Testament of samenlevingscontract? op naar Hema

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Bij de Hema kan je sindskort ook een testament laten samen stellen of een samenlevingscontract voor maar 125 euro.
    De site ligt eruit dus kan nu niet de details doorspitten , maar scheelt een hoop geld lijkt me!

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Oké, apart.

3. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    HIer ligt de site er niet uit ;) ga eens lezen

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Klinkt interessant! Morgen ff website bekijken :)

5. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Hier krijg ik ook iedere keer een foutmelding. Wij hebben al een samenlevingscontract maar moeten nog steeds een testament dus wie weet is dit inderdaad wat.

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Dat ziet er goed uit. Wij willen een testament op laten maken o.a. om voogdij te regelen en goedkoopste tarief wat ik had gevonden is 400. Bij Hema komen we op 250 uit, aldus het advies op hun site. Ik ga me er verder in verdiepen, kijken of het zo mooi is als het lijkt :).

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Weird xD

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Beter :D

Dat maakt een notaris ook eens een keer betaalbaar!

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

Bij de Hema?! Haha apart.

10. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Of je er ook een tasje bij wilt...

11. minon

minon Niet meer actief

Echt Hema

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik vind het maar vreemd. Toen wij dit lieten opstellen hebben we heel veel gehad aan de informatie van de notaris, dingen waar we normaal niet overna gedacht hadden maar wel heel belangrijk bleek achteraf. Ik zou het zelf niet zo snel doen op deze manier.

13. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    vind het nog steeds raar dat het niet rechtsgeldig is als je het zelf opstelt..

14. koala28

koala28 Niet meer actief

Het is ook alleen voor standaard akten. Als je de lijst met uitsluitingen al ziet eronder, dan kun je al in veel gevallen niet bij HEMA sluiten.

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Iedereen kan dat vervalsen en het is niet ingeschreven in het register dus niet opvraagbaar als er iemand overleden is. Lijkt mij reden genoeg.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Mmm, ik word zelfs uitgesloten. Ik ben alleen met 2 kinderen en wil alleen vastleggen wie de voogd van mijn kinderen word als er met mij iets gebeurd. Niet zo'n moeilijk geval, lijkt me,. Is volgens de vragenlijst van de hema een aparte situatie dus moet alsnog naar een notaris voor een duurdere akte....

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    degoedkoopstenotaris.nl heb je meer aan ;)

18. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Kwam gister op het nieuws. Je stelt het DNB wel zelf op maar het wordt wel getekend door een echte notaris.

19. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Testamenten zullen wij niet doen, alleen een akte voor voogdijregeling. En dat kost een kleine 130 euro hier (als ik 't goed heb gezien laatst).

Heel vreemd dat dat tegenwoordig bij de Hema kan, zullen ze vast gedaan hebben om het meer bereikbaar te maken voor mensen die een laag inkomen hebben en de notaris simpelweg niet kunnen betalen. Vraag me dan alleen af of het wel rechtsgeldig is enzo :p

20. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Het is wel rechtsgeldig want je moet als nog wel naar de notaris toe voor een handtekening. Zolang die er niet onder staat geldt hij niet.

Deel Deze Pagina