Gastouder laat wel huilen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Oudje37, 18 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Mhhh..
    Ik was juist zo blij dat mijn gastouder een heerlijk rustig zolderkamertje heeft, waar de baby lekker kon slapen!

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb al vaker gemerkt dat de aanbevelingen daarin verschillen. In Nederland worden baby's blijkbaar zsm boven te slapen gelegd. In België wordt vanuit kind&gezin geadviseerd om het de eerste maanden beneden te laten slapen en 's nachts dus in dezelfde kamer als jij, owv de risico's op wiegendood. Vandaar ook die regel voor onthaalouders.

3. tuc

tuc Niet meer actief

ja tot 6 maanden gebeurt hier veelal in de praktijk ook omdat ze dan in de kinderwagen in slaap zijn gevallen.

daan90 vindt dat geen enkel kindje boven mag slapen (ook geen 2 en 3 jarigen omdat er dan kindjes alleen beneden zijn terwijl ik die op bed leg. Nou ik ben heel benieuwd waar ik dan 5/6 kindjes beneden zou moeten laten?? Opstapelen in de keuken?

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ok ja, op die leeftijd vind ik het ook te gek. Want peuters kunnen wel last hebben van drukte rond hen. Baby's veelal niet.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Dat sowieso en waar dan? Ze laten zich echt niet meer in een kinderwagen leggen.
    Maar goed ik heb mijn eigen kinderen ook nooit mee naar de wc genomen en loop dan tussendoor ook wel eens naar boven...zie niet zo goed wat er allemaal voor engs kan gebeuren.

6. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    De eerste weken sliep mijn zoontje beneden in de kinderwagenbak maar daarna ook op zijn eigen zolderkamertje. Hij heeft er altijd als een roosje geslapen! En nog!
    Hij slaapt hier al een half jaar niet meer overdag behalve daar op dat kamertje haha

7. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Oh jee dat zou ik ook geen prettig idee vinden. Ik vind het ook naar idee om zo'n jong baby'tje te laten huilen. Tot 6 maanden kun je ze nog niet verwennen. Dus als ze dan huilen is dat vaak met reden en vind ik dat t kleintje getroost moet worden anders ga je toch ook helemaal niet fijn naar je werk. Ik wil graag dat mijn kindje dezelfde aandacht en zorg krijgt die ze thuis ook krijgt. Ik zou denk ik op zoek gaan naar een gastouder die die tijd wel neemt.

8. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Laten huilen is zielig. Ik ben zelf gastouder en probeer dat ook te vermijden. Of het moet bij het kindje 'horen'. sommige kindjes jammeren nog even en vallen dan zo in slaap.
    Jouw kindje moet nog wennen in een vreemd bedje.
    Ik zou je wensen en gedachten even uitwisselen met haar.
    Want zij kan het wel heel anders bedoelen (de opmerking van daar moet hij maar aan wennen)

Zelf heb ik ook sinds een maand een kleine baby in de opvang en hij slaapt bij mij nog in de wagenbak beneden. Ook hij huilt wel eens even en dan ga ik telkens naar hem toe. Ik haal hem er dan niet uit maar laat wel merken dat hij gehoord word.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Daar zou ik ook niet blij van worden.
    Bij mijn dochter op de opvang hadden ze voor de kleintjes een hangwiegje in de leefruimte, dreumesen en peuters sliepen in een aparte slaapruimte en baby's waarbij dat goed ging, ook.
    Mijn kinderen sliepen de eerste maanden ook gewoon in de woonkamer in de wandelwagenbak. Wel zo makkelijk, kon ik er zo bij zijn.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Apart dat de gastouder daar "geen tijd"voor heeft

Een gastouder neemt toch een hele kleine baby aan om voor te zorgen...en dan weet je ook dat je dan veel moet zorgen...een baby van 3 maanden heeft nog ook veel voedingen op een dag...soms veel huilen...veel slapen...daar moet je toch heel veel omheen plannen.

Laten huilen ben ik zelf helemaal geen voorstander van. Ik had de kinderen altijd in de wandelwagen beneden of in de box...

Maar goed...ik had geluk...ze huilden beide bijna nooit. De jongste viel standaard na de borstvoeding in slaap. De oudste was sowieso ( en nog steeds) een slaapkop die overal kan slapen...

11. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Als gastouder wordt je gecontroleerd door de ggd of jij en je woning wel aan de eisen voldoet. Ook wordt er gevraagd hoe je werkt. Je kan natuurlijk een perfect verhaaltje op gaan hangen, maar dat soort dingen komt altijd uit. Ik heb tot nu toe nooit problemen gehad met kinderen die even beneden moesten blijven als ik een kind in bed legde. De kleintjes slapen in de woonkamer of gang, maar dat komt meer omdat het zo loopt. De kindjes die beneden blijven als ik naar boven moet zijn oud genoeg om zich die oaar minuten te redden. Ik geef ze vaak iets te doen waar ze geen kwaad mee kunnen.

Deel Deze Pagina