Leefregels reflux.... Maar hoe in badje doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimK, 7 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Dag dames.

Onze dochter heeft (denken wij) verborgen reflux. Waarom denken wij dit:
    - veel slikken, soms nog uren na voeding
    - minimaal 3x per dag de hik
    - door merg en been krijsen: niks helpt om rustig te worden
    - overstrekken.

Volgende week hebben we een afspraak bij de kinderarts, eens kijken wat die zegt.

Wat ik me afvraag. Het bedje staat bijv schuin etc. Maar ik vraag me af: hoe doen jullie dat met het badje? Liggen in bad vind ze namelijk vreselijk. Nu douch ik dus altijd met haar. Vind ze heerlijk. Maar zou ook wel eens een lekker baddermomentje met haar willen. Hoe doen jullie dat met je kindje met reflux? Of lukt dat gewoon niet?

2. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet niet hoe oud ze is?

Anders misschien in de tummy tub (dus zittend?) of in het badje met zo'n badzitje voor babies? Liggen ze ook een beetje schuin namelijk.

3. KimK

KimK Niet meer actief

Hmm Tummytub vind ik zelf niet zo.... Badzitje is een goed idee....

4. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hier lukt het niet. Een grote overstrekpartij waarbij hij bijna uit het bad vliegt :D

Het is op jonge leeftijd ook moeilijk om een geschikt tijdstip te vinden dus douchen is wel makkelijker. Ervaring hier is dat het pas leuk wordt wanneer ze in bad kunnen zitten.

5. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier heeft het badje juist het tegenovergestelde effect. Hij wordt er super rustig van en dat helpt tegen de reflux. Weet niet of het gewoon aan het kind ligt, maar zal beschrijven hoe ik het doe, misschien heb je daar wat aan?

Het badje doe ik voor hij de laatste fles krijgt om de nacht in te gaan. Zijn maagje is dan zo leeg mogelijk. Ik heb een lamp aan die niet heel fel is, beetje schemerig dus. Badwater niet warmer dan 38° anders krijgt hij ook meteen last. Ik zet een heel rustig muziekje op, altijd hetzelfde zodat hij weet dat het baddertijd is. Ik praat heel zachtjes en kleed hem heel langzaam uit. Gewoon alles om hem zo kalm mogelijk te houden. Dan zet ik hem in het badje, rechtop houdend. Dus eerst de voetjes en dan het kontje. Doe het badje altijd heel vol zodat ik hem niet te plat hoef te leggen om hem al een heel end onder water te hebben. Zo houd ik hem tot ik voel dat hij ontspant. Dan leg ik hem langzaam wat platter en uiteindelijk wil hij zelf graag dieper en met zijn oortjes onder water. Zodra ik merk dat hij onrustig wordt haal ik hem eruit of anders als het water te koud wordt. Hij vindt het ook heerlijk als ik met een nat washandje over zijn hoofdje streel. Dan veranderd ie echt in een slap popje in mijn handen. Terwijl ik hem afdroog en aankleed brengt zijn papa een lekker flesje. Half uur tot 3 kwartier rechtop, verhaaltje op schoot en naar bed.

Als je volgende week bij de ka geweest bent en je krijgt medicatie dan zal het waarschijnlijk ook snel beter gaan. Dan wordt het badje vast ook snel minder vervelend!

Deel Deze Pagina