Hai meiden! Morgen heb ik een sollicitatiegesprek en als ik aangenomen wordt, moeten mijn kids naar een opvang. Ik loop dus lekker op de zaken vooruit Maar ik werk nu 6,5 jaar als gastouder, dus ik heb nooit te maken gehad met hoe dat werkt, zelf je kids naar de opvang. Mijn twee jongens gaan naar school. Daar zal ik voor- en naschoolse opvang voor moeten regelen. Mijn kleine meid is 2, wordt 3. Voor haar heb ik een VVE indicatie, dat betekent dat ze bij bepaalde kdv's (die gecertificeerd zijn), 2 dagdelen gratis mag. Of naar een psz 4 dagdelen. Het is werk bij een zorgverzekeraar, waar ik 24-32 uur ga werken. Af en toe een zaterdag en geen vaste dagen. Ik ga wel proberen om 1 vaste vrije dag af te spreken, namelijk de vrijdag. Dat is de enige dag dat mijn jongens vroeg uit school zijn. De andere dagen tot 14.15 ivm continurooster. Wie heeft er een vergelijkbaar werkschema en hoe lossen jullie dit op? Ook wat betreft voorschoolse opvang? Ik zit te denken dat onderling met andere ouders in de buurt te regelen. Mijn man is trouwens vrachtwagenchauffeur, dus die werkt van vroeg tot laat, die kan de kinderen nooit halen of brengen.
Ik zie dat je uit Arnhem komt, wij hebben super goede ervaringen met SKAR. Zij bieden ook onregelmatige opvang aan (of flexibele opvang, hoe heet dat), dat je dus niet elke week dezelfde dagen afneemt. Via een app kun je gemakkelijk de dagen doorgeven of ruilen. En de opvanng, vooral de BSO zijn wij super tevreden over. Ze doen onwijs leuke dingen, in de vakanties altijd dagjes uit, laatst zijn ze de hele dag wezen sporten bij het CIOS en eerder waren ze ook eens naar de Korenmaat (kinderboerderij) ballorig, bioscoop etc. Op onze locatie bieden ze ook opvang voor VVE indicatie aan. Weet niet of elke locatie dat doet?
Ik ga er zeker naar kijken! Ik heb inderdaad gezien dat ze flexibele opvang hebben, dan is mijn probleem sowieso helemaal opgelost!
Ik denk dat het in mijn hoofd allemaal veel moeilijker is dan in de werkelijkheid Ik ben al een paar dagen idioot zenuwachtig voor morgen. Dan heb ik het gesprek. Ik moest eerst online een assessment doen en dan werd je wel of niet teruggebeld. Ik werd zowaar gebeld en heb morgen dus een gesprek. Enige dingetje is dat ik de laatste week van april op vakantie ga (weekje cp in Frankrijk) en ze willen dat je in april een fulltime training volgt. Nu hoorde ik dat het thuisstudie is, dus wie weet valt er een mouw aan te passen.
Ik ga heel hard voor je duimen!!! Spannend! En met die kinderopvang komt het wel goed! Ik ben weer lekker thuis, zit even heerlijk zonder kids wat te drinken, eten staat op en ga ze zo ophalen. Een fijn gevoel dat ze het er zó naar hun zin hebben. Vooral mijn dochter is altijd nog druk met vanalles, strijkkralen of knutselen dat ik haar mopperend mee moet sleuren. Dus tegenwoordig kool ik eerst en haal ze dan pas op. Kunnen we meteen aan tafel.