Vaders hebben het drukker dan moeders!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Niekepiek, 21 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Voor vaderdag een leuk discussie-onderwerp.:D Mijn man kwam er trouwens zelf mee aanzetten, ik heb hem maar gelijk gegeven.:p:D Telegraaf

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Haha toevallig stuurde mijn man net dat artikel naar mij :D. Maar hier zijn de taken goed verdeeld, ik werk maar 12 uur en mijn man 5 dagen p/w fulltime dus hij hoeft ook niks te doen in huis van mij.
    Alleen nu ik hoogzwanger ben heb ik zijn hulp wel meer nodig.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook altijd zo'n discussie over, ja hij werkt veel maar nu met 4 kinderen ben ik het er niet mee eens dat hij zoveel drukker is.

Edit, meestal hier de discussie waarom ik niet ff dit of dat had kunnen doen.

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nou mijn man doet wetenschappelijk onderzoek en er zijn dagen dat hij de halve dag het nieuws leest op internet omdat hij wacht op resultaten ofzo. Het nieuws lezen en surfen op het internet zorgt niet voor een drukke dag.

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik werk ook maar 12 uur en doe dus qua huishouden het meest (zeg maar bijna alles), maar dat vind ik ook niet zo erg eigenlijk.
    Ik vind het zwaarder dat ik alles met mijn zoontje doe. Hierdoor als mn vriend vrij is dan komt onze zoon nog steeds vaker naar mij ipv iets aan zn vader te vragen. Dat vind ik soms wel vermoeiend.

6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Door de Nederlandse vermenging van traditionele rollenverdeling (man moet zorgen voor geld en vrouw voor de kinderen) in combinatie met de moderne tijd waarin de vader meer moet zijn dan wandelend portemonnee, geloof ik het onderzoek wel!

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Er was laatst ook een leuk onderzoek waaruit bleek dat Nederlandse vrouwen de minste uren besteden aan "taken" van alle Europese vrouwen. Dus naar verhouding minder uren aan kinderverzorging, werk, huishouden en dergelijke. Het verschil kwam voornamelijk voort uit het feit dat Nederlandse vrouwen weinig werken. In de tijd dat ze niet werken besteden ze wel iets meer tijd aan huishouden en kinderen, maar niet zoveel dat het gelijk trekt met andere Europese vrouwen.

Ik denk ook dat Nederlandse mannen relatief veel verplichtingen hebben qua kinderen en huishouden. En dat ze dus meer uren maken dan veel vrouwen. Maar dat is natuurlijk niet bij iedereen zo.

Edit: volgens mij is dit artikel op hetzelfde onderzoek gebaseerd.

8. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Mensen die beweren het altijd druk te hebben of altijd drukker denken te zijn dan andere zijn gewoon slechte planners. ;)

9. susy26

susy26 Niet meer actief

wij doen veel alles samen als we samen thuis zijn. Me man werkt 40 upw en ik 24. ik neem dan meer de taken op me zoals stofzuigen, dweilen, wc, etc... maar niet zo van ik doe meer ofzo..nee hoor. Altijd elkaar helpen.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Whaaa mijn man zal het hier vast mee eens zijn...ik niet:p

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.724
    113
    #11 MadeInUSA, 22 jun 2015
    Laatst bewerkt: 22 jun 2015
    Is ook een kwestie van perspectief 😜 als je het mijn man zou vragen, heeft hij waarschijnlijk 15 uur aan zorgtaken besteed gisteren. De feiten: ik ben om 8u s ochtends naar mijn werk vertrokken en om 8u s avonds heeft hij mij weer opgehaald. En in de tussentijd heb ik overigens geen pauze gehad. Ik heb ze allemaal slapend achtergelaten. Dochterlief had hij qua verzorging voorzien van een schone legging onder het jurkje en over de onderbroek waar ze de avond te voren op de terugweg van bezoek in in slaap was gevallen, haar haren waren soort van gekamd onder het staartje dat er nog in zat, en haar nagels waren geknipt. Zoonlief was wel omgekleed vanuit zijn pyjama. Verder dan natuurlijk schone luiers voor zoonlief, dochterlief naar de wc, boterhammen en eten vanuit de kliekjes in de koelkast. Aan het huishouden? Niet dat ik kon waarnemen. Sterker nog, rondkijkend op het die ochtend nog vrijwel helemaal lege en schone aanrecht, en op en onder de eettafel, kon ik precies zeggen wat ze die dag gegeten hadden. Ze zijn niet naar buiten geweest afgezien van de tijd dat ze op mij gewacht hebben. Maar hij heeft het Zo Enorm Druk gehad! (Ja logisch als je een peuter niet uitlaat). Toen ik thuiskwam heeft hij het eten opgewarmd (van het eten van vrijdag en wat zijn moeder zaterdag had meegegeven) terwijl ik zoonlief voedde, en een voor een met de kinders gedouchet waarna ik ze dan aanpakte en verder verzorgde, voorlas en naar bed bracht. Tsja. Vandaag is hij aan het werk en heb ik een compensatiedag. Ik werk 40 uur met weekenddiensten die voor minder dan de helft gecompenseerd worden, en hij werkt (weliswaar onvrijwillig) 20 uur.

12. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Gevoelsmatig heb ik een drukker dagje met een peutertje dan een dagje op kantoor. Maar komt dit gemiddelde van de vrouw nu lager uit omdat er vrouwen zijn die geen werk hebben? Ik ken ook veel mannen die 32 tot 36 uur werken.

13. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Bij ons klopt het aardig denk ik. Mijn man doet de ene opleiding na de ander op het werk. Ik zit samen met ons zoontje thuis, huishouding komt op mijn schouders terecht maar thats it. Opvoeden doen we gewoon samen :)

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wel is het zo dat zodra de jongste naar de basisschool gaat, moeders vaak overstappen naar een baan van meer uren. Zij krijgen het dan drukker dan de vaders (maar het is nu geen Moederdag).

Hahahaha. :D Verder, ja hier wel, geen idee hoe dat is met een kindje thuis, maar dan nog vast wel. Lekker belangrijk, als je allebei maar tevreden bent. :)

Deel Deze Pagina