Bedankt, ik voel me goed, maar bij mijn vorige zwangerschappen (1e was een miskraam bij 11+6) heb ik tot ruim 11 weken nergens last van gehad. Misselijkheid en overgeven begon pas na ruim 11 weken en duurde tot 21/22 weken. Dus daar houd ik deze keer wel rekening mee.
Fijn dat je je goed voelt! Wel een onzekere periode dan als je al eens eerder een miskraam hebt gehad Hopelijk zul je nu niet al te misselijk zijn. Heb je al een datum voor de eerste echo? Hier vandaag mijn ovulatie die we goed benut hebben Dus spannend op het Wachtbankje heen en weer wippen haha Gisteren verteld tegen een vriendin dat we 'bezig' zijn. Kan er niks aan doen maar ineens gaan alle gesprekken over baby's en zwangere meiden enzo. Ze was erg enthousiast en blij voor ons als het mag lukken. Haar kindje komt ook 1 dag in de week naar de opvang maar zij zal er niet aan moeten denken dat hij weg zal gaan hier. De paar maand verlof regelen ze andere opvang. Gelukkig maar! Helaas wel vandaag te horen gekregen dan een kindje dat 3 dagen komt gaat stoppen. Een contract van ruim 100 uur per maand. Dat is flink balen. Want dit krijg ik niet meer zo snel terug natuurlijk... Een ander kindje dat ook 3 dagen komt gaat 1 dag minder komen. Het loopt een beetje leeg dus hier... hebben jullie nog tips om reclame te maken? Tot nu toe alleen af en toe een berichtje op fb geplaatst.... De rest is komen aanwaaien zeg maar
Hè wat balen dat het leegloopt. Ik heb het grootste deel van mijn gastkindjes via het gob gekregen. 2 via mijn website en 1 via vrienden. Heb ook een kennismakingsgesprek gehad met mensen die mijn kaartje in de supermarkt hadden zien hangen. Dus dat zijn wat ideeën. Het gob heeft ook een facebook, daar staan ook wel eens oproepjes op van gastouders die plek hebben. Spannend, ben benieuwd of je over 2 weken ook een positieve test hebt. Ik had vanmiddag toch een stomme actie. Ik had 1 van de gastkindjes op bed gelegd, de ander eruit gehaald. En een uur later zie ik mijn eigen dochter rondkruipen en ik denk wat doet die hier, die hoort allang op bed te liggen. Ben ik gewoon vergeten mijn eigen kind op bed te leggen. Ze is bekaf, inmiddels slaapt ze al 2 uur. De eerste afspraak bij de verloskundige is 21 september. Dan wordt de afspraak voor de echo gemaakt. Vanwege mijn miskraam mocht ik al eerder een echo, rond de 8 weken. Maar omdat het toen met 11+6 misschien, heb ik niet het idee dat een echo met 8 weken dan al heel veel zegt. Dus we doen gewoon de termijnecho met 12 weken.
Hahaha dat meen je niet! Was je haar gewoon vergeten ? Hihi Hi Genoeg hormonen in je lijf dus Spannend de eerste afspraak bij de VK! Ja ben ook erg benieuwd wat het deze ronde gaat geven. Ik heb de 1ste ronde een beetje als extra gezien om in mijn cyclus te komen . Maar zoals het er nu uit ziet heeft deze ronde 27 dagen. Dus dat zit gemiddeld wel goed Heb veel hoop dat het goed zit maar ben er ook te veel mee bezig merk ik.... Voor mijn man hoeft het nog niet perse meteen. We zien wel hoe het komt zegt hij. Maar ondertussen wil hij wel precies weten wanneer ik een positieve ovu heb gehad haha Dat is een goede tip! Van de supermarkt. Dat ga ik morgen eens even doen. Rondje door de wijk. Het gastouderbureau heeft op dit moment geen aanmeldingen. Hopelijk binnenkort wel snel. Mijn man zegt dat het weinig nut heeft omdat ik dan na 1 of 2 maand moet zeggen dat ik zwanger ben... zit ook wel wat in maar ja voor hetzelfde geld duurt het nog een jaar...
hoi hoi.. leuk idee hier! ik ben nu 33weken zwanger en begin in januari als onthaalouder ben van België dus hier noemt dat anders zo benieuwd hoe het zal gaan met mn eigen ventje in mama's opvang. grtz
Wat ontzettend leuk! Ben wel erg benieuwd naar alle regeltjes enz vanuit België. Wat ik van mijn vriendin begrijp is dat zij nog geen 10 euro per dag betaald aan de onthaal moeder... Wat verdien je er zelf dan aan? Wij twijfelen veel om naar België te verhuizen (wonen nu in Zuid Limburg ) maar gezien mijn inkomsten durf ik het niet aan... Kun je me er wat meer over vertellen? En heb je al kindjes op de lijst staan die gaan komen?
hoi hoi.. ik heb 14maanden fulltime in een kinderdagverblijf gewerkt. ik deed mijn werk super graag. helaas heb ik mijn ontslag ik november 2014 gekregen omdat de bazin wist dat ik aan mn kinderwens wou beginnen. 😠 wij zijn december 2014 begonnen met onze kinderwens. ik twijfelde of ik al wilde starten of wachten tot na de zwangerschap. in februari was ik zwanger dus die keuze hoefde ik nietmeer te maken ☺ ik volg ondertussen ook nog een opleiding via avondschool omwille van het nieuwe decreet van april 2014. (dat iedereen die met kinderen werk een diploma moet hebben daarvoor voor 2016). donderdag start mijn 2e en laatste jaar. elke donderdag avond en zaterdag voormiddag. mijn ventje is uitgerekend voor oktober en ik zal in januari starten met opvang hier. ik word onthaalouder via de dienst. het is hier ook pas ingrvoerd dat je 40u opleiding moet volgen voordat de procedure start. zodat je weet waar je aan begint, wat het inhoud,.. omdat er teveel mensen het onderschatten en dus snel stoppen. zo hopen ze dat probleem te kunnen vermijden. die 40u heb ik ook al gedaan in april. De procedure loopt hier nog. kwa papieren is zo goed als alles rond. hier moet je wel 2 stage dagen doen bij een andere onthaalouder zodat je weet hoe het eraan toegaat. zijn dien je ook alle uitleg van papierwerk. 1 dag heb ik gedaan, mijn 2e was gepland maar aangezien ik vanaf 25weken moest plat liggen is deze uitgesteld en staat alles nu op pauze tot ik die dag heb gedaan. hoop deze dag te kunnen doen als ik 37w zwanger ben. dan loopt alles weer verder en kunnen binnenkort gesprekken met ouders starten en zo rustig beginnen in januari met mijn ventje erbij. ik kijk er enorm naar uit om er terug in te vliegen ! 😊 hier mag je maximum 8 kindjes, ook afhankelijk van je ruimte. je eigen kindje word tot hij naar de school gaat meegerekend. groetjes
het inkomen is een dikke 18euro per dag per kind. je mag max. 4 fulltimers (5dagen/week) maar dat valt bijna niet voor dat je er zo 4 hebt dus 1 kind van 3dagen en 1 van 2 dagen telt ook als 1 fulltimer
Jeetje dat is wel veel hoor 8 kinderen! Hier mag je er 6. En dat is soms met leeftijden bijna niet te doen. Als je een paar pwuters/kleuters erbij hebt kan het prima. Leuk dat je er weer zin in hebt! Ik heb zelf 4 jaar ervaring in de kinder opvang maar dit thuis is zoveel malen beter!
in het kinderdagverblijf waar ik werkte voelde het echt als bandwerk en dat wil ik nietmeer. ik had soms 9 babys onder de 15maanden voor mij alleen.. dus 8 max peuters en babys lukt me wel.. ze laten je toch nooit ineens met 8 starten
Ik ken het probleem...Dit hadden wij ook op het kdv. Alles behalve leuk. De kinderen werden er ook niet vrolijker van moet ik zeggen. Voor mij zou 8 teveel zijn. Niet dat ik ze niet aan zou kunnen, want dat heb ik meer gedaan. Maar voor de rust en persoonlijke aandacht vind ik zelf 6 echt een max. Met 4 a 5 kindjes overdag vind ik het stukken gezelliger. Je hoeft geen lopende band werk te doen en hebt tijd genoeg voor individuele aandacht
Welkom prettygreeneye,. Zijn er in België dan ook nog eisen aan de leeftijden? In Nederland mag je maximaal 5 kinderen tot 4 jaar opvangen. Een 6e kind mag, als minimaal 1 kind 4 jaar is. Eigen kinderen tellen volgens mij tot 10 jaar mee. Er mogen maximaal 2 baby's zijn (tot 1 jaar) en niet meer dan 4 kinderen onder de 2 jaar. 8 kinderen lijkt me aardig aanpoten, maar het is inderdaad dat je ze niet met allemaal tegelijk start. Als er iedere keer 1 kind bijkomt, zal het vast meevallen. Via het ene gastouderbureau krijg ik 4,45 per uur per kind, bij het andere 5. Dit is bruto, dus het jaar erop krijg ik een acceptgiro van de belastingdienst om nog het één en ander te betalen. Er wordt gezegd dat je daarvoor ongeveer 1/3 apart moet houden. 18 per dag per kind, klinkt (voor Nederlandse begrippen) best weinig.
korenbloem: hier gaan peuters op de leeftijd tussen 2, en 3jaar naar school. dus opvang word aangeboden van 0 tot 3jaar. voor de rest geen regels ivm leeftijden. gek dat dat bij jullie wel zo is. eigen kindjes tellen mee tot ze naar het lager onderwijs gaan 6jaar +-. het is bijna 19euro maar je moet hier niks van afhouden.. alles is puur en alleen voor mezelf. natuurlijk moet je er wel eten en drinken enzo van betalen maar ken nu enkele onthaalouders en kwa loon hebben ze niet te klagen met een volle bezetting. in het kdv had ik 1300 +-
Ok dus je hoeft ook geen belasting af te staan? Het is dus netto wat je meteen over houd? Maar wil je echt wel 5 dagen in de week volledige bezetting hebben? En je weet natuurlijk niet óf je vol zit...? Ik had het afgelopen jaar behoorlijk druk. Nu zijn er afgelopen maand 2 kindjes gestopt vanwege nieuwe baan moeder. Aankomende maand gaat nog een kindje stoppen ivm verhuizing en 1 kindje gaat minder komen omdat hij 1 dag extra naar oma kan. Nu is de bezetting weer erg laag zeg maar. Voor mij nog wel voldoende kwa salaris maar het kan voller. Dit is wel het nadeel van het werk vind ik... je hebt geen vast salaris. En je kunt er ook weinig aan doen om volledige bezetting te willen in de opvang. Het is maar net de vraag hoeveel opvang er in aanvraag is. Is er bij jullie wel veel vraag naar onthaalmoeders?
inderdaad je komt tenlaste van je man. deze gaat ook meer verdienen daardoor. ik start op en dan zit je nooit vol . als ik er met 6 het gevorl heb dat het genoeg is kan je dat zelf bepalen dus we zullen wel zien wat de toekomst brengt he hier in de buurt is er heel veel vraag naar onthaalouders. als ze er teveel hebben laten ze ook niemand meer opstaryen dus is opzich wel positief. hier zorgd de dienst voor kindjes maar je mag altijd ook zelf reclame maken en zorgen voor kindjes.
@PrettyGreenEye: Wat leuk om te lezen hoe dat allemaal in België geregeld is. Maar wel goed dat er zoveel vraag is naar onthaalmoeders. Ik heb wel eens weken zonder werk gezeten omdat er gewoon echt niks was. Geen werk is geen inkomen dus echt geen pretje. Ik ben onlangs begonnen bij een nieuw gezin (aan huis) heb het tot nu toe naar mn zin. Merk wel dat ouders me aan het testen zijn met de taakjes, lijstje werd elke dag wat groter. Maar doe niet alles, want ik ben er gewoon voor de kinderen dus vind dat die niet onder het takenlijstje van boodschappen doen en schoonmaken moet lijden. Nu heb ik wel een beetje een dingetje op mijn oude werk waar ik nog 2 dagen per week werk. Ik ben dit weekend ziek geworden dus heb me voor vandaag afgemeld gewoon om nog even aan te sterken want ik heb weer een drukke week voor de boeg. Ik heb dit optijd doorgeven via de whatsapp (zo geven wij alles door aan elkaar) Nu heb ik alleen nog helemaal niks gehoord van ze. Ik verwacht geen beterschap maar zeg op zn minst oke. Ik ben er een beetje van in de war.. dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt maar uiteindelijk na een paar uur hoor ik toch wel iets van ze. Nu niet, zijn ze boos, ik heb geen idee. Maar ik ga nu wel met een rotgevoel er naar toe vrijdag, want vind het niet netjes hoe ze met 'personeel' omgaan. Zo pff even frustraties kwijt.. sorry
Oei dat is vervelend ciprilla... Misschien donderdag even voor de zekerheid bellen of appen dat je weer beter bent en vrijdag gaat komen? Inderdaad grappig hoe alles anders is in België. Hoop dat het goed gaat lopen Hier even alles op de rij gezet kwa kind aantal. Ik hou in oktober 9 kindjes over wat ongeveer 388 uur in de maand is. Hou dus toch nog een 1700,- over. Ik zat al helemaal te stressen dat ik niet meer zoveel zou verdienen... Misschien dat ik het ook wel even zo laat tot dat ik zwanger ben en ga bevallen. Misschien komt er nog 1 kindje voor 1 dag terug naar de opvang. Vanaf okt. Dus dat kan nog mooi erbij
ciprilla: dan zijn ze je serieus aan het testen ja! je bent er voor de kinderen niet voor het huishouden he.. zou daar echt niet tegen kunnen. daarom fijn in mn eigen huisje de stress van je werk nu je ziek bent ken ik ook goed.. zo rot hoe ze personeel behandelen! was bij ons in het kdv ook. helaas heeft ze me ontslaan toen ze wist dat ik aan mn eigen gezinnetje ging beginnen. 3muisjes: wauw das een mooi bedrag hoor! voorlopig heb ik nog dop.. een dikke 900euro. hopelijk is het snel januari! kijk er zo naar uit