Zwangerschapsverlof in 2012 en dochter naar gastouder?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door JustNice, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    In juni komt ons 2de kindje, dus ik zal vanaf eind mei zwangerschapsverlof hebben tot half september.

wat hebben jullie gedaan met jullie kids? gewoon brengen naar de gastouder? of thuis houden?

Ik denk dat ik haar wel gewoon ga brengen, maar dan niet alle dagen. Gewoon om de regelmaat erin te houden, zodat ze niet vervreemd van haar omgeving daar.

maar hoe doen jullie dat met de uren? ook ivm de teruggave van de belastingdienst?

vind het een beetje moeilijk om er een goede constructie in te bedenken?

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je verlof uren tellen gewoon als werkuren, dus over de teruggave van de belastingdienst hoef je je geen zorgen te maken. Je contract veranderd immers niet, je hebt alleen verlof.

Ik heb Jelle wel laten gaan toen ik met verlof was, maar hij ging sowieso maar 1 dag in de week. De tijd voor mijn bevalling gebruikte ik die dag om lekker uit te rusten en na de bevalling was het ook wel lekker om even alleen te zijn met Jitte. Even 1 op 1 tijd met de baby... :D

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier ook de oudste gewoon de hele tijd laten gaan, 2 dagen pw. Ik bracht haar toen wel wat later en haalde haar wat eerder op. Vond het eerlijk, die rust kun je dan toch goed gebruiken.

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Mijn dochter gaat gewoon haar normale 3 dagen. Ze vindt het altijd enorm leuk, en ik kan de tijd goed gebruiken met zo'n nieuwe baby.

5. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Onze dochter gaat normaal 2 dagen en tijdens mijn verlof 1 dag. Wij zijn ook contractueel verplicht om de helft van de uren af te nemen. Anders valt er voor de GO ook een groot deel van het inkomen weg.

Daarnaast is de continuiteit natuurlijk erg belangrijk.

6. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

omdat ik vind dat er zoveel veranderd, heb ik bewust de kinderopvang laten doorlopen! daarbij vond ik het wel fijn om af en toe uit te rusten. Ik had dat erg hard nodig.
    gr brenda

7. p1982

p1982 Niet meer actief

heb nu ook zwangerschapsverlfo en dochterlief blijft 1 dag naar opa en oma gaan en 1 dag kdv. breng der wel wat later en iets eerder op halen als normaal
    zo blijft ze in het ritme en heb ik nu even tijd voor mezelf, dingen voor de babykamer doen en straks dan tijd met de baby

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gaat ze normaal gemiddeld 20 uur. Straks in mn verlof 2 dagen denk ik.

9. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou haar een dagje laten gaan. Het is voor haar ritme belangrijk om haar elke week even te laten gaan, ikzelf zou dat wel maar 1 of max 2 dagen doen. Ze beseft natuurlijk wel dat jij thuis bent met de baby en ik zou niet willen dat mijn dochter het gevoel krijgt dat ik haar wegbreng om samen met de baby te zijn, maar dat is persoonlijk denk. Daarbij zou ik haar ook niet zolang kunnen missen als ik zelf thuis ben.

10. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ik zal ze gewoon lekker wegbrengen. Deed ik ook! Als het een keer uitkwam dan bleef ze thuis. Het is ook leuk om tijd te hebben voor de beeb. De oudste gaat ook aandacht trekken,waardoor ik vooral bezig was met een peuter.

11. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Finn gaat normaal 3 dagen naar het kdv, maar ben nu al volledig in de ziektewet en dat merkt hij heel goed.
    We wilden in eerste instantie Finn gewoon op het kdv laten, maar hij kreeg het daar steeds moeilijker mee.
    Nu hebben we besloten om toch tijdelijk hem minder te laten gaan..de maand december nog 2 en daarna nog 1 dag tot aan het einde van mn verlof (juli).
    Ook qua kosten is dit natuurlijk wel prettig.
    Voor de andere dagen staat Finn nu weer aangemeld tegelijk met de baby.

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik heb mijn zoon gewoon 3 dagen laten gaan. Ik zou hem echt geen plezier mee doen door hem thuis te houden. Hij heeft er namelijk erg naar zijn zin. En voor mijzelf was het ook heerlijk uitrusten.

13. Dana

Dana Niet meer actief

ik breng mijn dochter straks ook gewoon naar de gastouder, ik denk ook 2 dagen ipv de 4 x 6 uur nu.

14. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    hier ging zoon wel heen.. maar dan korter (ging normaal van half 8 tot 17.00 uur ) en nu van 9.00 tot 4 uur. 1 dag per week

15. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    het plan bij ons is dat ik tijdens mijn zwangerschapsverlof gewoon alleen thuis ben en onze zoon zijn ritme houdt op de opvang met uitzondering van de vrijdag. Hij gaat normaal op vrijdag een hele dag en tijdens mijn verlof een halve dag.
    Na de bevalling gaat onze zoon 3 morgens ipv 4 en als ik weer naar het werk ga dan gaat hij waarschijnlijk ook 3 op de 4e dag kan ik waarschijnlijk tot het eind van het jaar mijn vrije dagen opnemen en dan het jaar daarop dus in 2013 gaat het oude schema weer in werking.
    Ben benieuwd of dit trouwens ook echt zo volgens plan gaat.

16. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Ik ben net met verlof gegaan...
    Normaal gesproken gaat de kleine 3 hele dagen naar de gastouder.....Nu in mijn verlof gaat ie 2 halve dagen....Dit om mij ff wat rust te geven en voor de continuiteit, hij heeft het daar vreselijk naar zijn zin......

17. misa

misa Niet meer actief

Mijn zoontje gaat 1 dag of 2 halve dagen naar het kdv en is 1 dag bij mijn moeder. In mijn verlof gaat hij gewoon elke week of om de week naar het kdv en naar oma. Misschien allebei, misschien om en om. Wanneer de tweede er is, dan gaat hij zeker, zodat ik ook rustig kan starten met baby 2.

Doen wat goed voelt!

18. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    In mijn verlof ging mijn oudste nog 1 dag naar de gastouder (ipv 2) en 1 dag naar opa en oma. Af en toe een week niet, zoals met de vakantie, ziek zijn en met de geboorte van Linn.

Mijn dochter vond/vindt het erg leuk bij de gastouder, dus zou haar tekort doen door niet te gaan en daarbij vond ik het ook wel lekker. En ik vind het belangrijk dat de overgang niet te groot zou worden, dus ca. 6 maanden thuis en dan weer ineens 3 dagen in de week weg.
    Ik had geluk, want na de geboorte van Linn was mijn gastouder zo lief om mijn oudste op te halen, zodat ik niet met de baby weg moest.

19. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Oja, in mijn zwangerschapsverlof ging mijn oudste wel later naar de gastouder. Vaak rond 10.00, want ze slaapt vaak tot 9.00 en wilde haar niet wakker maken, geen reden voor. Ik betaalde de gastouder dan wel voor een volledige dag, maar dat vind ik niet meer dan normaal. Ze was al erg coulant, omdat ze de dag die we schrapten niet in rekening bracht (terwijl het wel op contractbasis was afgesproken).

Deel Deze Pagina