Niet naar zin bij gastouder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Suus84, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Goedemorgen ladies,

Een vraagje. Mijn 3 maanden oude dochtertje zit 3 dagen in de week bij een gastouder. De eerste 2 weken zat ze bij een andere gastouder omdat degene waar ze voor vast heen zou gaan op vakantie was. Ik kon helaas geen 2 weken vakantie opnemen :(. maar daar het idee dat ze het naar haar zin had, sliep goed. En kreeg te horen dat het een makkelijk kindje was.

Nu gaat ze sinds 1,5 week naar haar vaste gastouder en sindsdien is het drama. Ze slaapt daar slecht, huilt veel etc. Nu zijn daar ook een paar dingen gebeurd die ik niet zo fijn vond en de kleine ook niet. Heb daar ook wat van gezegd op een nette manier, maar heb het idee dat het niet veranderd. Onze kleine meid heeft al 2 keer maar 1 schone luier gehad daar. En ze is er van 's ochtends vroeg tot eind van de dag. Krijg dan als antwoord dat ze het is vergeten :$. Allemaal van dat soort dingen.
    Als ze dan eind van de dag thuis is, is ze superlief maar erg onrustig. Ze kan dan moeilijk in slaap komen en kruipt dan omhoog in bed en duwt met haar hoofd tegen het hoofdeind of draait helemaal dwars in bed en duwt met haar hoofd tegen de spijlen. De ochtenden na de opvang (zoals vandaag) is ze helemaal overstuur en vroeg wakker. Krijg ook van de gastouder continu te horen dat we een ontevreden baby hebben. Terwijl er thuis en bij die andere gastouder niks aan de hand is. Hier slaapt ze super en huilt ze weinig. Kan het dan zijn dat ze het niet naar haar zin heeft?? Ik weet niet of dat kan bij baby's . Iedere keer als ik haar er nu heen moet brengen wordt ik al verdrietig.

2. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.196
    177
    63
    NULL
    NULL
    Dat is ook niet fijn als je je kindje met zo'n gevoel moet achterlaten. Als je echt het gevoel hebt dat ze het er niet naar haar zin heeft en je hebt geen goed gevoel bij deze gastouder dan zou ik toch even nadenken wat je wilt. Is er geen vaste plek bij de gastouder waar ze eerst 2 weken heeft gezeten? Zo te horen ging het daar wel goed en dat lijkt me dan toch prettiger voor jou en je dochter.

3. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hmmmm een luier vergeten? Waardeloos. Ja sorry dat ik het zo zeg maar als gastouder vergeet je dat niet. Te druk bezig met andere dingen?

Ik zou toch heel erg mijn twijfels hebben.

Mijn zoontje had het ook bij onze gastouder die we toen hadden. Zij flipte helemaal, gestoord mens. Als ik haar nog ooit tegenkom....ik weet niet wat zij gedaan heeft maar hij was daar nooit happy en hier konden wij alles met hem doen. Daarna naar een andere gastouder gebracht en zij heeft nooit maar dan ook echt nooit problemen met hem gehad.
    Ik zou er eens heel hard over na gaan denken of je je kindje daar nog heen wil brengen.

Sterkte, ik weet hoe het voelt!

4. Tamy

Tamy Actief lid

22 nov 2010
    181
    0
    0
    Ik ben altijd voorzichtig met reageren op opvang vragen maar hier moet ik toch echt even iets op kwijt....

Doe iets en nu! Je kindje geeft heel duidelijk aan dat het daar op zijn zacht gezegd niet pluis is (en niet gelukkig is). 1 luier per dag omdat het is vergeten, serieus? Bij de andere GO niks aan de hand?

Snap best dat het extra moeite is en geregel maar dat ben je naar je kindje verplicht.

Misschien een stevige reactie maar zo zie ik het echt.

Heel veel succes met het zoeken naar een oplossing!

5. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Ik heb er bij de gastouder nogmaals wat van gezegd, maar er wordt niks mee gedaan. Gisterochtend bracht ik haar weer en was het gelijk al drama. Haar eigen 2 kindjes deden vervelend tegen haar en ze begon gelijk te huilen. Dus ik zeg tegen die kinderen :eek:phouden. En 1 kijkt me aan en zegt dat ik zijn moeder niet ben en gaat vrolijk door :$. Dus ik pakte gauw de maxi cosi weg om het vervolgens ergens anders neer te zetten waar ze niet bij konden komen.

ben nu in gesprek met 2 gastouders. Heb morgen en volgende week woensdag een gesprek. Helaas heb ik een maand opzegtermijn bij de huidige gastouder. Misschien dat als er een goede gastouder tussen zit, dat ik dan verlof opneem voor een maand. Heb nog geen vakantie gehad namelijk en dan is zij ook gewoon bij mij thuis.

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik zou het ook aangeven bij het gastouderbureau, die kunnen ook in gesprek gaan met de gastouder.
    Een luier vergeet je niet bij een baby. Ik verschoon zelf altijd voir de voeding, voor het naar bed gaan (als dat niet net na een voeding is), bij het uit bed komen en tussendoor controleren.

Goed dat je een andere aan het zoeken bent want dit kan niet.
    Ik zou hier zeker een klacht over indienen.

Succes ermee.

Liefs doris

7. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik zou er zeker over denken om vakantie op te nemen. Dit os geen goede plek! En kaart het ook aan bij het gastouderbureau.

Ik denk echt dat je dochtertje je aangeeft dat ze het niet fijn vind. Babys zijn zeer gevoelig voor stemming en aandacht.
    1 schone luier :S arm schaap, ik zou haar liever geen een keer meer brengen.

8. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.838
    1.347
    113
    Ik ben zelf gastouder en bij de gastouderbureaus waar ik sta ingeschreven is de 1e maand een proefmaand. Als het niet bevalt, kun je dan nog per direct opzeggen, na de proefmaand geldt een opzegtermijn van 2 maanden.
    Misschien heb jij ook wel een proeftijd?

Hopelijk is één van de gastouders waar je nu mee in gesprek gaat, helemaal geweldig en heeft je dochter het er enorm naar haar zin.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou eens contact opnemen met het gob, want mijn gob zou echt niet accepteren dat ik meerdere keren zeg dat ik het kind ben vergeten te verschonen, en kan mij niet voorstellen dat ze jou aan je opzegtermijn houden...

en anders even heel slecht gezegd, dan meld je je kindje toch ziek, neem aan dat je dan niet door hoeft door te betalen?

10. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@korenbloem. Ik heb gelijk gebeld met het bemiddelingsbureau en we hebben helaas geen proeftijd. Zij vertelde mij wel als dat ik schriftelijk opzeg bij de gastouder ik dan een maand opzegtermijn heb, maar de gastouder mag dan gelijk zeggen dat zij ons kindje per direct niet meer wil opvangen.

@tuc. Das ook een goeie van dat ziekmelden. Ik ga straks is ff kijken in het contract.

Ik denk ook wel bij mezelf ben ik misschien niet een zeikerd met bepaalde dingen. Het is me eerste kindje en alles is nieuw. Ik vraag me dan ook af of sommige dingen gewoon horen zeg maar.
    Als ze daar huilt wordt ze getroost door kinderen tot 10 jaar. Een kind van 7 (als ze niet naar school is) geeft haar regelmatig de fles en tilt haar op uit de maxi cosi en wipstoel, en de kinderen draaien haar hoofdje om als ze willen dat ze de andere kant opkijkt, zetten een echte pad op haar hoofd en duwen deze tegen haar gezicht aan en in haar handjes. Vind ik vies. Maar ze sabbelt wel vaak op haar handjes, kindjes gaan met hun voeten op haar hoofd tikken en hun tenen in haar gezicht houden. Trekken aan haar armpjes waardoor ze overeind komt en haar hoofdje raar naar achteren hangt. En er wordt niks van gezegt. Als ze gepoept heeft en haar romper is daardoor vies geworden dan wordt deze niet verschoond.
    En ik weet verder niet wat er nog meer gebeurt als ik er niet ben.

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Als ik dit zo lees dan is de enige oplossing stoppen met deze gastouder. Dan maar een maand betalen. Dat weegt niet op tegen de stress die je kindje nu ervaart. Ik heb al ruim 4 jaar een gastouder, en heb nog geen moment een twijfel gevoeld. Er zijn echt een hele hoop hele goede en lieve gastouders, die graag voor je kindje willen zorgen.

12. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    :$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$

Nee, dit is echt niet normaal!

13. Tamy

Tamy Actief lid

22 nov 2010
    181
    0
    0
    Fijn dat je nu actie onderneemt maar ik vind je vooral heel erg aardig tegen de GO en het buro. Het gaat wel om je kindje.

Ik zou helemaal tegen het dak schieten en echt nooit meer mijn kind erheen en geen ene rode cent betalen. Als ze denken daar recht op te hebben hoor ik graag waarom. Contract, opzegtermijn haha, laat me niet te hard lachen....Ze heeft geluk dat je haar en buro niet hebt aangegeven. Denk op zijn minst branche vereniging ofzo.

Daar zal ik trouwens wel gelijk mee beginnen. Lange aangetekende brief naar GO buro en het direct een oplossing verlangen. Hun dienstverlening blijft ernstig in gebreke, oplossen (met andere GO) en wel nu of geld terug. Je moet misschien wel een maand verlof opnemen maar als laatste redmiddel. Meestal is het dreigement wel genoeg om actie af te dwingen zoniet dan nog beter. Dit kan toch echt niet. Volgende kindje is weer slachtoffer.

Ben erg plaatsvervangend boos. :x

14. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Een luier verschonen vergeten???? Zou voor mij meteen klaar zijn sorry. Ik zou ook het gastouderbureau op de hoogte stellen en zsm. een andere laten zoeken.

15. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Jeetje ik schrik hier ook nog al van. Dit is niet normaal! Dit zijn gewoon wanpraktijken, staat er ook iets in de algemene voorwaarden als dit soort dingen gebeuren?

16. tuc

tuc Niet meer actief

:$:$:$:$:$:$:$:$ en dit wordt al allemaal gedaan waar jij bij bent...dan zou ik haar per direct sowieso niet meer brengen, zoek aub even tijdelijk een buurvrouw, tante weet ik veel wat, maar breng je kindje daar niet meer.

Heb jij deze dingen ook gemeld aan het gob...zo niet, meteen doen. Als zij hier wel van op de hoogte zijn direct de GGD inschakelen, zij mag echt niet meer als gastouder aan de slag.

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Haha ik probeerde het aardig te zeggen......maar we bedoelen denk ik hetzelfde.

18. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.196
    177
    63
    NULL
    NULL
    Ik lees nu pas je berichtje van vanmiddag.... Maar dat is echt niet normaal hoor!!! Zo hoort een gastouder (niemand natuurlijk) niet met een kindje om te gaan. Je moet je kindje daar niet meer naartoe brengen, want dit klinkt echt absurd. Sorry, wil jou hier echt niet mee aanvallen maar heb gewoon met jou en je kindje te doen zeg. Je moet dit echt aangeven bij het gastouderbureau en het lijkt me sterk dat ze je dan nog aan de opzegtermijn houden. Hopelijk vind je snel een fijne gastouder en kan je tot die tijd het oplossen door zelf (of je partner) vakantie op te nemen of bij familie/vrienden.

Heel veel succes ermee

19. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Sorry, maar ik zou mijn 3 maanden oude baby daar echt NOOIT MEER achterlaten.
    Dan maar een maand boete, maar bij zo iemand blijft mijn kind niet.

Je merkt zelf dat het niet werkt, de gastouder doet niks met je klachten en haar kinderen zien je kleintje gewoon als een levende pop. Alleen dat al en vooral dat hun moeder daar niet op ingrijpt!

Wegwezen daar, hoe rapper hoe liever!

20. froetie1

froetie1 Lid

18 okt 2010
    60
    1
    8
    NULL
    NULL
    Wat erg zeg! Ik werk zelf als gastouder maar zo kan je niet met kinderen ongaan. Deze vrouw zou echt niet meer als gastouder mogen werken, dit zou je echt moeten melden aan het gastouderbureau! Bij het gastouderbureau waar ik bij aangesloten zit heb je wel proeftijd van 2 maanden, dat lijkt me wel handig zowel voor ouders als gastouders want het moet wel klikken. Hoop dat je snel een lieve betrouwbare gastouder vind die met veel liefde voor je kleintje zorgt.

Deel Deze Pagina