Wie werkt hier als gastouder?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Cherrylein, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Naast mijn deeltijdopleiding wil ik graag 3 dagen gastouder worden vanaf september 2009.
    Wie is er ook gastouder en hoe bevalt dat? Doe je het bij jezelf of bij de vraagouder? Hoeveel kindjes vang je op? Vond je snel werk?
    Heb je tips wat betreft het worden van gastouder?

2. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

12 sep 2008
    257
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb heel even als gastouder gewerkt. Ik was eigenlijk op zoek naar een vaste baan, maar had geen zin om steeds thuis te zitten, vandaar dat ik dit er even tussen had gedaan.

Ik vond het wel leuk maar het verdient niet goed, volgens mij hadden we iets van 3 of 4 euro per uur afgesproken. (dit verschilt wel per gastouderbureau)

De kindjes kwamen bij mij thuis, zo kon ik wel lekker het huishouden doen en boodschappen etc. Werd al vrij snel gebeld voor een gezin, en toen ik daar gestopt was werd ik ook snel weer gebeld voor een volgend gezin.

Wat ik lastig vond was dat ik helemaal geen kinderspul in huis had. (had toen zelf nog geen kinderen.) Ik had wel wat potloden, kleurplaten enzo. We hebben een keer koekjes gebakken maar eigenlijk was ik aan de "activiteiten" meer geld kwijt dan wat ik verdiende. Hier moet je goede afspraken over maken! Ook over het eten, nemen ze dat zelf mee of betaal jij dat, extra kleren voor de ongelukjes...

Het was wel ontzettend leuk om te doen!

3. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik werk als Gastouder en ik vind het hartstikke leuk!

Het is wel zo dat je om een beetje leuk te verdienen op meerdere kindjes meot passen. De verdiendsten liggen idd tussen de 3 en 4 euro per uur.
    Ik werk via een gastouderbureau en had snel werk. De vraag is in mijn regio groter dan het aanbod dus dat scheelt.

Bij mijn gastouderbureau is het zo dat je altijd extra tijd uitbetaald krijgt. Pas je 4 uur of korter op dan is het 30 minuten. Is het langer dan 4 uur dan is dat 1 uur. Dit bedrag is de vergoeding voor eten/drinken.
    de BSO is standaard 4,5 uur, dus ik haal de kinderen rond 3 uur op en ze worden uiterlijk 18 uur opgehaald maar ik krijg altijd 4,5 uur uitbetaald.
    Ook kun je bij dit gastouderbureau spullen lenen, bedjes, wagens, fietskar, speelgoed....

Ja activiteiten kosten geld maar dat is wel erg leuk. Ik doe regelmatig bakken met de meisjes, dat vinden ze geweldig.

Het is echt wel werk dat je vooral moet doen omdat je het leuk vind maar dan krijg je er ook veel voor terug! Alle energie die je erin stopt krijg je terug, zo werkt dat met kinderen.

Voor mij is het de manier om toch thuis te zijn bij mijn eigen kindje en toch de hoognodige centjes binnen te brengen.

Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel!

4. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik ben toevallig vandaag bij een gezin aangenomen :D
    Ben benieuwd hoe het gaat lopen. Ik verdien er trouwens 9 euro per uur :D en dan min. 3 dagen (30 uur ongeveer zal waarschijnlijk zelfs meer worden). En mijn kleine mag er ook bij zijn :)

5. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Vero, hoe kan het dat jij 9 euro verdient? Pas je op meerdere kindjes?

6. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Voor de duidelijkheid ik verdien 3,67 per uur per kind.
    Ik heb in totaal 4 gastkindjes, werk 2 dagen en verdien daarmee 600 euro per maand. Maar dan moet ik nog wel belasting betalen :(

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik neem aan dat je bij die mensen in huis oppast? Want dan verdien je inderdaad een stuk meer... Als ik het geld ervoor zou hebben, zou ik daar ook meer geld voor neerleggen. Lijkt me namelijk ontzettend fijn :)

Oh kan natuurlijk ook zo zijn dat je meerdere kinderen hebt :p

8. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik heb maar 2 kinderen bij een gezin thuis. Het gaat via een bureau uit ;) (Kinop) Als ik zo ging bij mensen thuis zou ik ook maar rond de 4 a 5 euro verdienen per uur. Maar echt ik doe het meer voor de aardigheid werk zo graag met kinderen :D extra geld is gewoon altijd meegenomen :D

9. mama arianne

19 nov 2008
    19
    0
    0
    Gastouder
    Kleve (D)
    Ik ben ook gastouder en ik doe het zwart, omdat de ouders van mijn oppaskind geen belastingvoordeel hebben vanwege hun werk en het dus niet relevant en te duur is (bemiddelingskosten) om alles via een gastouderbureau te laten lopen.

Ik heb een advertentie standaard op marktplaats staan.

Omdat ik het kind van school op moet halen komt er reiskosten bij en 1 dag in de week eet het ook bij ons en daar reken ik ook wat kosten voor.

Gr. Arianne

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Pas wel even op met de overheid. Ze zijn nog steeds bezig met het willen veranderen vanaf 2010! Baal dat er nog steeds geen duidelijkheid is over de periode daarna.

Ben zelf al jarenlang gastouder aan huis. Super, mijn dochter gaat lekker met mij mee. Zo leert zij meteen samen spelen en delen.

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik werk als gastouder 1 dag per week (is mijn buurmeisje) maar gaat wel via gastouderbureau.
    Maar nu moeten wij ineens een curcus gaan volgen wie moet dit nog meer?

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Geen idee hoe het gaat aflopen. Maar wat nu de bedoeling is in jouw situatie: je krijgt nog maar 2,50 per uur. Je valt onder informele opvang. Volgens mij hoef jij geen cursus te volgen.

13. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Ik werk ook als gastouder thuis! heerlijk!

Heb voor 56 uur per week 2 meiden hier in huis en verdien iets meer dan 12 euro per uur.

Ben zo blij dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd en de stap heb gezet :D

Ik vind het alleen wel heel moeilijk om extra kinderen te vinden.

Groetjes,

Sam

14. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Ik werk ook al gastouder, nu niet hele dagen alleen donderdag de hele dag en de rest van de week de middag. Vind het erg leuk om te doen!
    En wat ik krijg, bij het ene bureau 4,50 per kind p/u en bij het andere 7,50 ongeacht hoeveel kinderen.

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    het valt me op dat er wel erg sterke verschillen zijn in de hoogte van het bedrag per uur. hoe kan dat eigenlijk? 12 euro per uur voor 2 kinderen vind ik toch heel wat anders dan 6 euro voor dezelfde kindjes?!

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

De verschillen komen door verschillende gastouderbureau`s. Sommigen pikken van de 6,10 (was max te vergoeden bedrag in 2008, dit jaar weet ik het niet uit mijn hoofd) bijv 3 euro in. Dan houd je nog maar 3,10 over per knid per uur. Andere houden maar 0,10 in, dan heb je ook een stuk meer! En 7,50 is bij 1 kind leuk, maar bij 2 of 3 is het niet al te veel!

17. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Ik ken de vraagouder persoonlijk en die betaald het volledige bedrag van de belasting + een eigen bijdrage en los daarvan de kosten voor het bureau.

Ook bij andere oppaskindjes krijg ik gewoon 6,10.
    Nog nooit commentaar over gehad.

Groetjes,

Sam

18. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    Ik werk 1 dag in de week als gastouder. Hoop dat ik er snel meer dagen bij krijg.

19. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik ben ook gastouder en ik vind het echt super! Ik doe het werk sinds ik Ewout heb gekregen. Ik ben lekker thuis met de kids, en ik verdien er ook nog wat extra's mee. Ik heb 1 extra kindje, 3 dagen per week. Ik hoop dat het er wel meer worden, maar nu ik zwanger ben is het ook wel lekker rustig haha. Ik werk via gastouder buro Berend Botje.

Deel Deze Pagina