Hallo allemaal, Ons zoontje is nu bijna 14 maanden en willen hem graag opgeven voor de peuterspeelzaal voor als hij 2 a 2,5 is. Nu hebben ze bij ons heel dicht bij een kinderdagverblijf met peuterspeelzaal plekken. Nu vraag ik me af of iemand daar ervaring mee heeft en of er verschil zit in een peuterspeelzaal of kinderdagverblijf voor een kindje van 2 a 2,5. Ik heb zelf altijd het idee gehad dat een peuterspeelzaal echt een voorbereiding is op de basisschool en een kinderdag verblijf niet echt.(ik kan het ook heel goed mis hebben hoor!) Onze zoon gaat overigens momenteel niet naar een kinderdagverblijf aangezien er 2 hele lieve oma's op hem willen passen. Wat is jullie idee en wat zouden jullie mij adviseren? Alvast bedankt Groeten Debora
Geen idee eigenlijk, maar het lijkt me dat er bij een KDV de nadruk meer ligt op wonen/verzorgen. Bij een PSZ ligt de nadruk meer op school/activiteiten. Je kunt bij het peuter/kleuter topic nog deze vraag stellen. Daar is niet zolang geleden ook dit onderwerp "besproken".
Mijn zoon gaat naar een peuterspeelzaalplek op een kinderdagverblijf. In dit kinderdagverblijf zit ook de BSO voor de lagere school waar mijn zoon straks naar toe gaat. Hier bereiden ze wel degelijk voor op de lagere school. Hij ging als baby en dreumes ook al naar dit kinderdagverblijf dus was voor mij de keuze niet moeilijk. Ik denk dat het wel per kinderdagverlijf verschillend is. Volgens mij is een peuterspeelzaal toch goedkoper dan een kinderdagverblijf?
De prijs hier van het kdv met peuterspeelzaalplek verschilt nauwelijks met die van een peuterspeelzaal. ik denk dat dat komt omdat ze hier de regel stellen dat bij zo'n plek geen luiers e.d inzitten, drinken en tussendoortje ook zelf meegeven. en de kinderen van het kdv krijgen dat wel vanuit het kdv. Je betaald voor een dagdeel van 3 uur Vanwege practische redenen gaat onze vookeur uit naar een peuterspeelzaal plek op het kdv. ook idd om die reden dat ook bij ons de bso in hetzelfde pand zit en ook de basisschool waar wij hem waarschijnlijk heen willen hebben. en ook niet geheel onbelangrijk het zit op max 10 min loopafstand. ik ga even kijken of ik het onderwerp kan vinden bij peuter en kleuter. bedankt tot zover
Wanneer je bijv aan het werk gaat en opvang nodig hebt zou ik hem op het kdv doen en gewoon daar laten. Wanneer hij verder opgevangen blijft worden door de oma's zou ik hem naar een psz laten gaan.