Wat is jullie uurtarief en gaan jullie die per januarie verhogen? Ik zit nu op 5 euro per uur en wil naar 5,10 gaan aangezien de ouders per januari meer kot krijgen. Maar ik twijfel omdat ik ergens de ouders niet dat extraatje wil ontnemen, maar aan de anderekant...bijna iedereen krijgt in januari salarisverhoging, waarom zou ik daar geen recht op hebben?
Zit nu op 5,00. En ga per 1 jan. naar 5,03. Heeft GOB zo bepaalt. Dus heb 3 hele centen loonsverhoging. Vorig jaar ging ik van 4,95 naar 5.
Ik zit op 5 en blijft op 5 Vind het prima en ben nog maar net begonnen met huidige kindjes, dus vind het niet eerlijk om gelijk al te verhogen.
Ik heb besloten van 5 naar 5,05 te gaan, zo hebben zowel de ouders als ikzelf iets aan de verhoging van het maximale tarief van de belastingdienst. Ander vraagje: Wanneer zetten jullie je kerstboom neer? Ik het liefst meteen na Sinterklaas maar aan de andere kant twijfel ik of ik, voor de rust van de kindjes, niet beter een weekje kan wachten. Zodat Sinterklaas echt even weg is voor er weer iets nieuws is. Maar vind mn huis dan zo kaal als alle sintknutsels hier weg zijn haha
haha ja ik zet hem 6 December gelijk weg. Ook omdat ik het gek vind dat er eigenlijk geen "afscheid" van sinterklaas is, geen uittocht ofzo, ik merk aan mijn kinderen dat het heel duidelijk is dat wanneer ik de kerstboom neerzet de sint ook echt weg is.
Gaan jullie eigen kinderen ook naar iets van de peuterspeelzaal? Of vinden jullie dit niet nodig omdat er genoeg contact etc. is met andere kids doordat je als gastouder werkt?
Hier gaat onze dochter 2 ochtendje in de week naar de peuterspeelzaal. Vind het ook gewoon een voorbereiding op school. En ze vind het heerlijk. En ik heb even tijd voor mezelf.
mijn jongste gaat vanaf april naar de psz. Hetgeen hij daar doet kan ik hem zelf ook wel bijbrengen, maar ik vind het vooral belangrijk dat hij in kleine stapjes leert dat hij ook dingen zonder mama doet.
Mijn dochter gaat niet naar de peuterspeelzaal om twee redenen: Het is me veel te duur (105 euro per maand voor twee ochtenden van 2,5 uur per week) en het overgrote deel van de kindjes zit er vrijwel gratis met een indicatie voor taal doordat de ouders buitenlands zijn. Ik ben dan dus bang dat mijn dochter die perfect nederlands spreekt straks gebrekkig zou gaan praten omdat er op de psz amper nederlandse kindjes zitten. Ik maak me niet druk om een achterstand, ik denk dat ik meer ontwikkelingsgericht te werk ga als de leidsters op de psz, ben zelf ook bekend en opgeleid met vve programma's en met andere kindjes omgaan doet ze hier natuurlijk ook. Wat ik wel jammer vind is dat ze straks niet gewend is aan weg zijn bij mama. Daarom gaat ze vanaf Januari naar peuterballet, een cursus van 10 weken op de balletschool waar geen ouders bij mogen zijn. Direct na de laatste les start ze op school. Ze heeft er in ieder geval wel heel veel zin in!
Dat scheelt wel wat wij moeten betalen, zo rond de 70 euro per maand voor 2 ochtenden van 3 uur. Je krijgt daarover weer kot. De reden is dat ik het wel doe is dat ze contact krijgt met eigen leeftijdsgenootjes, het omgaan met kindjes doet ze hier ook al, maar die zijn veel jonger. Ik vind het dus wel belangrijk dat ze hier straks naartoe gaat. Het contact wat je krijgt met ouders waarvan de kindjes straks ook naar school gaan, speelt zeker mee. Welke dagen en uren is jullie opvang open? Hier is het van maandag t/m donderdag van 7.00-18.00 uur. Vrijdags is er geen opvang. (tijd voor eigen kids, huishouden etc.)
Hier betalen we 50 euro voor 2 ochtendjes van half 9 tot half 12. Ik werk elke maandag woensdag en donderdag. Van 7:00 tot ongeveer 17:30 uur.
Ik doe aan flexibele opvang, maar over het algemeen ben ik beschikbaar maandag tot en met vrijdag van 7.00-18.00, meestal heb ik niet alle dagen kinderen dus genoeg tijd tussendoor voor huishouden etc. Mocht het een keer andere tijd zijn dan is dat in overleg meestal ook wel prima Ik denk dat mijn dochtertje de peuterspeelzaal heel erg leuk zal vinden, dus ben wel van plan haar te laten gaan. Vind het alleen nog wat lastig waar en welke ... wonen nu 3 jaar in Rotterdam, dus echt bekend met goede scholen etc. ben ik helemaal niet.
@Goldsword Misschien eens aan de ouders vragen. Die wonen daar misschien al langer en hebben goede/ slechte ervaringen met scholen.
iedereen een leuke pakjesavond gehad? Mijn zoontje o.a. een houten werkbank en is vandaag al door verschillende kinderen gebruik van gemaakt. Een topper dus.