Gastouder laat wel huilen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Oudje37, 18 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik snap wel dat je dochter ouder is...
    Maar ook kinderen van 3,5 kan ke negeren hoor... Alles kan

Vind het zo sneu om te lezen, dat kleine baby'tje

2. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Als hij beneden ligt slaapt hij helemaal niet, dan krijgt hij teveel prikkels.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Thuis sliep mijn dochter dan ook voor geen meter, maar bij de onthaalmoeder sliep ze destijds als een roosje. Vreemde kinderen :)

4. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Gister in ieder geval niet helaas.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Ik las ergens dat je liever geen gastouder aan huis hebt omdat je de interactie met andere kindjes een vereiste vindt.
    Het eerste jaar heeft je kindje daar echt nog niks aan hoor! Je kunt er ook voor kiezen om zolang je kindje nog zo klein is, wel een oppas aan huis te nemen en dan pas later een andere vorm van opvang te kiezen waarbij je kindje in aanraking komt met andere kindjes. Bijv peuterspeelzaal vanaf 2 jaar.

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Das 'n moeilijke.

Dochter kon niet vanzelf in slaap vallen, ik had bang toen ik haar naar de crèche stuurde, vooral voor het slapen (Ze was 7 maanden toen).

Eerst een week laten wennen, enkel speelmoment, dus ik bracht haar na haar dutje.
    De week erop met dutjes bij. Ging helemaal niet goed. Ze hebben haar uiteindelijk in de maxi-cosi in slaap gewiegd.

De dagen erna hebben ze haar ingebakerd in het bedje, mag normaal niet op haar leeftijd, maar het hielp wel, ze viel meteen in slaap! Dat heb ik liever dan laten huilen. Om de zoveel minuten gaan ze controleren op het kamertje.

Na een paar dagen niet meer ingebakerd, zo in bedje gelegd, en ze sliep vrijwel meteen :)

Het is een drukke crèche, ben heel blij dat ze haar niet hebben laten huilen!

7. Veera

Veera Niet meer actief

Het eerste jaar heeft een kind wel wat aan interactie met andere kinderen. Leren ze heel veel van

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Wat leren ze dan?

9. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Zo'n jonge baby laten huilen, daar zou ik me ook totaal niet goed bij voelen. Mn oudste dochter was best een lastige baby, maar gelukkig deden ze op het kdv heel veel om haar niet te laten huilen. Ze sliep bijvoorbeeld meestal bij een van de leidsters op schoot in of werd gedragen.

Ik zou zelf geen goed gevoel hebben bij een GO die zo'n jong kindje laat huilen. Wel of niet laten huilen heeft wat mij betreft ook niets met nuchter zijn of niet te maken. Er is nou eenmaal wetenschappelijk bewijs dat huilen op heel jonge leeftijd nadelig kan zijn. Ik zou dan inderdaad liever een GO aan huis hebben- desnoods iemand die zijn of haar eigen kindje mee kan nemen.

10. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Als antwoord kreeg ik dat we samen kunnen zitten en dat zij zich gaat aanpassen naar ons schema en wensen voor ons kindje. Dat voelt alweer een stuk fijner gelukkig.

11. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Mijn jongste dochter sliep ook slecht. De go legde haar in de kinderwagen buiten in de tuin….Mijn dochter had nooit langer dan 45 min. geslapen, vanaf toen 2 tot 3 uur achter elkaar.:$ Dit heb ik dus ook thuis gedaan. Dochter in de kinderwagen, rondje door de tuin lopen en voor het raam zetten. Is dit het proberen waard?

12. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Nee. Vind ik een heel bijzondere actie. Fijn dat het werkte voor jouw dochter maar ik ga mijn kind niet buiten neerleggen.

13. Veera

Veera Niet meer actief

Hoezo een bijzondere actie?
    Buiten slapen is super gezond voor kleintjes :)

14. Billy60

Billy60 Niet meer actief

+1

In Scandinavië (dacht ik) bestaan er babyhuisjes. Vanaf 2 weken slapen de baby's veel buiten. Is gezond hoor. ;)

15. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Hier ook hoor, bij ons hebben ze deze op de creche, mijn man vind het ook maar een raar idee, maar mij lijkt het wel wat.

16. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Oh echt? Wist niet dat dat hier ook al was joh.

17. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    okee, weer wat geleerd :) Maar mijn ding is het niet geloof ik

18. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Onze dochter slaapt ook het beste als we buiten zijn :)
    Is juist gezond voor babies.

19. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Mijn kinderen hebben ook heel veel buiten geslapen in de wandelwagen. Gewoon in de achtertuin. Gezond hoor.

20. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    dit doe ik ook regelmatig als mijn jongste in slaap valt tijdens het wandelen. hoop dat je je wat minder defensief naar de go opstelt in het belang van (de opvang van) je kind! ;)

Deel Deze Pagina