Ik moet mijn verbandtrommel ook nog checken idd, goeie. Ik heb mijn eigen dochter met net twee jaar zindelijk gekregen in twee dagen tijd. Nu ook al twee gastkindjes zindelijk gemaakt, derde (meisje) begint nu een beetje, dwz thuis. Ik zet haar af en toe op de wc maar doe gewoon een luier om, kind is er nog helemaal niet aan toe. Thuis staat er een potje in de woonkamer waar ze elke vijf minuten drie druppels op doet, daar heb ik echt geen zin/tijd voor. Ik doe hier trouwens niet aan potjes, ze gaan op de wc met verkleiner. Vind alles leuk en aardig maar heb geen zin in een poepend kind in m'n woonkamer en dan het potje steeds leeg moeten maken, schoonwassen enz. Gewoon lekker op de wc!
Had de 1e week van februari ook een toiletverkleiner maar dan moest ik hem er op tillen en dat vond ik niet erg prettig. Op het potje gaat hij zelf zitten. Vrijdag belde zijn moeder om 15.55u dat ze hem kwam ophalen en dat ze er binnen 10 minuten zou zijn. Om 16.02u zegt hij opeens dat hij op het potje wil. Ik hem de hemel in geprezen omdat hij het zelf aangaf (1e keer!), terwijl ik met hem naar het potje loop, gaat er opeens een alarmlampje bij mij branden en inderdaad; toen ik zijn knoop losmaakte kwam er een niet zo'n aangename geur uit zijn broek. Ik had er even geen zin in, ik heb zijn knoop weer dichtgedaan en gezegd dat hij thuis bij mama op het potje mag en daarna zijn jas en schoenen aangedaan. En toen kwam zijn moeder er al aan. Vervolgens vertelt dat het heel goed was gegaan en dat ik geen tasje met was had voor haar. Heb me de rest van de vrijdag en zaterdag best slecht gevoeld . Wil binnenkort met thema baby werken, één van de gastkindjes krijgt een broertje/zusje, ik ben 4 weken later uitgerekend, dus dacht dat is wel leuk. Iemand ideeën voor knutsels?
Hij heeft nu van die dikke wasbare luiers met drukknoopjes als onderbroek aan. Ik vind het zelf altijd prettig om een kind 'schoon' mee te geven, dus gebeurt eigenlijk nooit dat een kind bij mij weggaat met een poepbroek/poepluier. Maar was er gewoon een beetje klaar mee, sowieso iedere dag minimaal 1x nat (echt nat, ook broek en sokken kun je dan uitwringen). Het was ook niet zijn eerste poepbroek. Uiteraard op de meest onhandige momenten. Het plassen op het potje gaat wel echt al stukken beter. Zijn echt grote plassen, niet een paar druppels. Zet hem elke 45 min. erop en dat gaat (meestal) goed.
Pff vermoeiend korenbloem! Snap dat je daar niet echt op zit te wachten. Ik ben gister weer eens begonnen met mijn eigen dochter, maar dat vind ik toch anders dan een kind van een ander. Gelukkig gaat het redelijk en heb ik nog geen poep in de onderbroek gehad Zei de moeder nog iets van de vieze broek? Of heeft ze het niet geroken toen ze kwam halen?
Zijn hier ook gastouders uit omgeving Arnhem? Ik ga zelf nu stoppen met het gastouderschap, maar mijn gezin zoekt nog wel opvang.
Ik leer ze hier met een krukje voor de wc om er zelf op te klimmen, gaat prima en ze kunnen het vanaf twee allemaal. Thema baby: beschuit met muisjes plakken (witte en roze of blauwe rondjes laten plakken op een blauw rondje, eventueel kun je die makkelijk met een perforator maken. Kleurplaat van een baby, flesje, rammelaar enz laten kleuren of verfen oid Boekje tip de muis heeft een zusje of word grote broer (weet niet precies de titel, in elk geval bij action drie euro) Liedje ga maar slapen kleine baby zingen
Ik heb mijn registratie binnen! Alleen nu is mn bemiddelingsmedewerkster met vakantie dus moet ik nog even wachten tot ze alles op kantoor kunnen afwerken. Ik heb een vraag; volgende week is het hier voorjaars vakantie. Ik heb een oppas kindje die 2 hele dagen komt, het is een heel lief meisje maar wel veel afwachtender als wat ik gewend ben bij mn dochter, andere oppas kindjes of vriendinnetjes. Ik heb nog geen speelgoed gevonden wat ze leuk vind en op de dagen dat ze na schools komt, knutselen, tekenen, kleien we. Of bouwen we een hut ( en gaan ze daarin liggen tekenen ) Volgende week hebben we dus 2 laaaaange dagen en mijn uithoudingsvermogen aan de eettafel is wat korter, mijn kids spelen uren met playmobil, duplo, barbies, treinen... Hebben jullie nog tips? Ik wil zowizo toestemming vragen om 1 van de dagen een dagje weg te gaan, in de buurt maar wel een uitstapje, met de auto, zakcentje mee om wat lekkers te kopen onderweg enz.
Ik zou beide dagen 1 dagdeel weggaan, al is het maar het bos of een grote wandeling buiten langs speeltuintjes ofzo. En ook beide dagen op het andere dagdeel een activiteit: iets bakken oid. Met voorbereidingen van beide dingen is de dag zo om.
Ik heb inderdaad de koekjes maar bewaard voor volgende week ipv gisteren te doen en ik dacht pizza te bakken met haar, als moeders dan thuis komt kunnen ze samen eten (ze hebben 0,0 reistijd naar mij, zijn m'n buren) Zomaar voor een keertje moet dat kunnen denk ik.
Ik zou ook beide dagen even d'r uit gaan, dan gaat de dag altijd wat sneller vind ik zelf Ik heb deze week gastouderbureau weer op bezoek gehad voor RI, alles goed, alleen moet ik een blusdeken aanschaffen. In al die jaren dat ik dit doe, is dat nog nooit verteld door iemand (zit bij 3 gastouderbureaus ... ) maar prima, haal ik die even. Hebben jullie allemaal een blusdeken?
Goedemorgen Ik heb weer een nieuwe aanmelding! Yes en een kindje komt een extra dag omdat moeder weer aan het werk gaat en er komt een zusje bij die start over 3 weken en dan komen beide dames ipv 1 nu 2 dagen! ben zo blij eindelijk niet meer de eindjes aan elkaar hoeven knopen want het is nu echt heeel krap rondkomen.. Lekker naar buiten gaan hoor of naar een kinderboerderij oid koekjes bakken en pizza is ook altijd leuk en lekker
Ik heb een blusdeken ja, in de keuken, en een brandblusser op zolder. Dat hadden we zowizo al. Een blusdeken is ideaal om een vlam in de pan te smoren. En ik had hem vroeger ook altijd al omdat mn hobby glasbranden was.
Vraagje aan de zelfstandige gastouders hier die zelf hun belastingaangifte invullen: - Wat vul je in bij activa en passiva? - Waar vul je bedragen in die je wel gefactureerd hebt, maar nog niet uitbetaald hebt gekregen? Ik vind het toch knap lastig om allemaal in te vullen. Heb eigenlijk altijd zelf aangifte gedaan, maar snap er nu echt even helemaal niks van ...
Goldsworld, ik raad je echt aan iemand hiervoor in te huren. Hoeft niet veel te kosten en kan heel veel opleveren. Ik kan je niet helpen, doe het dus niet zelf maar samen met een accountant
Ik ben geen zelfstandig gastouder maar wij gaan nu ook iemand vragen die er verstand van heeft.. succes!
Ik laat de belasting doen, dus kan je niet helpen. Blusdeken heb ik ook. Een brandblusser werd mij afgeraden door een brandweerman. Als je die nodig hebt, is de brand te groot om zelf te blussen en moet je maken dat je buiten komt met alle kindjes (ipv tijd 'verspillen' aan blussen). Zo is mij verteld. Vind het wel anders als je hobby glasbranden is, dan kan ik me voorstellen dat je een brandblusser naast je zet als je bezig bent. Dochterlief heeft een tekening gemaakt (manlief is jarig), tekening heb ik op een flesje bier geplakt en haar verjaardagskado was klaar. Vond het wel een heel simpel, maar toch leuk kado.