Hallo, Na mijn bevallingsverlof neem ik in overleg met mijn werkgever 3 maanden volledig ouderschapsverlof op omdat mijn contract in feb afloopt en niet wordt verlengd. Ik wil graag bij mijn dochter zijn en aangezien mijn contract niet wordt verlengd, wil ik die drie maanden waarin ik verlof in kan opnemen dan ook volledig benutten. Ik vraag me alleen af, hou ik die resterende 3 maanden dan te goed (misschien onder het mom van "verdelen in 6 delen?" )of vervalt de rest omdat ik word ontslagen? Alvast bedankt! groetjes
Beste Lelie12, Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Het ouderschapsverlof heb je geregeld met de werkgever. Wordt je contract niet verlengd, dan eindigt het ouderschapsverlof op de eerste dag van je werkloosheid. Hoe het zit met het opnemen van je resterende ouderschapsverlof als je opnieuw gaat werken overleg je dan weer met de nieuwe werkgever. Vraag je na het ouderschapsverlof een WW-uitkering aan? Dan tellen de uren die je opneemt voor het ouderschapsverlof mee als gewerkte uren. Actuele informatie over het ouderschapsverlof vind je op de site van de Rijksoverheid. Voor vragen kan je ook bellen met telefoonnummer 1400. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nlwebcare