Hallo, Ik zit met een vraag: Ik ben maandag een sollicitatiegesprek en ik ben dan 11 weken zwanger. Is het verstandig om te vertellen dat ik zwanger ben? Zoniet is het dan als ik bijv een halfjaar contract krijg en die niet verlengt word omdat ik zwanger ben nog wel recht op een uitkering. ( ik ben sinds 23 jan een uitkering tot 23 juli ) Dank u wel alvast voor reactie
Beste Mosa, Je wilt weten of het verstandig is om op het sollicitatiegesprek te vertellen dat je zwanger bent. Daar kan ik je niet over adviseren, dat kun je alleen zelf beslissen. Als je 26 weken hebt gewerkt, heb je WW-rechten opgebouwd. Je kunt dan inderdaad een WW-uitkering krijgen als je aan de overige voorwaarden voor een WW-uitkering voldoet. Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met de zin ik ben sinds 23 jan een uitkering tot 23 juli. Kun je dat toelichten? Actuele informatie over het recht op WW vind je hier. Ik wens je veel succes met je sollicitatiegesprek. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
hallo, Ik bedoel dat ik een uitkering heb van 23 jan tot 23 juli. typ foutje. Als ik met zwangerschapverlof ga al ik bij een uitzendbureu werk heb ik wel recht op een zwangerschapsuitkering? En heb ik er ook recht op als ik voor mijn verlof ontslagen word.. ( wat voor reden dan ook ) heb dan minder dna 26 weken gewerkt na een uitkering. bedankt voor de reactie
Beste Mosa, Ook als uitzendkracht heb je recht op een WAZO-uitkering. Je werkgever vraagt dit voor je aan. Tijdens je zwangerschap mag je niet worden ontslagen, je hebt dan ontslagbescherming. Mocht je dienstverband niet worden verlengd, dan kan je WW worden voortgezet. Je WW stopt dan als je met verlof gaat. Als je de baan niet krijgt, dan houd je je WW-uitkering. Die stopt op 23 juli, zoals je zegt. Volgens je ticker zou je eind augustus zijn uitgerekend. Dat is binnen tien weken na het einde van je WW. Je krijgt dan op basis van je WW-uitkering een WAZO-uitkering. Actuele informatie over de WAZO vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare