Twijfel, twijfel..... Onze meid gaat sinds kort naar de creche voor 2 dagen per week. Ze heeft het erg naar haar zin, maar is nog wel erg moe. Wat natuurlijk begrijpelijk is. Nu ben ik heel erg aan het twijfelen of ik haar 3 dagen naar de creche moet laten gaan of het bij 2 dagen moet laten. Mijn contract wordt waarschijnlijk niet verlengd en dan moet ik dus op zoek naar een nieuwe baan. Als je diep in mijn hart kijkt wil ik max. 2 dagen werken. Maar een beetje baan voor 2 dagen is bijna niet te vinden. Moeilijk, moeilijk. Wat zouden jullie doen/ wat hebben jullie gedaan?
Heel herkenbaar. Eigenlijk zou ik ook maar 2 dagen willen werken, maar dat is in mijn baan niet mogelijk. Dus dan zou ik iets heel anders moeten gaan zoeken, misschien zelfs wel bijscholen. Heb ik erg over zitten twijfelen, maar het leek me nog zo'n enorme verandering erbij in deze hectische periode in mijn leven. Dus ik werk 3 dagen, mijn dochter gaat 3 dagen naar het KDV. Mijn man kan het eerste jaar nog niet minder dan 5 dagen werken, daarna misschien wel. Dus hopelijk als we 2 kleintjes hebben, hoeven ze nog maar 2 dagen naar het KDV omdat papa ook een dag thuis is. Maar dat is nog even afwachten. Op zich bevalt het wel hoor, 3 dagen KDV. Mijn dochter vindt het heerlijk daar en ik heb er ook alle vertrouwen in. Het enige waar ik bang voor ben is dat ze straks als peuter 2 dagen achter elkaar niet gaat trekken omdat het te vermoeiend is. Persoonlijk heb ik in elk geval wel liever dat ze 3 dagen naar het KDV gaat dan 1 dag KDV, 1 dag oma1 en 1 dag oma2. Dat vind ik teveel verschillende opvoedsituaties. Maar dat soort dingen zijn allemaal persoonlijk. Succes met je moeilijke beslissing!
Ons dochtertje gaat ook 2 dagen per week naar het kdv. Nu 1 maand, en het went inmiddels gelukkig. Ze is 's avonds nog wel moe, maar niet meer zo extreem als in het begin. Mijn man heeft nog krap 2 maanden 1 dag ouderschapsverlof, daarna gaat ze 3 dagen. Als ik zie dat ze toch wel went en het steeds beter gaat heb ik er vertrouwen in dat 3 dagen haar straks wel gaan lukken. Ik werk om de dag, heeft ze telkens weer minimaal en dag om weer bij te komen.
Mijn dochter ging eerst ook voor 2 dagen naar de creche, maar in mijn functie moet ik wel meer werken. Tijdelijk heeft toen mijn moeder 1 dag in de week opgepast. Alleen, zij werkt ook nog dus dat kon niet eindeloos zo doorgaan. Nu gaat onze kleine 3 dagen en ik merk dat het voor haar eigenlijk zelfs wel prettig is. Eerst had ze 1 dag creche, 1 dag oma, en weer een dag creche. Nu zit ze in een vast ritme van 3 dagen creche en het gaat onwijs goed! Ze is wel moe als ze thuis komt, maar ook heel blij en enthousiast. Ik ben eigenlijk degene die er af en toe nog wat moeite mee heeft haha, mn meisje vindt het allemaal prima en heeft het daar heel erg naar haar zin. Maar doe wat je gevoel je zegt. Of vraag eens of je haar 1 keer voor 3 dagen mag brengen, dan kun je zien hoe je kindje het ervaart. Succes!
Ik vind persoonlijk 3 dagen te veel. Mijn dochter is zo ontzettend moe altijd na het KDV. Ze heeft het er hartstikke leuk hoor, maar moet echt bijslapen de dag erna. Ik wil dat ze zich ook nog lekker thuis kan ontwikkelen en spelen, dat ze de dagen thuis niet alleen maar ligt te slapen! Mijn man is een dag minder gaan werken, is dat geen optie voor jullie?
Het zou heerlijk zijn als dat kon en zodra het kan doen we dat ook. Maar: het verschilt ook enorm per kind. Zo moe als jij beschrijft is mijn dochter echt (nog) nooit; ze kan zich thuis nog volop ontwikkelen en spelen! Gisteren heeft ze thuis kort geslapen en dat heeft ze vandaag op het KDV ingehaald, zo kan het ook. En een klein voordeeltje van 3 dagen KDV is er ook: ze was heeeeeel snel gewend en vind het er altijd fantastisch, ze voelt zich er echt thuis. Maar goed, 2 dagen is mijn ideaal...
hmm moet zeggen dat het de laatste tijd ook wel meevalt met bijslapen, maar vooral in het begin sliep ze bijna aan 1 stuk. Mijn dochter gaat maar 1 dag, maar ze was ook zo gewend hoor. Denk niet dat het aantal dagen met wennen te maken heeft, denk meer dat het van je kindje afhangt, hoe snel hij/zij aan een nieuwe omgeving went.
Mijn dochter gaat sinds 1 augustus 3 dagen in de week naar het KDV. Ze vindt het er vanaf het begin geweldig. Heb trouwens ook niet gemerkt dat ze moe wordt van het KDV, maar ze slaapt daar ook veel. De dagen dat ze thuis is, slaapt ze eerder minder, dan meer!
Eva is helemaal niet moe na een dag kdv, integendeel, ze is supervrolijk en gaat maar door! Ze slaapt op het kdv zoals thuis en de dag erna thuis slaapt ze ook als altijd (maar 2 of 3 keer 45 minuten). Persoonlijk zou ik kiezen, als het even kan, voor 2 dagen kdv. Ik vind dat je met 3 dagen teveel mist van je kindje, maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.