Gastouder laat 1 jarig kindje zonder toezicht.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door MamavEsmee, 21 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    ik laat hem nooit alleen hierom:

en dit gebeurde terwijl ik even de andere kant op keek... als ze van zo'n 'hoogte' op plavuizen knallen weet ik zeker dat een gastouder dat niet met goed fatsoen kan verantwoorden...

2. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik laat mijn zoontje ook weleens alleen in een ruimte. Als ik boven even iets moet pakken of even gauw een was in de machine moet doen. Als hij dan lief aan het spelen is ga ik zijn spel niet onderbreken.
    Maar zoals Salapio ook al zegt zou ik het vooral ook vervelend vinden dat ze voor de televisie zit. En een kind een hele tijd alleen ergens laten zitten is totaal iets anders dan even gauw iets pakken e.d.
    Zou er inderdaad wel iets van gaan zeggen.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik laat mijn dochter ook nooit alleen, ze is zo ontzettend ondernemend! Ook wij hebben ons huid totaal aangepast, dus grote ongelukken kunnen niet gebeuren.
    Maar als ze valt kan ze daar flink van schrikken en dan wil ik haar graag meteen troosten. Als ik haar al alleen laat zet ik haar in de box, en anders niet! Ik kan het niet eens ;)

En kindje eten geven voor de tv? Dat vind ik een heel slechte gewoonte. Ik vind tv ook onzin, de tv gaat hier alleen aan als ik er even doorheen zit en geen moment voor mezelf kan nemen. Dan gaan we samen even 10 minuutjes op de bank zodat ik even uit kan puffen. En anders blijft de tv gewoon uit hoor!

4. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    @sanneke,
    misschien een goed idee om grote plastic bakken te kopen ;) in de box ligt niks, en alles eruit hahaha ;)

ontopic, ik zou het gewoon aangeven bij de gastouder dat je dat liever niet hebt, misschien heeft zij het idee dat haar bijkeuken kindveilig is en zeker ook omdat je aangeeft dat je kleine nog niet kan lopen maar ik zou er ook zeker geen drama van maken, vallen doen ze overal en ja ook thuis zal dat je nog vaak genoeg gebeuren straks terwijl je er met je neus bovenop zit ;) .succes

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

mamatje24.. Hoor je mij zeggen dat ik er een drama van maak? ;) Tuurlijk vallen kindjes, maar de bijkeuken is alles behalve kind vriendelijk :rolleyes: Het is een speelkamer maar geen kleed op de grond, stoeltjes waar esmee op klimt en af van valt omdat ze om z'n stoeltjes zelf niet blijft zitten.. Speelgoed/lego van oudere kinderen.. En plavuizen, niet de ideale vloersoort om met je koppie op te vallen..

Ik vind dat je als gastouder het kind in het zicht moet houden, kun je dit niet dan graag mijn kind in de box of meenemen waar je naar toe gaat.. ;)

6. MamavEsmee

Vanmiddag gaat Esmee voor 2 uurtjes naar de gastouder.. Ik heb me er vreselijk druk over lopen maken. Mijn vriend en ik hebben een goed gesprek gehad hierover.

Ik ga aangeven dat Esmee op het moment nogal ondernemend is en overal in en op probeerd te klimmen met als gevolg valpartijen. Dat ik had begrepen dat Esmee alleen in de bijkeuken aan het spelen was. En dat wij hier geen prettig gevoel bij hebben. Of zie hier in vervolg rekening mee wil houden..

Netjes toch?

Ik laat het nog weten.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ja heel netjes.

Succes.

8. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    hoi hoi,

Heb even mee zitten lezen:

Ik ben zelf gastouder en vind het ontzettend raar dat ze 1 van haar gastkindjes alleen laat in een bijkeuken... Wat ook niet klopt is dat het andere kindje voor de tv eten krijgt. Ik krijg geeneens de tijd om voor de tv te zitten met de kids :D

Misschien zijn de vraagouders die ik heb wat lastiger of ben ik ouderwets, maar eten doe je aan tafel zonder tv en spelen (vooral op die leeftijd) onder toezicht...

Hopelijk komen jullie eruit met jullie gastouder :D

Groetjes,

Sam

9. MamavEsmee

Nog bedankt voor de verdere reacties..

Het volgende besproken..

Ik heb op een hele luchtige manier gezegt dat wat mijn vriend gezien had.. Esmee alleen in de bijkeuken.. Dat we dit geen prettig idee vinden helemaal alleen zonder toezicht.. Toen begon ze meteen heel kattig te doen. Ja wat wil je dan dat ik er de hele tijd naast ga zitten? Ik heb uitgelegd dat ze niet constant er op hoeft te "zitten"maar een oogje in het zeil houden zouden we wel prettig vinden.. ( waarvoor wordt ze anders betaald :rolleyes: ) Ze zei :eek:k maar het ging niet van harte Ik zal haar wel op haar woord moeten geloven. :rolleyes:

Je moet er toch niet bij na denken dat zij een ander kindje boven uit bed haalt en Esmee ligt met een gat in haar hoofd op de plavuizen vloer. Heb dit voorbeeld er ook nog even bij gehaald..

Ik was best wel boos en moest me echt in houden om redelijk te blijven. Esmee gaat er maar een paar uurtjes per maand heen dus rijk wordt ze niet van ons. Ik ben best wel bang dat ze gaat opzeggen. Ook omdat Esmee op het moment nogal huilerig is bij de gastouder.. ze was helemaal overstuur toen ik weg ging. Ik heb toen ik op het werk was nog even gebeld om te horen of ze al weer rustig was.. Dit was gelukkig wel het geval.. Maar mijn moederhart..

Ik ben bang dat dit een vervolg gaat hebben.. :(

10. MamavEsmee

Ze heeft best wel veel kindjes.. Maar ze is nogal makkelijk. Alle kindjes op een stoeltje in de bijkeuken kleuren, boekje lezen en tv kijken.. Zij rommeld dan in huis of is eten aan het koken. Ze gaat verder niet wandelen/fietsen met de kinderen want daar zijn het te veel voor. Dit wisten we overigens van te voren hoor ;) Maar het valt me wel steeds meer op dat ze vooral bezig is met zich zelf.

Esmee doet het er altijd prima hoor. Het is meer voor mij vervelend. En een goede gastouder vinden is niet makkelijk.. de 1ste gastouder was een freak.. zal ik verder maar niet over uitwijden :(

We kijken het dus nog even aan..

Fijn dat jij zo lekker met de kindjes bezig bent! :thumup:

11. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Hier is het niet meer dan normaal dat de kinderen ook mee naar buiten gaan. Wij wonen op een flat en het balkon is niks voor kids... Dus ookal heb ik 4 kids rondlopen dan nog gaan we de eendjes voeren of naar een speeltuin.

Gastouder zijn is niet voor iedereen bestemd en deze vrouw doet het zo te horen alleen voor het geld. Doe je het voor de kinderen dan ben je ook met de kinderen bezig lijkt mij....

Groetjes,

Sam

ps: een makkelijke en leuke vraagouder vinden is voor gastouders ook niet makkelijk :D

12. MamavEsmee

Dit geloof ik best.. :D

13. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Ik vind alleen wel dat de vraagouders alle recht hebben om selectief te werk te gaan!

Ik ken een gastouder die gewoon bij de kinderen rookt ( ook baby's) heb haar verteld dat dit echt niet kan. Dit verteld zij de vraagouders ook niet. Ik zou ook met haar gaan samenwerken, maar heb dit toch vriendelijk afgeslagen.

Ik ruim mijn huis ook altijd extra goed op als er vraagouders komen. Ik vind het nog steeds heel moeilijk en spannend als er mensen op gesprek komen. Ach morgen weer een nieuwe poging met vraagouders :D

Toch zouden wat extra trainingen en cursussen vanuit het gastouderbureau welkom zijn bij veeeeel gastouders!

14. MamavEsmee

Sam, hoe is het gesprek gegaan.. Enne roken bij kleine kinderen vind ik uberhaubt not done en ik zou dat meteen ruiken! ;)

Het is donderdag al een stuk beter gegaan.. Ik heb er ook iets meer vertrouwen in.. :)

15. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

ik denk dat het in deze niet eens uit maakt wat wij allemaal vinden maar meer wat je er zelf van vind, persoonlijk vind ik dat een gastouder of oppas jou kindje moet behandelen zoals jij dat wilt en als je ergens mee zit moet je dat met haar kunnen bespreken persoonlijk klinkt de bijkeuken ingericht als speelruimte met de genomen veiligheid die als gastouder verplicht is vallen kan altijd en ik neem aan dat de gastouder niet haar 5 of 6 kindjes mee naar de wc neemt als ze even plassen moet zou ik ook niet leuk vinden zelfs

dus praat met je gastouder en dan komt het helemaal goed

groetjes nathalie ;)

16. MamavEsmee

mamatje 5.. wij hebben een gesprek gehad en aangegeven wat voor ons niet prettig was. Het is niet zo dat ze niet weg mag bij de kindjes maar uitgebreid voor de tv een ander kindje eten geven duurt toch wel langer dan een paar minuutjes.. ;)

17. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    late reactie :D maar het gesprek was een drama... Mijn jongste oppaskindje gedroeg zich weer werkelijk alsof wij haar mishandelen... Schaamde me zo erg. Het is een meisje van 3 wat uit het niets ineens kan gaan gillen als je op haar afloopt. (altijd als er nieuwe vraagouders komen...)

Mijn vriend had drinken voor haar gepakt en liep naar haar toe om het aan te geven. Zij had hier zelf om gevraagd dus het was geen verassing.
    Ze keek hem aan en begonnen echt keihard te huilen, nee te roepen en klampte zich aan mij vast. Nog geen 10 minuten later plaste ze zichzelf onder en moest ik haar even verschonen. Terwijl ik met haar naar de speelkamer liep, liet ze zich vallen en begon ze weer te brullen en te schreeuwen. ( Met de nodige NEEEEEEEEEEEE's)

Mijn vriend en ik hebben echt met open mond staan kijken. Ik weet zeker dat er nooit wat is voorgevallen en als haar vader haar ophaald is het altijd drama omdat ze bij ons wilt blijven. Misschien een vorm van jaloezie o.i.d.

De vraagouders gingen natuurlijk vrij snel daarna weg en toen deed ze weer alsof we beste vriendjes waren.

Voelde me echt vreselijk en heb natuurlijk niks meer gehoord van die mensen.

Ontopic: Hopelijk blijft het nu wel goed gaan :D

Liefs,

Sam

18. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

dat heb ik ook nergens gezegd ik reageerde naar aanleiding van een ander die zei ik neem me kindje mee naar de wc dus dat bedoelde ik daarmee sterker nog ik schreef dat als je iets niet bevalt je dat met de gastouder moet bespreken

groetjes nathalie ;)

19. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Oooooon wat erg, wat zullen jullie je lullig hebben gevoeld :confused: Wat een dramaqueen 8)

Mss de volgende keer een gesprek plannen als dit kindje er niet is?

20. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Het probleem is dat zij er eigelijk 7 dagen per week is. 1 keer in de 2 weken heb ik sinds kort een lang weekend van zaterdag tot maandag, maar verder is zij er eigelijk altijd.

Hmz lullig was wel een understatement hihi

Ik heb nu de afspraak dat zij naar mijn moeder gaat als ik nieuwe vraagouders krijg. Hopelijk gaat dit wel goed hihi

Groetjes,

Sam

Deel Deze Pagina