gastouder erg precies en op d'r centen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Loes1980, 11 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Proest!

Mentiera, als meer gastouders dat op stelden dan kwamen er megawachtlijsten bij de kdv s. Hier gaat natuurlijk niemand mee akkoord.

Popje, ik zou daar ook wat van zeggen en anders een klacht indienen, zo werkt dat niet hoor.

2. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik heb ook een klacht in gedient,
    Heb gezet dat ik deze maand maar ½ gaat betalen,
    Omdat ze ook een aantal dagen niet is geweest.
    Als mijn GO ziek is meld ze dit niet aan het buro waar ze zit, dat hoeft niet zegt ze?
    Wat ik ook niet fijn idee vind is als de kinderen zijn gaat zij boven schoonmaken, ze zet de kinderen dan voor de tv ( tv staat daar hele dag aan) en gaat dan dingen doen voor zich eigen.
    Ben blij dat ik per 1 nov weg ga daar

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wat moet ik doen?
    Ik ben altijd relaxt.

Ik vond jouw 'vraag' meer overkomen als een verwijt, maar goed.

4. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou dan ook blij zijn dat ik weg was. Tuurlijk mag ze wel wat huishoudelijks doen, maar de tv is geen vervang oppas. Af en toe televisie kijken ben ik ook niet op tegen, zeker met de komende winter en de afgelopen zomer, maar zeker niet op deze manier.

Ik zou dit (mocht je dat nog niet gedaan hebben) zeker nog even melden aan het gob. Het klinkt niet echt als een professional.

5. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Heb ik ook gedaan, ze zij van ja ze begint net dus moet ze het leren :$:(

6. tulip

tulip Niet meer actief

Ze hoeft niet meer te leren om zakelijk te zijn iig;)

7. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Dit is nu idd mijn probleem. Je snapt em helemaal. En wat opzeggen betreft, dat kan pas 2 mnd van tevoren.
    Nu heeft de GO bureau contact met het GO gehad om te proberen dan in onderling overleg de uren terug te draaien. Maar die GO wil NIET minder dan 34 uur uitbetaalt krijgen (ook al kom ik er ondertussen lang niet meer aan)
    Ik vind het schandalig. Ik had toen ze langdurig ziek was de uren toen terug willen draaien, maar omdat zij dat toen ook niet wou, had ik onderling afgesproken met haar dat aan het eind van het jaar te doen. Toen dachten we dat het naar 24 uur per maand zou kunnen (dacht zij eerst ook)
    Nu blijkt dat dat volgens het contract niet kan. Daarin staat min 34 uur (tenzij natuurlijk GO en VO er onderling wat willen regelen) maar dat wil ze natuurlijk ook niet.
    En nu ze mijn dagen weer vol zit, krijg ik een mail met: ja ik vind het heel vervelend. Kan je je zoon niet een ander dag naar de KDV brengen en dan komt hij dinsdag dan hier naartoe. (mijn zoon gaan nml altijd dinsdag naar de KDV).
    NEE, dat kan ook niet, de KDV is ook niet zo flexiebel. Maar die weigeren de di ook niet!!!
    Ik baal. Vind dat ze erg op d'r centen is en zo niet flexiebel. Ze wil gewoon betaalt worden voor niets!
    En ik kan er niet vanonderuit:x afin, nog 2 mnd en dan nooooooooiiiiiiiit meer bij haar terug:x

8. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik ben zelf ook gastouder maar pffffffffff zo gulukkig niet!!

ik zou het gastouderbureau bellen en die moeten maar een andere voor je zoeken dit is toch echt niet te geloven!!!
    het klikt ook al niet goed zoals ik het lees, en tja ik vind de klik en als het kind het naar zijn/haar zin heeft erg belangrijk anders werk jij met een rot gevoel neem ik aan bah akkelige situatie

9. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Nou, heb net weer het gastouderbureau aan de telefoon gehad.
    Ze zijn het volledig met me eens en vinden de GO ook erg tegenvallen zo. Zo niet flexiebel en hoe ze het nu doet vinden ze ook niet kunnen, maar dat het in het contract zo staat kunnen we er nu weinig mee.
    Wel gaan ze nogmaals met de GO praten om te proberen een oplossing te vinden (al hebben ze weinig hoop)
    Maar hoe dan ook vinden ze dit een goede leerles voor hun. In de toekomst gaan ze dit anders doen (bij andere GO en VO)
    Nu zorgen ze ervoor dat als een GO langere tijd niet kan opvangen (bv ivm ziekte ofzo) dat de uren gelijk teruggedraaid zullen worden. Want wachten tot het eind van het haar brengt teveel risico met zich mee en kom je vaak (zoals nu bij mij) niet meer uit.
    Dus ook al zit ik nu met de gebakken peren, ik ben toch blij om hier iets positiefs in te zien. En dat het GO bureau me begrijpt en het voor me wil proberen op te nemen (al kunnen ze in prenciepe niet zoveel) het doet me wel goed

10. tulip

tulip Niet meer actief

fijn dat het gob het zo oppakt en achter je staat. Met met die dubbele uren die ze schrijft, denk ik dat het gob daar toch wel iets aan kan doen. Ze heeft jou die uren laten betalen terwijl je niet kwam en vervolgens nog een ander kindje op die plek laten komen. Dat kan gewoon echt niet.
    Ik snap dat ze in eerste instantie die uren wel aan jou gedeclareerd heeft, maar dan had ze kunnen afspreken dat het verviel zodra ze het plekje met een ander kindje kon opvullen.

11. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    en het bureau kan niks voor je betekenen?? de go werkt toch voor hun?

12. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ja ze doen hun best maar door die rot contract kunnen ze eigenlijk ook niets ook al vinden ze wel dat het zo niet kan.
    Ze gaan wel in het vervolg hun lessen hieruit trekken en in de toekomst de zaken voor alle GO en VO anders aanpakken zodat dit niet vaker voor kan komen.
    Toch iets goeds uit dit alles gekomen;)

13. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Gastouders werken niet voor het gastouderbureau, dan zouden ze gewoon een salaris moeten krijgen van het GOB en zou het GOB de dagen dat ze ziek zijn moeten betalen. Ook zouden ze dan pensioen opbouwen, enz. Het is geen arbeidsrelatie en daarom heeft het GOB in feite niks te zeggen over de gastouder. Wat een goed GOB natuurlijk wel zou kunnen en moeten doen, is in overleg gaan met een gastouder, die de plekken van kindjes aan iemand anders geeft, waardoor degene die de plek had en nota bene ook nog betaalt er geen gebruik van kan maken. Mocht het niks opleveren dan kan het GOB weigeren om voor deze gastouder nog langer te bemiddelen.

Wat ik trouwens niet snap is dat de gastouder van TS 17 ! gastkinderen heeft. Blijkbaar is haar werkwijze belemmering om toch voldoende klanten binnen te halen!

14. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    Dit is ook fout... Een kind die ziek is en naar de gastouderopvang gaat. Hoef je neit te betalen voor de dag dat je het kind ziek meld. De regel van 3 dagen van te voren is onzin.

Ik heb ook gedonder bij de opvang ook mee ruren invullen en dagen dat mijn dochter daar geweest is.
    Ik heb de koppelingsovereenkomst met het tussenbureau gewijzingt. Zodat de uren veel minder worden die je afneemt.
    Ik was nu zelf zo zat dat ik op jaarbasis 1000uur naar beneden heb gehaald (ook bij de belasting).
    NU gaat ze daar 1 tot 3x in de week heen en soms een week neit (werk in de kraamzorg). En dan halve dagen. Dus maak er nog weinig gebruik van.
    Ik heb haar heir nu liever bij mijn vader thuis dan bij de oppas.
    Merk ook wel dat mijn dochter er ook niet graag meer heen gaat, ze krijgt niet veel uitdaging meer nu ze ouder is.
    En thuis bij opa wel. Dus is ook echt een drama met brengen.
    Maar ja ook ik ben reuze blij als ik van hun af ben.

15. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    Dit is zo herkenbaar! Alleen zit hier haar man er dan bij (ook helemaal geen fijn gevoel bij!).

16. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik heb niet alles gelezen alleen de eerste bericht..

Ik heb geen ervaring met gastouders. WIj hebben voor een kdv gekozen. Maar ik krijg vanuit mijn omgeving van andere ouders te horen dat ze juist voor go kiezen omdat zij flexibeler zijn en flexibele opvang kunnen aanbieden. Bij een kdv zit je vast regels en hun beleid, structurele dagen en uren of je wel/geen gebruik maakt.

Ik heb zelf dat altijd als een verschil gezien tussen kdv en go. Maar uit jouw verhaal is jouw go helemaal niet flexibel. Wat is dan het voordeel om haar als go te hebben, vraag ik me dan af. En als zij ziek of met vakantie is, is er dan een vervangend go? go van onze vrienden heeft dat namelijk wel. De opvang van haar kindjes kan gewoon doorgaan. Ouders worden daar niet de dupe van.

17. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Normaal heeft een GO wel meer voordelen. Als er ruimte is kan je je kind op andere dagen brengen als je rooster wisselt (als je geluk hebt dan. Mijn GO heeft 17 kinderen dus zit vaak vol. Maar normaal gesproken zit je niet vast aan alleen de dagen die je in het begin opgeef)
    Ook zit je niet vast aan vaste breng en haaltijden die de KDV (bij ons dan) handhaven.
    Mijn zoon gaat ook 1 dag in de week naar de KDV. Ik moet dan alleen 's middags werken, maar moet mijn zoon 's ochtens tussen 7:30 en 9:00 uur brengen. Het middag breng en haaltijd is tussen 12:30 en 13:00 uur. Ik begin met werken om 12:15 uur dus moet dan een hele dag afnemen en betalen. Bij de gastouder kan ik betalen van 11:45 tot 18:15 uur (de uren dat ik echt nodig heb en hem dus breng)
    Ook kan je in overleg 24 uur per dag 7 dagen per week opvang regelen bij een GO.
    GO moet het idd ook willen, maar in het begin werkte ik 1 dag in de week vanaf 6:45, dus had opvang nodig vanaf 6:15 uur 's ochtens. De KDV is dan nog lang niet open.
    Maar verder heeft de KDV idd ook veel voordelen. Zoals je zegt: altijd opvang (nooit afmelden omdat de leidster ziek is, vakantie ofzo)
    Dus het is maar wat je kan qua uren en dan kiezen voor het beste.
    Als ik volgend jaar een vast rooster zou hebben binnen de uren van de KDV, zou ik daar liever voor kiezen.
    Maar bij wisselende dagen en erg vroege of late uren moet je toch afwijken naar een GO

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Voordeel als je zoontje naar school gaat is dat je vaak via school weligers kunt regelen :)
    En dan heb je meteen een referentie over de betreffende GO

Deel Deze Pagina