat zal een hele steun geweest zijn. Nou, nog 3 keer en het is klaar. Goed gedaan!!! Ze komen er vanzelf achter dat iemand vinden die aan hun eissen voldoet heel erg lastig is!
Wat een rotsituatie dani, kan me voorstellen dat het je aangrijpt en dat je blij bent dat je van ze af bent. korenbloem, weetje zeker dat je al in je verlof wilt werken? Als andere ouders horen dat je voor 1 ouder een uitzondering maakt willen zij dat misschien ook en daarnaast, als je overtijd loopt is je eigen baby misschien pas 5 weken oud dan. Wel lief van je Ik werd in mijn verlof benaderd of ik 2 weken eerder wilde beginnen want de vervangende gastouder ging op vakantie. Ben toen heel zakeljjk gebleven, verlof is verlof en ik wilde die laatste weken lekker genieten van mijn mannetje. Zij hebben het toen opgelost met opa's, oma's en vrije dagen opnemen. Krentenbaard: GOB zegt dat ik de uren gewoon moet rekenen, zij adviseren ook 48 uur niet laten komen ook al mag het van de ggd. Kijk wel even wat ik doe, zal wel ergens in het midden gaan zitten.
Pfff wat een rottige situatie Dani! Opgelucht nu het achter de rug is? Super dat het gob je zo steunt, gelukkig maar! Nu lekker aftellen
Jullie reacties doen me goed! lief! Ja ben wel opgelucht! Goldsword idd nog 3x en dan klaaaaaar Nee Misa mn eigen kids waren naar school en verder geen oppaskinderen. express niet ik plan zulke gesprekken niet waar kids bij zijn die pikken echt van alles op hoor. vond het ook erg slecht dat hun dochter mee was.. ja mams het was echt een steun hoor iemand naast me te hebben van het GOB goed geregeld!
Heb net zitten rekenen, als ik 2 weken over tijd loop, is onze baby 6,5 week oud als ik weer begin. Maar de verloskundige verwacht niet dat ik over tijd ga omdat ik bij mijn dochter met 37 weken ben bevallen (spontaan). De andere ouders hebben een reserve-gastouder waar hun kind tijdens mijn verlof naar toe kan. Maar deze ouder niet omdat ze zelf ook met verlof is. Bij mijn dochter ben ik ook wat eerder begonnen met 1 kind waarvoor geen reserve-opvang was gevonden en is me toen eigenlijk wel goed bevallen om rustig op te starten. Toen 2 weken eerder begonnen, en nu zal het 3 weken zijn. Het scheelt denk ik ook wel dat het maar 1 dag in de week is en het een redelijk korte dag is; van 11-18u. Dani, wat fijn dat het gesprek achter de rug is. Ook lekker dat het nog maar 3x is. Jongste oppaskindje (14 maanden nu) is al een tijd bezig om losse stapjes te zetten en vandaag is ze zo lekker bezig, is hard aan het oefenen en begint nu echt meters te maken. Zo leuk.
Dani: nee zulke gesprekken zou ik ook niet met kinderen erbij plannen. Vind ik niet kunnen! Jammer dat die ouders dat wel vinden kunnen. Korenbloem: ik ging ook niet in mijn verlof eerder aan het werk. Voor die paar weekjes kunnen ze vast een oplossing verzinnen als ze graag bij jou blijven. Maar goed, die keuze is aan jou..!