4 jaar en dan kinderdagverblijf stopt en teruggave?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door september08, 4 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Hi,

Mijn zoontje wordt bijna 4. Ik zie in het contract staan dat deze stopt een week na zijn verjaardag.
    Maar hoe zit het met de belasting? Stopt deze ook automatisch of moet ik dit zelf melden?!
    Nooit bij stil gestaan, stom he?!
    Bedankt!

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Dat moet je, naar mijn weten, zelf door geven. Anders even de belastingdienst bellen.

3. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

moet je zelf doorgeven

4. adi

adi Niet meer actief

Dit geef je zelf door, door je voorlopige teruggave aan te passen. Let wel op dat bd 8 weken verwerkingstijd aanhoudt.

5. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik heb het gezien. Ben er telaat mee. Maar dan weet ik dat even een deel moet terugbetalen.
    Is niet anders... Maar dan gaat het ieder geval niet per ongeluk op aan iets anders.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Zolang je met de afgenomen uren niet boven de 140% van je werktijd komt, maakt het de BD niet uit wanneer je die uren afneemt. Aan het einde van het jaar kijken ze naar je inkomen en naar de afgenomen uren en daar maken ze de berekening over. Misschien dat je nu even terug moet betalen, zolang je onder die 140% zit, krijgt je dat weer terug bij de eindafrekening volgend jaar.

Jelle is zelfs nog tot 4jr en 4mnd naar het kinderdagverblijf gegaan, en daar heeft de BD geen probleem van gemaakt omdat ik meer werkte dan ik opvang nodig had.

7. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Wat Bluesky zegt dat kan alleen als je ook opvang af blijft nemen. TS zegt dat de opvang 1 week na zijn verjaardag stopt. Op dat moment heb je ook geen recht op KOT meer. Je moet zelf dus tijdig een nieuwe situatie doorgeven. Ook een nieuw salaris trouwens. Je inkomen berekend in je aangifte wordt alleen gebruikt voor de jaarafrekening en niet voor de voorlopige teruggave. Wij moeten nu dus ook terugbetalen.......

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik snap wat je bedoelt en je hebt gelijk. Er zit alleen een maar aan: Als je niet al je werkuren kinderdagverblijf nodig hebt, hou je uren over die je wel vergoed krijgt. Op het moment dat de opvang opzegt heb je idd geen recht meer op KOT. Maar als je meer werkt dan je afneemt, trekt dat weer recht met de jaaropgave. Daarin word namelijk nergens een datum gevraagd van wanneer tot wanneer je opvang hebt gehad, ze vragen alleen het aantal uren wat je afgenomen hebt en wat dat totaal gekost heeft.

Ik neem mezelf even als voorbeeld. Ik werk 2 dagen per week. Ik had maar 1 dag kinderdagverblijf nodig. Per werkdag mag je 11,2 uur kinderdagverblijf opgeven (8 werkuren x 140%) Ik hield dus 11,2 uur toeslag over, zeg maar. Die kan ik eventueel op een ander moment in het jaar gebruiken. Stel ik werk een heel jaar 2 dagen per week en ik neem het eerste half jaar 1 dag opvang af en het tweede half jaar 3 dagen. Dan kan ik dus gewoon het hele jaar 2 dagen opvang aanvragen. (niet de meest logische oplossing, maar het kan wel)

9. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Jij hebt ook gelijk, maar dat gaat alleen op als je de opvang niet stop zet of als je tijdelijk meer opvang nodig had dan waar je op basis van je 'normale' werkuren recht had. Dat is bijvoorbeeld handig als 1 van beide ouders de baan verliest.
    Voor TS geldt volgens mij gewoon dat ze als ze langer dan de einddatum kinderdagverblijf toeslag heeft gekregen, ze dat terug moet betalen.
    @TS: Naar dat je het terug moet betalen, maar wel fijn dat je erachter bent gekomen voordat je het aan iets anders hebt uitgegeven.

Deel Deze Pagina