Gastouder en slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by C1987, Mar 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. C1987

C1987 Actief lid

Apr 3, 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    M'n dochter is 6 maanden en slaapt overdag slecht.. Ze kan moeilijk in slaap komen en wanneer ze slaapt wordt ze na zo'n 30 - Max 45 minuten weer wakker. We leggen haar dus zo'n 5 à 6 keer in bed overdag zodat ze even kan slapen.
    Nu is ze vandaag voor het eerst naar de gastouder geweest, om te oefenen. Ik heb haar om 10 uur gebracht en net weer opgehaald, voordat ze er naartoe ging heeft ze nog geslapen van 9.00 - 9.35 ongeveer, bij de gastouder heeft ze helemaal nietwillen slapen. Ik maak mij er nu al druk om, want over ruim een week start ze daar voor 1,5 dag per week.. Ze kan toch niet al die tijd daar wakker blijven?!
    Iemand tips?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Komt wel goed: ze moet even de tijd hebben om te wennen. Ik zou bij een moeilijke slaper vooral niet verwachten dat ze direct de eerste keer daar al slaapt. Maar komt echt wel :)
    Onze dochters zijn beide moeilijke slapers (geweest), eerste anderhalf/twee jaar, maar slapen daar kwam vanzelf een eigen ritme in :) Vaak nog meer dan thuis, vanwege alle indrukken daar.

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Herkenbaar zeg! Onze man is vorige week begonnen met twee halve wendagen op het kdv. Tweede dag slechts 1 rondje geslapen terwijl hij normaal wel 2 tot 3 uur slaapt! Ik zag het al toen ik binnenkwam...helemaal bekaf, bleekjes en afwezig (niet huilen overigens, dat dan weer niet, dat doet ie dan thuis lekker :))
    Heb precies hetzelfde als jij en die van mij is nog jonger...wat als hij niet went aan de geluiden en geuren. Bij ons thuis is het eigenlijk altijd rustig...zat natuurlijk de dag erna ook nog met een oververmoeide baby. Maak me er ook veel zorgen over, zou ik eigenlijk niet moeten doen, maar ja...houd dat maar eens tegen.;)

4. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

May 21, 2012
    802
    15
    18
    Heel herkenbaar, mijn dochter sliep niet bij mijn moeder.
    Ze is nu bijna 2 en sinds een paar maanden slaapt ze eindelijk in de buggy. Zodra mijn moeder d'r in een bedje legt, is het huilen.
    Mijn moeder heeft gewoon gezocht naar een manier, zodat ze toch aan d'r rust toekomt.
    Thuis is er overigens niks aan de hand.

Probeer het een beetje te laten komen, zoals het komt.
    Mijn moeder is een beetje een "softie," :D, ze vindt het al gauw zielig en haalt haar uit bed. Gevolg: oververmoeid kind.
    Ik denk dat een GO er heus wel kijk op heeft en een oplossing zoekt, mocht dat nodig zijn.

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Lastig! Ik weet er alles van, ook al is mijn zoontje wel een goede slaper. Toch sliep hij bij de gastouder altijd een stuk minder. Heb me er enorm druk over gemaakt, maar dat had helemaal geen zin. Je hebt het nu eenmaal niet in de hand... Toen hij wat meer gewend was en wat ouder werd, ging het slapen al een stuk beter. Hij gaat wel altijd wat vroeger naar bed 's avonds als hij daar is geweest.

6. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    1,052
    178
    63
    Gelderland
    Onze dochter slaapt thuis ook vaak 30-45minuten. en is meestal zo'n 1,5u wakker. Op het KDV is ze makkelijk 2 uur wakker en slaapt vervolgens 2 uur... en later nog een keer. Dus het kan ook andersom.

Probeer je niet te druk te maken, dat helpt niet helaas en zelf heb je er veel last van.

Op het KDV slaan ze een deken/doek om haar armen heen (het is geen inbakeren) en daardoor slaapt ze daar erg rustig. Ook is het redelijk donker. Misschien kan de GO zoiets doen? Misschien heeft de GO wel ervaring ermee en komt het allemaal goed. Zo'n eerste keer krijgt je kindje ook zoveel indrukken, dan hebben ze het veel te druk om te slapen!

Share This Page