He meiden Wij hebben ook de dag v de gastouder gevierd. Eigenlijk de hele week! Want ik heb niet alle kindjes op donderdag n wilde ze toch graag mee laten vieren. Het was een gezellige week! Veel activiteiten rond kikker gedaan, het boek wat centraal stond was namelijk van kikker. Vanmorgen heb ik een test gedaan en die is positief!! Dus ja, we krijgen hier familieuitbreiding Hoe het moet met de gastkindjes weet ik nog niet haha, want ik heb wel weer een plek minder en nu zit ik vol. We zien wel! Zo rond 13 mei uitgerekend, nu dus 6 weken zwanger
Gefeliciteerd Sammie! Wat knap dat je zolang kon wachten met testen. Hoe voel je je? Ik ben sinds maandag zo moe. En het vervelende is dat ik 's nachts heel veel wakker lig. Verder wat misselijk, maar met biscuitjes kom ik de dag aardig door. Woensdag vertelde een moeder van een gastkindje dat ze 10 weken zwanger is. Erg leuk. Ze had het eigenlijk nog een paar weken stil willen houden, maar ze had haar zoontje (ruim 2,5 jaar) meegenomen met de echo en hij vertelt aan iedereen: "Mama dekentje op buik, mama sausje op buik, baby kijken". Heb wel op mijn tong moeten bijten om zelf nog niets te vertellen. Hoop wel dat ze blijft werken na haar verlof want haar zoontje is erg leuk en gezellig, maar met hen heb ik ook een goede band.
@Sammie1: Gefeliciteerd! Wat leuk en knap dat je zolang kon wachten met testen! @Korenbloem86: Ojee wat zwangerschapskwaaltjes. Wat leuk dat die moeder jou zo vroeg op de hoogte houd. Snap best dat het dan lastig is om niks te zeggen. Mocht ze blijven werken krijg jij er wel een extra kindje bij dus dat is wel fijn voor jou. Hier alles rustig, vandaag weer aan het werk. En wachten op mn eisprong..
Wat leuk zwangere dames! Ik dacht het al wel Sammie! Wel knap dat je zo lang hebt kunnen wachten! Eerste symptomen al duidelijk dus haha. We leuk dat je samen met een vraagouder zwanger bent! Kan me voorstellen dat je op je tong hebt moeten bijten haha. Wanneer ben je van plan het tegen de ouders en kindjes te gaan zeggen? En heb je al een idee hoe? Ik bedacht me laatst dat het leuk zou zijn om een klein kadootje te halen voor de kindjes van de baby zeg maar. En dan met een tekst erbij dat hij/zij binnen kort ook komt spelen. Iets in die trend zeg maar Maar ja eerst maar zwanger worden haha Hier ook afwachten op de eisprong. In principe cyclus van 26 dus dan zou hij zondag komen. Maar ik begin vrijdag alvast met ovu testen. Wat leuk dat we samen de 12 de oktober nod hebben ciprilla! Hoeveelste ronde zit je nu? Spiraaltje is echt zoveel fijner dan de pil! Ik baal echt dat het spiraaltje eruit is nu hahaha. Ik voel me zoveel beter met dat ding! Geen last van menstruatie rugpijn buikpijn. Bah! Gelukkig is de menstruatie nu alweer voorbij. Hopelijk snel raak en dan even 8 maand niks
@3muisjes: Leuk ideetje dat van die kadootjes. Eerst maar is zwanger worden ja ideetjes bedenken kan altijd Dit is ronde 1, extra spannend want ik weet niet waar ik op moet letten. Ik zit nu op mn eisprong te wachten en probeer dit een beetje te controleren door mn slijm te checken (bah klinkt vies ) Dus afwachten maar. Had jij gewoon de mirena spiraal?
Haha ja fantaseren ben ik goed in. Zie het al helemaal voor me. Onze eerste vakantie met 5 kids. En ben ook zo benieuwd hoe de kinderen gaan reageren op het nieuws als ik zwanger ben. Ze zullen vast door het dolle heen zijn haha. Maar voor nu nog even met beide benen op de grond Slijm checken heb ik ook gedaan afgelopen maand en klopte precies met de positieve ovulatie testen. Ik vind het fijn om te gebruiken. Als extra zekerheid zeg maar. Ik haal ze bij de action. 5 st. Voor 2,49. Kost dus bijna niks. Maar ik voel mijn eisprong heel erg goed. Ik heb dan een hele dag last van lage rugpijn en vaak ook hoofdpijn. Geen handige symptomen als je moet klussen haha. Ik weet overigens niet wat ik voel. Of het eitje dan zeg maar springt of dat hij onderweg is... vandaar de testen. Zo weet ik het van tevoren en hoef ik niet bang te zijn dat ik te laat ben Ik had een mirena spiraaltje. 3x gehad nu al. Vind hem erg fijn. Werd nooit ongesteld, alleen voelde ik mijn eisprong 1x per maand. Ik kan hem je echt aanraden! Het plaatsen is wel erg gevoelig en daar kun je echt wel wat last van hebben. Eruit halen gaat simpel is bij mij gebleken hahaha
@3muisjes: Wij fantaseren hier ook genoeg hoor. Vind het alleen maar leuk Ja ik heb dus nog geen idee hoe ik mn eisprong eventueel kan herkennen. Ik heb gelezen over dat slijm dus hou dat maar in de gaten. Ovulatietesten wilde we echt nog niet gebruiken. Misschien na een aantal rondes. Sommige vrouwen worden toch wel ongesteld met de mirena? Ideaal hoor niet ongesteld worden. Lijkt me ook wel wat Heb je bij de mirena nog wel een eisprong dan? Ik dacht van niet, net als bij de pil.
Bij het mirena spiraaltje heb je wel een eisprong, maar je lichaam maakt geen vruchtbaar slijm aan, zodat het eitje zich niet kan innestelen zeg maar. (tenminste als ik het goed begrepen heb haha)
Spannend meiden! Hier ben ik het ene moment helemaal happy, het andere moment erg twijfelachtig van hoe nu verder met m'n werk. Hoe zullen de ouders reageren? Blijven m'n gastkindjes bij mij of niet? Ik vind met 4 kinderen fijner werken dan met 5. Nu is dit ons 3e eigen kindje. Dat zou betekenen dat ik er nog maar 1 kan opvangen. Dat is wel weer weinig. Of niet? Als dochter volgend jaar naar school gaat mag ik er wel weer 1 bij, maar dan heb ik er, als ze uit school is 6! Hebben jullie hier al ideeën over? En tips voor mij?
Oei Sammie dat is inderdaad wel meteen veel! Je kleintjes zijn ook nog jong he? Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik 4 kindjes overdag goed en gezellig te doen vind. Mijn eigen zoontje komt om 3 uur thuis dus dan heb ik er 5. Maar soms gaan er ook al kindjes rond 4 of 5 uur weg dus dat scheelt. 2 dagen in de week heb ik na 15:00 6 kinderen Ik heb nu de volgende kindjes per week: Ma-4 (om de week 3) Di-4 (na 15:00 6) Woe Vrij Do-4 (na 15:00 6) Vr.-1 De vrijdag wil ik eigenlijk al heel lang stoppen, maar durf nu niet meer zo goed.... Zeker niet nu we 'bezig' zijn.... Alle extra uurtjes zijn mooi meegenomen natuurlijk. Alleen het kindje van vrijdag (bijna 3 jarig mannetje) is erg ondernemend, druk, onrustig, snel afgeleid, luistert niet en maakt alles kapot in huis! Ben daar nu zo klaar mee! Na 12:00 sleept hij mijn zoontje hier in mee en is het 1 gekkenhuis hier.... Als ik het goed zie, ben je rond april uitgerekend en word je oudste in oktober 4? Je gaat dan pas weer rond Juli weer werken? Dus het gaat dan om 3 maandjes dat je eigen 3 kindjes mee tellen overdag. Ik zou (als dat lukt) toch 3 kindjes aanhouden kwa opvang. In het ergste geval heb je dan 3 maandjes 6 kindjes in de opvang. Maar daarbij komen 3 kinderen nooit 5 dagen in de week, dus zal het hooguit 1 a 2 dagen in de week zijn denk ik? Hoeveel kindjes heb je nu op welke dagen? Je moet ook rekening houden met het brengen en ophalen van je dochter om 15:00? Als je dan 5 kinderen moet meenemen is dat wel wat veel...? Hier brengt mijn man op ma en di mijn zoontje naar school. Woe en vrijdag doe ik zelf en de donderdag doet de buurvrouw het voor ons. Een heel geregel haha
Ik ben ZWANGER ! ! ! ! voelt nog erg onwerkelijk en ben bang dat het alsnog mis gaat. Die eerste periode is zo onzekere tijd bah! Hoe gaat het met jou Sammie? Heb je al een eerste echo gehad? En heb je het al verteld aan de ouders? Ben erg benieuwd!
Hallo, Ik klets even mee. Ik ben ook gastouder en ben inmiddels 15 weken zwanger. Heb de ouders nog niet verteld want eerste 12 weken waren zo onzeker. Nu wil graag weten wat er allemaal moet geregeld worden/overnagedacht voor als ik straks niet kan werken ( verlof neem). Ik heb heel weinig kinderen in mijn opvang momenteel helaas, baal ik enorm van. Het loopt hier gewoon niet omdat er te veel gastouders in de buurt zijn. IK heb gemiddeld 3 dagen per week werk met 1 kindje.... is echt niet te doen! Ik wil eigenlijk gaan stoppen maar omdat ik onverwachts zwanger ben geraakt willen we zowiezo dit mini inkomen nog houden zodat ik zowiezo wat binnen krijg want nu een baan gaan zoeken wordt erg lastig want ja dan moet ik wel melden dat ik zwanger ben en welk bedrijf neemt nu een zwangere vrouw aan IK hoor graag jullie tips en trucs om het hele zwanger en gastouder zijn.
Mapaa; Wat vervelend zeg dat je nu al zoveel onzekere weken hebt gehad in je zwangerschap! Hopelijk blijft nu alles goed gaan! Maar 15 weken...? Heb je dan nog geen buikje? Wat jammer dat de opvang niet goed loopt... Misschien bij meerdere gastouder bureau's je laten inschrijven? Of reclame maken bij verloskundigen/supermarkten enz? Ander werk zit er denk ik tijdelijk niet in voor je. zoals je zegt er zijn weinig bedrijven dat zwangere vrouwen aannemen. Als je minimaal 1 jaar als zelfstandige gastouder werkt heb je recht op een zez uitkering van het UWV dit is een zelfstandige en zwanger uitkering. Het jaarinkomen word dan van het afgelopen jaar (dus nu 2015) bij elkaar opgeteld en aan de hand daarvan word je maandelijkse uitkering berekend.
Nee nogsteeds geen echte buikje hoor.... begint nu wel langzaam te komen en daardoor vind ik nu wel tijd om de ouders te gaan vertellen maar hoe? Daar moet ik nog over nadenken, ook moet ik nog de gastouderbureau het laten weten.. spannend allemaal! Gelukkig gaat mijn zwangerschap een stuk beter dan de eerste 12 weken, ik was t/m 14 weken dood misselijk, hield amper wat binnen en dat was dan erg vermoeiend als ik moest werken tegelijk. Gelukkig nooit gespuugd terwijl gastkindje erbij was want dan had ik zeker wat uit te leggen aan zijn ouders hihi. Ik maak niet heel druk om de centen, vind het gewoon vervelend dat er niks is. Betalen jullie om ingeschreven te staan bij gastouderbureaus? ik had gehoord via iemand dat je voor sommige bureaus zelf moet betalen en behoorlijk wat ook.
Fijn dat het al beter gaat. Lijkt me erg vervelend als je aldoor maar misselijk bent. Ik heb wel een honger gevoel maar op het moment dat ik ga eten ben ik na 2 happen er alweer klaar mee. Ik kan niet veel meer eten. Ik zit meteen vol en als ik dan toch door eet word ik wel een beetje misselijk. Je zou het gastouderbureau eens kunne bellen om het 1 en ander uit te leggen? Misschien weet zij al een gastouder die jou taken wil overnemen. Dan kun je dit meteen aan de ouders zeggen op het moment dat je het bekend maakt. Het 1ste waar de ouders aan denken is, wanneer stopt de opvang, voor Hoe lang en wat moeten we in die tussentijd doen. Het is dan wel fijn als je meteen opties hebt voor ze.
3 muisjes, Van harte gefeliciteerd!!! Hoe voel je je? Ik ben vandaag alweer 10 weken zwanger woensdag heb ik de eerste echo. Ik ben erg benieuwd naar ons kleintje! En of alles goed gaat natuurlijk. Qua kwaaltjes zou je zeggen van wel, ik heb niet te klagen.. Misselijkheid en overgeven heb ik daglijks last van. Vanmorgen was het zo erg dat ik 1 van de kindjes heb afgebeld. De andere 2 waren al binnen, dus die heb ik niet naar huis gestuurd. Maar dan zijn de dagen wel pittig hoor met 4-5 kids. De vraagouders weten het nog niet, al zouden ze het wel kunnen zien denk ik. Heb al best een buikje.. We hebben het vorige week tegen een paar familieleden verteld. De rest vertellen we het de komende week. En de vraagouders? Die zullen het of via andere lijntjes horen, aangezien ik ereen paar heb die ook vrienden zijn mt vrienden van ons. Maar ik ga ze het dus niet komende week, maar die week daarop vertellen. Ik denk dat ik het gewoon zeg met ophalen; We hebben nog een nieuwtje! Over een tijdje komt er nieuw baby'tje bij hier in de opvang, aangezien wijzelf een kindje verwachten. Zoiets. En dan reageren ze hoplelijk een beetje positief en denken ze niet gelijk aan hun opvangprobleem...
Hoi dames! Hier niet zwanger, maar wel de wens voor over een poosje... Maaar... Hoe zit dat nou met de ZEZ-uitkering? Wanneer heb je daar recht op? Ik ben geen zzp-er, heb me gewoon aangemeld bij gastouderbureau en vang nu een kindje op. Maar één kindje, hopelijk worden dat er ooit meer.. Ben benieuwd of ik er recht op heb.