ziekmelden vanwege extreme misselijkheid

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mama van chayenna, 8 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    hoi dames,

ik ben voor 2 weken terug paar dagen thuisgebleven aangezien ik extreme misselijkheid had niks kon doen kon alleen maar liggen sliep snachts niet daarna huisarts gebeld voor medicijnen toen ging het beter weer aan het werk gegaan ook wel misselijk maar het was te doen, nu sinds gisteravond weer hetzelfde plat op bed zo beroerd niet Kunnen slapen nu had ik mijn werk opgebeld en uitgelegd ze hadden er begrip voor heel fijn maar toch heb ik een schuldgevoel en vind het zo vervelend en ben ook altijd zo bang dat mensen mijn een aanstellerd vinden, ben ik nu de eenigste met dit gevoel ? wou even mijn hart luchten

2. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Nee jo, niet druk maken!
    Weet je werk al dat je zwanger bent? Zo ja dan zullen ze het echt begrijpen en krijgen jij vanuit het uwv een uitkering dus je baas kost het niks.
    Heb je het nog niet gemeld? Ze kunnen het later ook met terug werkende kracht melden bij het uwv.
    Oftewel, niet druk maken, werk is maar werk en die baby maak je maar 1x ;)

3. Rosalieb

Rosalieb Actief lid

12 aug 2012
    427
    62
    28
    Herkenbaar- ik lig ook hondsberoerd op bed en sinds vorige week ziek gemeld maar advies van hierboven van centurychild wel het beste idd.

4. mama van chayenna

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    ja idd ik zit nog steeds thuis UWV weet ervan , niks veranderd medicijnen gekregen andere wel zetpillen maar ze werken gewoon helemaal niet ! net potje zitten huilen zullen ook wel de hormonen zijn is helemaal niks voor mij dat niks kunnen doen vind verschrikkelijk! verloskundige zei dat ik het gewoon moet accepteren dat het helaas niet anders is en rosalieb heb jij nog tips? mijn eigen zoektocht naar tips heb ik allemaal geprobeerd !

5. Rosalieb

Rosalieb Actief lid

12 aug 2012
    427
    62
    28
    Helaas geen tips, ik heb in mijn vorige zwangerschappen hier ook last van gehad - bij mijn eerste 42 weken ...(tweede was MA). Ik heb alle trucs geprobeerd maar werkte helaas niet..mindful "uitzingen" is devies vrees ik. Ik heb emasafene zetpillen wat als effect heeft dat ik niet veel meer hoef te spugen maar misselijkheid blijft helaas. Er zijn andere middelen zoals primperan en zofran maar mijn arts was daar in eerste instantie (in eerste trimester) geen voorstander van. Toch eten helpt er beetje en rust houden (in je slaap voel je het niet☺️ Maar wordt er helaas ook wakker van). Als iemand Het Medicijn weet hou ik me aanbevolen!!

6. mama van chayenna

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw

ik heb die zetpillen maar helpen ook niet helaas wat jij beschrijft heb ik ook nouja moet het echt accepteren dat het nu eenmaal zo is bedankt voor he bericht !

Deel Deze Pagina