Gefeliciteerd Korenbloem! Lekker genieten van je eigen meiden en geniet van deze bijzondere tijd! Sammie, succes! Hopelijk snel jullie derde moppie in je armen! Goldsworld, krijg je daar niet de zenuwen van, dat je misschien na je verlof zonder kindjes zit? Of is jouw inkomen niet noodzakelijk? Hier loopt alles weer een stuk lekkerder nu we meer naar buiten kunnen. Paar weken terug zat ik er echt doorheen. Mijn huis is eigenlijk te klein om met zes kinderen lange tijd binnen te zitten. Op een gegeven moment weet je gewoon niet meer wat je nog kunt aanbieden. Maar nu we weer meer op stap kunnen zie ik het weer rooskleurig in. Over anderhalve maand start een nieuw gastkindje, 4 dagen per week (jongetje van dan 9 weken oud). Ik zit dan echt vijf dagen p week op maximale bezetting!
korenbloem gefeliciteerd! Sammie succes hopelijk ben je er gauw Goldsword geniet van je verlof hier heb ik de kinderen laten verven en stempelen met verf dit hebben we om een tissuedoos geplakt erg leuk!
Valt mee Maar dat komt omdat ik er bewust voor heb gekozen om ook nu al kindjes af te zeggen. Ik studeer pedagogiek (thuisstudie, derde jaar) en loop nu stage voor 3 dagen in de week. Samen met werk werd het me een beetje te veel allemaal. Ik had niet alle kindjes afgezegd, maar wel degene die 4 dagen in de week kwam. Helaas komen twee andere kindjes niet meer door verandering van werk van de ouders, maar ik heb er wel vertrouwen in dat het na mijn verlof weer gaat lopen. Gelukkig is mijn inkomen niet het hoofdinkomen, wel fijn om te hebben hoor, maar zonder redden we het ook wel even. Dat scheelt
Hoop dat alles goed is gegaan en je inmiddels lekker met je baby in je armen ligt. Die tissuedoos ga ik onthouden, leuk idee! Ik wil ook aan het eind van mijn verlof weer op zoek gaan naar gastkindjes. Zit nu op woensdag vol, maar 2 kindjes stoppen per februari. Op donderdag en vrijdag heb ik 1 gastkindje. Die van vrijdag stopt ook per januari. Dus er komt weer plek.
Hoi meiden, Gister om 10.52 ben ik bevallen van een zoon! We mochten smiddags gelijk naar huis. Dus nu lekker bijkomen en van elkaar genieten
Gefelciiteerd!! Wij moeten heel wat omschakelen hier... Ik zit per deze zomer op volle bezetting qua opvang en in december gaat er een kindje weg ( naar school ) in januari zou ik zelf een kindje verwachten dus dat kwam allemaal mooi uit. Doorwerken tot half december oid en dan vrij snel weer beginnen. Maar ik verwacht een tweeling! En toen konden we ineens onze lijst opvang kindjes wel heel selectief bekijken; baby van 6 maanden als onze kindjes verwacht worden; die kan dus niet meer. Drukke dreumes die veel tillen enz nodig heeft samen met een erg uitputtende zus die me al mn energie kost; die willen we dus al vrij snel in de zwangerschap opzeggen.... De tijdelijke opvang kindjes kan ik grotendeels opvangen alleen de laatste week van haar opvang heb ik dan ook al verlof... Gelukkig belde ivm avond vierdaagse ineens mn maandag en dinsdag klantje af, lekker wat extra rust nu ik zo moe ben!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! En wat bijzonder dat jullie een tweeling krijgen! Het is idd niet zo handig mbt het werk als gastouder, maar er is vast een mouw aan te passen. Weten je vraagouders het al?
2 wel, die meiden spelen heel veel met mn dochter en mn dochter weet het dus ik wou niet dat het via de kinderen bij de ouders bekend werd. De andere vraag ouders en het bureau wil ik met 12 weken inlichten. En ja, een tweeling, we zijn in de wolken!
Gefeliciteerd Sammie, met jullie zoon! Goldsword, hoe lang 'moet' jij nog? Staat me bij dat je eind juni bent uitgerekend. Suusjeuh, wat een verrassing dat het er twee zijn. Tja, dan klopt je planning opeens niet meer. In ieder geval gefeliciteerd! Ik vond het al lastig dat ik 1 kindje teveel heb op woensdag na mijn verlof, want wie zeg je op inderdaad. Succes met de puzzel (en wie weet lost het zich vanzelf op, dat was bij mij ook het geval). Voel je je verder goed?
Korenbloem, jij ook gefeliciteerd! Hoe gaat het met de kleine meid? Hier heeft het overbezettingsprobleem zich ook opgelost. Ik mag zelfs aan de bak om nieuwe kinderen te werven Gelukkig zijn er wel een paar gebleven zodat ik niet helemaal opnieuw hoef te beginnen.
Ik voel me best goed maar ben wel moe moe moe. Gelukkig vielen er 2 dagen weg vandaag en hoef ik alleen woensdag te werken. Qua bezetting zal de jongste -die nog moet starten over een maand! Helaas "weg" moeten want ik heb dan zelf al twee babies onder de 1. Dat is wel jammer want hij zou m'n inkomsten bron worden een fulltime baby. Dan gaat er 1 naar school en blijft het broertje daarvan wellicht wel. Dan nog 2 naschoolse kindjes die kunnen blijven. Valt wel mee dus alleen jammer daf de jongste qua leeftijd dus niet kan blijven.
Fijn dat je onverwachts een rustige week had. Gaan al je (gast)kindjes nog naar bed 's middags? Ik had het geluk dat ze allemaal tegelijk sliepen, ging ik zelf ook een uurtje liggen. Slapen kon ik niet, maar gewoon even op de bank liggen met mijn ogen dicht, was al erg fijn. Hoe oud is dat nieuwe kindje (wat volgende maand start) na je verlof? Waarschijnlijk is hij net 1 geworden (of bijna 1) als je weer gaat werken en zou het wel kunnen. Als het een fulltime kindje is (en een groot deel van je inkomsten) is het toch wel fijn als hij terug kan komen. Of het ideaal is, is een tweede; kindje moet eerst bij jou wennen (4-5 maanden), dan naar een andere gastouder tijdens je verlof en dan weer terug naar jou. Kan me voorstellen dat dat erg veel wisselingen zijn voor zo'n kleintje. Daarnaast lijkt het me ook voor jezelf wel heftig, 3 kleintjes zo dicht op elkaar. Ik heb een jaar geleden ook 3 kleintjes gehad. Op de dag dat de jongste (4 maanden oud) voor het eerst kwam, werd de oudste 1 jaar, de derde was toen 6 maanden. Qua leeftijd mocht het dus, maar doordat de jongste veel huilde, KISS en reflux had, was het erg zwaar. Ik heb toen aan het gastouderbureau nog gevraagd hoe het zat omdat ik dacht dat je max. 2 baby's mocht hebben en max. 2 éénjarigen. Maar wanneer je 4 kinderen onder de 2 jaar hebt, mogen dat ook 3 kinderen van 1 jaar oud zijn (en 1 baby). Gisteren was 1 van mijn oude gastkindjes op kraambezoek, erg leuk om te zien hoe groot hij was geworden. Komen jullie (oud)gastkindjes wel eens in het 'wild' tegen? Op 1 na wonen ze allemaal hier in het dorp, maar ik zie ze (of hun ouders) eigenlijk nooit. Toevallig twee keer een moeder in de supermarkt, maar verder niet. Of misschien let ik gewoon niet goed op , beide keren was mijn man mee met boodschappen doen en zag hij die moeder (en ik niet).
Ik zie de meeste gast kindjes ook in het wild ja, een is mn buurmeisje, 1 is een schoolvriendinnetje en de andere twee zie ik regelmatig bij kinderboerderij of andere dagjes uit. Het kleintje is na mn verlof bijna 1 ja, hij begint half juli en zal dan in september/oktober weg moeten tot april. Ik weet niet of het haalbaar is, maar ik heb het bureau en de moeder nog niet ingelicht. De gastkindjes slapen helaas niet meer, de drukke komen ook tot 14uur en met geluk leg ik ze dan op de bank en ga zelf ook even liggen maar morgen is het helaas gewoon erg druk. Gelukkig maar 1 dag.
Hallo, mag ik meekletsen?!?.. Ik wil binnenkort (haha understatement) als gastouder aan de slag. Heb meteen een vraag aan jullie. Ik heb me op een aantal plekken ingeschreven en kom achter het LRKP.. dit kan je pas aanvragen als je een koppeling hebt met een vraagouder, en dan kan het maximaal 10 weken duren. Hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen. Ik ben hier redelijk nieuw komen wonen, en heb geen oppaservaring in deze regio. Op die zoekmachines waar ik kijk word toch redelijk per direct een gastouder gezocht. Hoe vind je ouders die wel even kunnen wachten. Misschien iemand een gouden tip. En hoe lang heeft het lrkp bij jullie geduurd, echt tegen die 10 weken aan?
Welkom, dacht al een nieuwe naam te zien. Op 7 maart (wel in 2013) had ik alle papieren binnen (diploma, VOG's) en heb ik alles naar het gob gestuurd. Op 23 maart werd ik gebeld door de GGD en 25 maart was de controle en werd ik goedgekeurd. Datum dat ik in het LRKP ben ingeschreven was 5 april. Kan dus heel snel. Ik bedenk nu dat ik volgens mij toen nog geen gastkindjes had. Maar weet ik niet meer zeker, was wel bezig met 2 gezinnen, maar of ik die echt al "binnen" had, weet ik niet meer. Weet nog wel dat het gob voorstelde dat wanneer de LRKP nog niet rond was, ik wel kon beginnen en die uren later kon schrijven. Verder heb ik ook een aantal keer een aanmelding gehad als de moeder (hoog)zwanger was, dan heb je sowieso het hele zwangerschapsverlof van de moeder nog. Maar heb ook 1x op dinsdag een telefoontje gekregen en vrijdag kwam het kind voor het eerst, in de tussentijd een kennismakingsgesprek en koppelingsgesprek gehad. Dus alles kan .
Ik heb me in november aangemeld bij een bureau en die kwamen al snel met een match. December kennis gemaakt en de aanvraag gestart. Januari begonnen met oppassen en de uren van januari en februari heb ik in maart erbij geschreven. Op de grote hoop van een jaar gemiddeld een maand berekening gemaak. We hebben dus rond oud en nieuw de aanvraag gestart en 1 maart officieel geregistreerd begonnen. Een week of 8?
Dank voor jullie info. Hopen dat er ook snel een match gemaakt kan worden. Wel fijn om te lezen dat de lrkp niet perse helemaal rond moet zijn (ook voor de ouders die misschien wel eerder opvang willen)Naja, ik wacht rustig af. Heb gelukkig op dit moment nog werk, en kan nog een paar maanden wachten moet dat nodig zijn. Wel een grote babyboom in dit clubje niet?. meerdere net bevallen of zwanger. Leuk hoor!. Gefeliciteerd aan diegene.
vraagje dames: ik heb een alleenstaande moeder met een zoontje van 1jr. ze is nu 2 maand bij me en had geen werk nu heeft ze sinds afgelopen week weer werk heel fijn voor haar maar nu: woe gaan haar zoontje zijn neusamandelen eruit en donderdag wil ze hem gewoon brengen want ze moet werken.. ? volgens haar was haar dochter (nu 9) ook na een paar uur slaap weer helemaal de oude.. nou naar mijn inziens niet onze zoon is er flink ziek van geweest. Nu heb ik een week geleden al aangegeven dat ik a.s. donderdagmiddag niet kan jongste mag afzwemmen, en ik kan en wil kindje niet mee nemen, wil tijd voor mn eigen zoon, ik kan tot 3 uur. nu zegt ze ja dan hebben we een probleem, want ik moet werken.. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? ten eerste wil ik al niet dat ze hem brengt als jij niet fit is, want dan brengt ze hem gaat het niet komt ze er niet voor terug.. en ten tweede het is dan toch haar probleem? ik heb het een week van te voren aangegeven? Alvalst bedankt!
Ik vind zelf een week tevoren aangeven wel kort maar het klopt: het is haar probleem. Ik kijk bij m'n gastkindjes naar hun sociale kring, sommigen hebben wel achterwacht en sommigen niet, daar probeer ik rekening mee te houden qua opzeggen.