Hoe kom je aan een gastouder?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Mipsie, 8 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mipsie

Mipsie Actief lid

1 dec 2013
    127
    2
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben me een beetje aan het oriënteren voor een gastouder en ik heb al een aantal bureaus gevonden die mogelijk gastouders in de buurt hebben van waar ik woon.

Schrijf je je in bij meerdere bureaus zodat je meer kans hebt een gastouder te vinden die bij je past? Of gaat het dan mis?

Alvast bedankt!

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik ben gewoon een middag met telefoon gaan zitten en heb er meerdere gebeld. Zij gaan dan voor jou op zoek en bellen terug met wie ze hebben. Ik heb er toen 2 bezocht en daar uit gekozen.

3. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Wij hebben ons als vroeg aangemeld bij 1 gastouderbureau en die heeft twee gastouders voor ons.. Bij beide geweest en daarna een keuze gemaakt, maar o wat viel me dat moeilijk. Het idee dat iemand voor ons kindje gaat zorgen buiten mijn man of mij om, heftig idee! :x

4. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.056
    2.555
    113
    Limburg
    Je zou je best kunnen inschrijven bij meerdere bureau's, zeker als je een ruime keuze wil hebben. Je laat namelijk wel je kindje bij iemand anders en met diegene moet je natuurlijk een goed klik mee hebben.

Wij hadden eerst 1 gastouderbureau benaderd, waarbij een gastouder was aangesloten hier in de buurt. Vond het matig geregeld en uiteindelijk door miscommunicatie ben ik daar niet meer mee in zee gegaan.
    Vervolgens een ander bureau benaderd die echt gericht op onze wensen op zoek ging naar een gastouder. Echt de liefste gastouder gehad voor ons zoontje. Nu de 2e zich aandient gaan we voor een gastouder aan huis (Andere gastouder woont in ander dorp en omdat R. volgend jaar ook naar school gaat, die hier tegenover ligt, is een gastouder aan huis toch handiger)
    Vanavond toevallig kennismakingsgesprek met een gastouder dus ben eens benieuwd :)

5. Mipsie

Mipsie Actief lid

1 dec 2013
    127
    2
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! We gaan ons maar eens even hier en daar inschrijven :)

6. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Wij zijn er ook mee begonnen gister. Inderdaad gewoon allerlei bureaus in de omgeving aanschrijven met wat je eisen zijn. Zij gaan dan zoeken of er iemand voldoet.. Ik ben het gedoe nu al zat haha..

7. sara456

sara456 Lid

11 apr 2012
    14
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf een aantal jaren gastouder geweest en eigenlijk alle ouders hadden eerst mij gevonden en daarna pas het bureau. De bureau's verdienen alleen maar op een makkelijke manier geld en sommige vragen dus ook kosten voor het zoeken naar een gastouder dus let daar ook op.

Als je gaat kijken op www.landelijkregisterkinderopvang.nl en je typt daar je woonplaats of werkplaats in kan je ook vinden wie er in de buurt zit en vaak zijn de contactgegevens via deze site of via google wel te vinden

Deel Deze Pagina