Vraagje duur ww

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Gizzy3378, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzy3378

Gizzy3378 Actief lid

18 okt 2010
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraag ivm de ww uitkering...Ik heb een ww uitkering voor 40 uur per week,momenteel werk ik gemiddeld 15 tot 20 uur per week heeft dit nog invloed op de duur van mijn ww uitkering,wordt deze langer aangezien ik recht op op 40 uur ww per week maar nu dus 20/25 per week ww krijg?

Groetjes

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Gizzy3378,

Wat er met je WW gebeurt als je gedeeltelijk werkt, hangt af van het aantal uren dat je werkt. Als je na aftrek van de gewerkte uren minder dan 5 uren per week werkloos blijft, wordt dit gezien als volledige werkhervatting. Je krijgt over die week geen WW uitgekeerd, maar de einddatum van de WW verschuift wel een week.

Blijf je meer dan 5 uren per week werkloos, dan vult de WW aan. Je maakt dan gebruikt van je WW recht, waardoor de einddatum niet opschuift. Wel bouw je tijdens deze werkzaamheden nieuwe WW-rechten op. Heb je tijdens je WW-uitkering minstens 26 weken gewerkt, dan kun je na afloop van dat werk een nieuwe WW-uitkering aanvragen voor deze gewerkte uren.

Actuele informatie over werken naast een WW-uitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina