Hier vroeg het gob ook of we van 1 inkomen leven konden, want stel je gezinnen veranderen van opvang/werkeloos, inkomen weg. Hier is het dus echt voor extra, ik werk nu niet. In november heb ik een oproep geplaatst voor kindjes, kennis gemaakt, begin december de koppeling met gob en risico inventarisatie. Nu wachten op gemeente en ggd. Nog niet geregistreerd dus (en voor nov stond ik al ingeschreven bij het bureau maar nog geen kindjes gevonden) dus al met al duurt het allemaal best wel lang hoor!
Ik heb een auto met draaischijf gemaakt is super leuk geworden ik heb maar 2 kindjes dus en kindje houd van knutselen ik vind het ook leuk ben heel creatief dus dan knutselen we er lekker op los hoor
Hebben jullie ook veel flexibele opvang? Ik heb mn 3e aanvraag gekregen, mn buurmeisje, voor 2, soms 3 middagen in de week. Gezellig voor mn dochter! Maar nu kreeg ik een aanvraag voor nood opvang ivm zwangerschapsverlof gastouder, voor flexibele opvang, ze hebben een 3-4 dagen in de week nodig en ook avond, nacht en weekend opvang. Weekend heb ik direct voor bedankt, nacht opvang zijn we aan het overwegen, het is tenslotte maar voor tijdelijk. Maar dan weet ik dus nooit of ik over mn 6 kindjes heen kom met flexibel?
Hey meiden ik heb een vraagje he.. Ik deed altijd mijn eigen aangifte, maar ik twijfel heel erg of ik het goed deed. Ik zetten eigenlijk alles wat ik had verdiend bij privé onttrekkingen, maar dat is geloof ik niet de bedoeling. Dus nu heb ik 2 opties: het zelf goed leren of het uitbesteden. Via 4kids kan een boekhouder het doen voor 275 euro ex btw. Is dat goedkoop? Doen jullie de aangifte zelf of hebben jullie dit uitbesteed? En moeten jullie altijd bijbetalen, of krijgen jullie terug?
IK ga het dit jaar ook uitbesteden en goed opschrijven dan kan ik het de volgende keer weer zelf volgens mij kan ik veel meer opgeven en terug krijgen meestal krijg ik wel terug heb nog niet bij hoeven te betalen lijkt me wel duur volgens mij doen ze het hier voor 175 euro
Ik heb het ook altijd uitbesteed...! Qua inkomen, het is hier echt wel belangrijk, mijn aandeel. Maar het is niet dat ander werk altijd zekerheid bied. Voorheen had ik ook een vaste baan.
Ik doe het eigenlijk tot nu toe zelf, zo moeilijk is het allemaal niet. Al sta ik nu voor het eerst bij de kvk ingeschreven en moet ik nog even kijken hoe dat gaat Ik heb het 1 keer uitbesteed, toen was ik nog geen 100 euro kwijt. Volgens mij zelfs maar iets van 50 euro ...
Hallo dames, ik ben weer terug na 6,5 week vakantie. Vandaag mijn 2e werkdag dit jaar. Leuk om alle kindjes weer te zien, vooral de kleintjes, wat ontwikkelen ze snel in die paar weken tijd. Heb 1 jongetje, 3 jaar en 1 maand oud, die 2 weken geleden gestart is met zindelijkheidstraining. Kreeg ik vanochtend kort te horen; tas met broekjes en kleren, een wc-verkleiner met zo'n trapje en daar kon ik het mee doen. Was te overrompeld om te vragen of hij het zelf aangeeft of dat ik hem regelmatig op de wc moet zetten. Het is mijn oudste oppaskindje en de eerste die zindelijk moet worden, heb er totaal geen ervaring mee (had zelf bedacht dat ze dat tijdens mijn zwangerschapsverlof wel konden doen), dus als jullie tips hebben... Ik ben er inmiddels achter dat hij het niet zelf aangeeft, helaas moeten ontdekken toen hij een broek vol poep had (bah bah bah). Met regelmatig op de pot zetten gebeurd er (volgens mij) niet zo heel veel. Het kind is er volgens mij ook nog totaal niet aan toe. Mijn eigen dochter (15 maanden jonger dan dit jongetje, april wordt ze 2 jaar) gaat al sinds een halfjaar zelf naar het aankleedkussen en erop liggen als ze gepoept heeft. Maar hij geeft het totaal niet aan als hij poep of plas heeft, ook niet als je het vraagt. Vind het ook vervelend dat ik vanmorgen hoorde dat ze er mee bezig waren, helemaal omdat ik gisteren had gemaild dat zijn luierdoekjes op zijn en of ze nieuwe mee willen nemen. Daar heeft moeder op geantwoord dat ze dat zou doen, had ze er toch bij kunnen zetten dat ze met zindelijkheidstraining bezig zijn, had ik me gisteren nog wat kunnen inlezen. Ben ik trouwens de enige die het vies vind? (komt misschien ook door de poepbroek). Ga zelf de hele dag al boven naar de wc. Ik ga even lezen wat jullie tijdens mijn vakantie hebben geschreven.
Oh ik gaf altijd aan dat ik vanwege hygiëne geen niet-zindelijke kinderen in mijn huiskamer wil hebben lopen. Als ze het zelf aangeven: prima. Maar na een broek vol poep ging écht de luier wel weer aan. Net als met plasjes op de bank. Bah. Nee, dat doen ze thuis maar
haha ieuw niets zo vies als plas van oppaskindjes op je bank of vloer hoeveel dagen komt het kindje? Hier heb ik 2 keer kindjes gehad die met zindelijkheidstraining bezig waren maar dan waren ze thuis al even bezig en dan gaf het kindje het zelf ook al aan als het kindje het niet aangeeft heeft het weinig zin maar als hij 3 is snap ik ook wel dat ouders het "tijd" vinden Bij mij was de regel plast/poept het kindje 2 x in de broek dus gaat het 2x mis dan gaat de luier aan. misschien kun je een beloningslijstje maken met stickers? en overleggen met ouders dat je hem een luierbroekje aandoet maar wel bijv 4 x per dag op de wc zet? succes!
Als ik jullie reacties lees, denk ik, wat stom dat ik er niet eerder over na heb gedacht. Over hygiëne in de woonkamer had ik nog niet eens nagedacht, goed punt, komt vanaf nu op het lijstje bij het kennismakings- gesprek. Thuis laten starten en als het daar goed gaat, bij mij ermee door gaan, vind ik ook een goede tip. Ik dacht eerst, het is toch het handigste/duidelijkste voor het kind als het bij mij hetzelfde gaat als thuis, maar kinderen hebben ook heel goed door dat niet overal dezelfde regels gelden, dus dan snappen ze dit ook wel. Het kereltje komt 1 dag in de week, soms 2 dagen. Heb hem vandaag de hele dag van de bank geweerd, dat moet ik inderdaad niet hebben. Zijn moeder had ook een stickerboekje meegegeven, dus het beloningssysteem is er wel, maar vindt hij niet interessant. Heb nog een oppaskindje, paar weken jonger, maar die geeft het wel aan. Moet er altijd wel om lachen: "S. poepie in broekie" zegt hij dan.
Ach, mijn dochter was net 2 toen ze zindelijk was. Mijn jongens net geen 3 en 3 jaar en drie maanden. Sommige kinderen moeten nog even 'aan de bak' voordat ze naar school moeten. Maar ik ben zelf heel erg van: volg het kind. Je kunt een poging wagen om een kindje zindelijk te maken, maar niet te lang en krampachtig doorgaan als het niet lukt.
1 dag in de week. laat ze lekker zelf thuis dan zindelijkheidstraining doen bij jou gaat dan luierbroekje aan en zet je hem regelmatig op wc tot hij het zelf bij jou ook aangeeft zo zou ik het doen eens met skatje je kunt een kind niet dwingen, ik ben ook voor volg het kind, als deze het aangeeft en niet dwingen
Precies mijn mening Skatje! En idd van die vieze poeponderbroeken, bah Als mn dochter zon ongelukje heeft dan gaat hij mooi de prullebak in. Ik ga het echt niet uitwassen hahaha
Ik had zelf ook nog niet zo echt nagedacht over zindelijk wordende gast kindjes. Ik was al van mening dat mn gast kindje van 3, nog in de luiers, best wel thuis kon poepen, toch doet ze het elke keer ook hier. En dan van die vieze dunne poep... Maargoed, ik heb nu de gelegenheid gegrepen om in de week van dinsdag tot maandag ochtend, zonder gastkindjes, zoonlief zindelijk te helpen worden. Hij heeft van die broekjes van de hema, die houden wel fijn de eerste nattigheid en zijn fijn verschonen omdat het poep ophouden hem niet lukt, gewoon verschonen dan in de wc hangen en doorspoelen. Dit keer dus geen natte vloeren en banken, vorige keer dat ik het bij hem probeerde bleeeeef ik dweilen! Morgen komt de GGD hier voor de keuring. Spannend! Ik ga straks nog even mn check list doorlopen, mn bemiddelingen medewerkster drukte me al op het hart "Het is veilig bij je, dus geen zorgen!" en daarna "Enneh, die kindjes de je nu al opvangt, die hebben niets met ons bureau te maken he, dat is echt particulier!" Haha, ik zei al 'nee ik ben al langer oppas van ze en wordt nu gastouder'.
Wat fijn dat je goedgekeurd bent. Ik vond het toen ook best spannend, had zelfs mijn theelepeltjes opgepoetst (alsof ik afgekeurd zou worden om niet gepoetste theelepels ). Het zindelijk worden van dat jongetje gaat inmiddels best goed. Heb een stickerkaart gemaakt en dat werkt erg goed. Gisteren een paar druppeltjes en vandaag nog helemaal geen ongelukje. Gisteren bleef alleen wel het potje aan zijn billen plakken, uiteraard viel die net voor ik het kon pakken. Hij heeft al een keer over het potje gepiest. Wat een vies werk hebben we toch af en toe . Grappige is dat het thuis juist wat minder gaat met zijn 'potty-training'. Verder alles hier zijn gangetje. Woensdag had ik 2 discussiërende peuters; de 1 wordt tweetalig opgevoed, de ander niet. De één had het dus over 'egg' en de ander over 'ei', ze werden het maar niet eens. Volgende week weer risico-inventarisatie. Heb net mijn EHBO-trommel even nagekeken op houdbaarheidsdatum. Wat hebben jullie allemaal in de trommel? Ik zetpillen, pleisters, Nestosyl, tekentang, gaasjes, 3 rolletjes verband, mitella, handschoentjes en ORS. Volgens mij heb ik in die 3 jaar dat ik nu als gastouder werk, 1 stukje pleister gebruikt. Nog een paar uurtjes en dan weer lekker weekend.
Ik heb een Verbandkoffer via het gast ouder bureau aangeschaft met gaasjes, verband, snelvervand, een beademings kapje/doekje, verder zelf natuurlijk de nodige dingen in huis voor ons eigen gezin. Wij hebben deze week ook even aangegrepen - 6 dagen geen gast kindjes in huis, om zoonlief zindelijk te proberen te krijgen. Gaat best goed! Alleen elke dag een broekje in de biotex want plassen gaat beter als poepen 😅
Fijn suusjeuh!! Hier inmiddels 3 gsstkindjes zindelijk gehad hier. Maar moet zeggen dat ik er weinig aan hoefde te doen. Thuis opgestart en hier amper ongelukjes. Zo ging het met mijn eigen dochter ook, die was net 2. Maar nu dat 3 jarige eigenwijsje van mij nog...