Hoi allemaal, Een half jaar geleden zijn wij met de grootste ruzie weg gegaan bij de gastouder. Veel gezeur, gemekker, problemen en slapeloze nachten. Nu is ons kleintje dolgelukkig op het kinderdagverblijf. Dat merken wij aan alles en wij zijn ook erg tevreden. Genoeg redenen om het verleden te laten rusten zou je zeggen maar iets knaagt.. En nu heb ik vernomen dat er nog 2 kindjes zijn weg gegaan daar om dezelfde reden als wij destijds. Wij hebben meerdere malen geklaagd bij "Het Gastouderbureau" (overkoepelende organisatie) maar stonden destijds volledig aan haar kant. Aan de ene kant denk ik, laat lekker gaan.. Aan de andere kant voelt het als een plicht om alsnog bij een hogere instantie te "klagen" om hetzelfde probleem voor een volgend kindje voor te zijn. Nu snap je wel wat ik vraag van jullie: Wat zouden jullie doen?
Ik zou het nogmaals melden bij de instantie dat er 2 andere ook weg zijn om de zelfde reden. Daarna zou ik het denk ik laten rusten. Hoor je er dan wat van is het mooi meegenomen en anders afsluiten denk ik.
Dat zou helemaal van de reden afhangen waarom je bent weggegaan. Als het iets is wat niet naar jullie zin was, ook al was dat heftig, dan zou ik het laten rusten. Want die klacht staat als het goed is gewoon genoteerd, ook al waren ze het er destijds niet mee eens. als het iets is waarbij je absoluut niet wil dat het nog eens zou gebeuren of je bent bang dat het fout kan aflopen mocht ze doorgaan, dan zou ik het zeker nog eens melden. Wel via mail, niet telefonisch.
Alvast bedankt voor jullie reacties. Fysiek lopen ze absoluut geen gevaar maar mentaal wel.. hoe klein ze ook zijn; ik vermoed dat ze er wat van mee krijgen.. Ik ga er eens even goed over nadenken..
Ik zou die andere ouders eens vragen of zij ook een klacht hebben ingediend. Als ze dat (nog) niet gedaan hebben, zou je kunnen vertellen dat jij dat wel gedaan hebt en dat het misschien 'helpt' als die instantie nog wat meer signalen krijgt. Meer zou ik er niet aan doen. Jullie hebben al een klacht ingediend, je kunt dat niet doen voor een ander.
Ik zou ook zeggen: neem contact op met de andere ouders (klinkt tenminste of je weet wie het is) en laat het daarna rusten, zeker als het voor jullie al een halfjaar geleden is
Ik ken de andere ouders en door ons zijn zij ook nu weg gegaan. Het enige probleem is dat wij allebei bij een ander bureau waren aangeschreven.. maar heb al besloten hoor, ik laat het rusten! Thanks voor jullie reacties..