+1. Heb zelf op een kdv gewerkt en op sommige groepen waren leidsters die baby's uren achter elkaar in een wipstoeltje lieten zitten of in mijn ogen té lang lieten huilen op bed. Sommige leidsters zaten bijna de hele dag alleen maar te kletsen en waren te lui om wat leuks met de kids te gaan doen. Ook op kdv weet je dus niet altijd of ze goed met je kids omgaan en kunnen er ook erge dingen gebeuren. Ja, je hebt meer controle maar ook daar zijn momenten dat een leidster alleen is met een kind, bijv. op de w.c. of tijdens verschonen van een pamper. Helaas heb je overal gekken rondlopen
het is schijnveiligheid...ik liep stage op een kdv met 10 groepen...overal 2 of 3 leidsters die overal binnen kunnen lopen..staigiares...administratief en leidinggevend personeel...bso...ouders en toch bleek na jaaaren dat 2 leidsters van 1 groep er een potje van gemaakt hadden zal ik maar zeggen.
bah wordt er verdrietig van als ik het lees. Onbegrijpelijk hoe iemand zo kan doen tegen 2 onschuldige kindjes
Ik vraag me dan altijd zo af wat voor achtergrond zulke mensen hebben. Zou ze misschien heel zwakbegaafd zijn, dat ze gewoon niet doorhad dat haar gedrag heel slecht was? Ik zoek altijd de verzachtende omstandigheden, omdat ik me gewoon niet kan voorstellen dat iemand zoiets moedwillig doet!
Go of kdv. Als mensen kwaad willen, doen ze dat wel, welke plek dat ook is. Ik breng mijn zoontje met 100% vertrouwen naar onze go. Hij is dol op haar. Ontopic: vreselijk voor die kindjes. Zo bizar dat mensen dit kunnen.
Ik breng onze dochter overigens ook met vol vertrouwen naar het kdv. Toen mijn oudste kinderen naar de Bso gingen moest ik ook wel even slikken toen het merendeel van de leiding daar van het mannelijk geslacht was maar man man wat hebben zij een toptijd daar gehad met die gasten.
De ouders in dit verhaal grapten na het kennismakingsgesprek met elkaar over dat het meisje waarschijnlijk niet heel slim was ofzo toch? zoiets stond er in het stuk. Dus kan best iets met zwakbegaafdheid te maken hebben gehad dat ze de kinderen zo behandelde. Maar ze wist ook deksels goed dat wat ze deed fout was, want ze schrok toen de moeder ineens binnenkwam en zij stond te schreeuwen. Ik krijg ook de rillingen als ik er aan denk dat er echt zulke vreselijke mensen bestaan... kan daar niet bij met mijn verstand.
Overal heb je rotte appels zitten idd. Je moet kiezen voor de opvang waar jij je het prettigst bij voelt en voor iedereen is dat weer anders. Met mijn ervaring met kdv zou ik daar ook niet snel voor kiezen.
Dat grootschalige misbruik heeft kunnen gebeuren omdat hij kans had om alleen met kinderen te zijn op kdv, en omdat hij veel thuis oppaste. Dit is op een kdv een uitzondering (vooral na die drama), Maar bij een go is de regel dat 1 volwassene alleen is met het kind zonder toezicht. Gelukkig blijven het incidenten, maar het risico om onontdekt misbruik te plegen is nou eenmaal veel groter in de situatie waar de volwassene de hele dag alleen is met een kind tov de situatie waar het in principe niet of incidenteel voorkomt.
En is misbruik dan het enige dat een kind kan overkomen? Dit is 1 extreem voorbeeld...ik denk dat op een kdv waar leidsters al jaren op elkaar ingewerkt zijn en samen een bepaalde mening/ een bepaald beeld hebben dat zij elkaar versterken en er veel meer dingen kunnen gebeuren.
Ik heb jarenlang op een kdv gewerkt en geloof me, de halve dag staat een leidster alleen. Daarnaast heb je het bij een kdv niet voor het zeggen wie er voor je kind zorgt, als er nood aan de man is schakelen ze gerust een uitzendkracht in. Dan liever een gastouder die je zelf zorgvuldig uitkiest. Desalniettemin, vreselijk wat er gebeurd is.
Nou ik hoop dat die Iris en haar vriend nooit zelf kinderen zullen krijgen.. En over die hele kdv/go discussie. Het is gewoon een risico dat je loopt als je je kind naar een van de twee brengt. Helaas lopen er gekken rond en als ze het op kinderen hebben gemunt, zullen ze echt wel proberen om zo'n baan te krijgen.
Bah, vreselijk, bij mij in de straat woont een oudere vrouw die gastouder is. Wat die ouders niet weten is dat zij ook pleegmoeder van verschillende kinderen is geweest en die kinderen zwaar mishandeld heeft. Ze zijn uiteindelijk uit huis gehaald bij haar, maar omdat het pleegkinderen betreft wordt het niet geregistreerd en heeft gewoon een verklaring voor goed gedrag die ze kan overhandigen. Ik vind het echt belachelijk. Overal kunnen dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen, maar vind dit wel weer extreem.
Dat meen je niet wat erg! Maar zoiets was toch ook met die Robert M? In Duitsland was hij al eens veroordeeld geweest voor het misbruiken van kinderen, maar in Nederland kon hij gewoon aan de slag bij een kdv.
Dan zou ik ouders er echt wel op aanspreken. .. sorry hoor maar dan laat jij het misschien gewoon weer gebeuren!
Heb je dan niet zoiets van ik licht die ouders daarover in? Ik weet niet wat ik zou doen hoor, ik heb nog nooit in zo'n situatie gezeten, maar ik zou me ontzettend schuldig voelen tov van die gezinnen als het weer gebeurt...
Inderdaad ook bij ons om deze reden, het feit dat er nu meer leidsters rondlopen geeft echt een beter gevoel. Het zal je toch maar gebeuren zeg
aah wat zielig. De prullekes. Zo iemand moeten ze gelijk opsluiten,bha! Hulpeloze kindjes.. echt zo erg.
Echt vreselijk om te lezen, hoe kun je als volwassene een kindje zo afhankelijk en onschuldig zoiets ergs aan doen? Daar heb ik geen woorden voor..