Werkelijke uren per maand betalen,of standaard bedrag per maand?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Smurf1985, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Voor de mensen die gebruik maken van een gastouder even een vraag.

Hoe wordt een gastouder betaald?

De werkelijk afgenomen uren in de maand?
    Of maandelijks hetzelfde bedrag?

Ik betaal nu de werkelijk afgenomen uren per maand,wat enorm kan verschillen natuurlijk.
    De ene maand heeft 5 weken,en de andere maand neem ik 3 weken vakantie op.
    Soms moet ik in een maand super veel bij betalen.

Nu was ik aan het berekenen,en als ik uitga van de 46 weken per jaar wat ik gebruik maak van een gastouder,en deze uren deel door het aantal maanden,kom ik dus uit op een x aantal uren die ik standaard zou kunnen afrekenen?

Opzich maakt het voor gastouder en vraagouder niet veel uit toch?
    Jaarlijks betaal je hetzelfde,het is alleen voor mij per maand een stuk zekerheid,gezien ik dan elke maand een vast bedrag betaal en niet elke maand anders.

Wie heeft ervaring?

2. lusa30

lusa30 Actief lid

4 dec 2012
    156
    0
    0
    Bij een gastouder is vaak als je op tijd de vrije dagen door geeft (bij mij 2 weken van te voren) dan betaal je die uren niet. Als jij maandelijks hetzelfde bedrag gaat betalen dan betaal je ook de dagen dat je kind niet komt. (uitgezonderd de vakanties)
    Voordeliger zal het dan denk ik niet zijn.

3. Smurf1985

Maar je neemt toch standaard de uren af die je werkt?
    Min de vrije dagen en feestdagen natuurlijk.

Zo kom ik op 46 weken die je dan afneemt.
    5 weken vakantie dagen,en een week aan feestdagen.

De rest van je dagen werk je normaal gezien gewoon je contracturen dan neem ik aan?

4. lusa30

lusa30 Actief lid

4 dec 2012
    156
    0
    0
    Dat klopt misschien wel, maar heb jij nooit om een reden een keer een dag vrij? Een weekendje extra weg? Of noem maar op!! Dat zijn allemaal uren dat je officieel niet door hoeft te betalen bij een gastouder (mits op tijd doorgegeven)

5. Smurf1985

Dat klopt,maar die dagen zijn dan al ingecalculeerd bij de afnemende uren bij de gastouder.

Ik heb over het jaar 2013 alle dagen geteld per maand welke ik gebruik zal maken van de GO.
    Die uren bij elkaar opgeteld,en dan min alle vrije dagen plus feestdagen eraf.
    Kom ik toch precies uit op het verwachtte af te nemen uren voor 1 jaar.
    Als ik die kosten per maand zal uit tellen,kom ik uit op 1 bedrag.
    Als ik dat bedrag deel door de verschillende maanden,kom ik op hetzelfde uit,maar als ik dat bedrag deel door de 12 maanden,kom ik ook precies uit.
    Het zou dus mogelijk kunnen zijn.

6. Smurf1985

Hmm,toch maar eens goed ove rnadenken.
    Kreeg net de tip over hoe dan om te gaan met ziektedagen,dit weet ik uiteraard niet.
    Dus wellicht gaat het feestje niet door,en zal ik gewoon goed moeten puzzelen in de maanden waarin ik meer,of minder betaal!

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wat Saskia zegt, dus... ;) En wat je zou kunnen doen is van je jaartotaal nog een aantal dagen afhalen voor eventuele onvoorziene vrije/ziekte dagen. Heb je ze niet nodig, verrekend dat vanzelf als je de jaaropgave bij de belastingdienst moet doen. Het aantal dagen is een beetje afhankelijk van hoeveel dagen je per week afneemt, ik neem maar 1 dag KDV af dus ik tel 2 dagen per jaar voor onvoorziene vrije dagen. (ik heb ook nog een contract waarbij ik vrije dagen niet hoef te betalen als ik het op tijd aangeef)

r van telkens de toeslag wijzigen bij de BD. Het kan soms lang duren (tot wel 8 weken) voor je wijziging is verwerkt en dan heb je intussen al weer een nieuwe maand gehad waarin je een wijziging doorgeeft. Dat is vragen om moeilijkheden, vanuit de BD dan...

8. meiss

meiss Bekend lid

11 nov 2012
    644
    0
    0
    ik weet niet hoeveel ruimte de gastouder heeft
    maar je zou het in overleg met de gastouder het wel zo kunnen doen
    en evt de ziekte dagen ruilen tegen andere dag??

wat je ook kan doen is berekenen wat je per maand per uur zelf betaald
    en dat betalen+(gedeelte)kot
    bij een maand met weinig uren hou je kot over voor de maanden met veel uren(kot apart zetten)

ik neem aan dat je de uren kinderopvang kloppend hebt bij de bd

9. Smurf1985

Bedankt voor de reacties!

Ik ben alleenstaande moeder en ik werk 4 dagen,deze dagen gaat mijn zoontje al naar de GO. Dus helaas geen ruimte om dagen te wisselen.
    Bij ziekte gaat dit gewoon van mijn vrije dagen af,maar afmeldingen binnen 24 uur worden doorberekend.(contract)
    Dus vandaar dat het hele verhaal leuk klinkt,maar niet heel praktisch is.

Ik ga waarschijnlijk volgend jaar ook verhuizen,en het is ook de vraag altijd of mijn contract verlengd wordt,dus ik kies even voor zekerheid,en laat het momenteel staan zoals het is.
    Per maand de werkelijk afgenomen uren betalen dus,dan maar iedere maand even puzzelen en KOT opsparen of vooruit betalen.

Deel Deze Pagina